پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

مخازن فرسوده تاکسی‌های دوگانه‌سوز رایگان تعویض می‌شود

30 آبان 1402
مخازن فرسوده تاکسی‌های دوگانه‌سوز رایگان تعویض می‌شود

مدیر طرح سی‌ان‌ جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از آغاز طرحی برای تعویض رایگان مخازن فرسوده تاکسی‌های دوگانه‌سوز خبر داد.

به‌گزارش بانک اول  سعید رحمان‌سالاری با بیان اینکه براساس مصوبه شورای اقتصاد این مجوز به وزارت نفت داده شده است که مخازن تاکسی‌های فرسوده به صورت رایگان تعویض شود، افزود: مالکان خودروهای گازسوز که تاریخ انقضای مخزن آنها فرارسیده (۱۵ سال سن) از امروز (سه‌شنبه، ۳۰ آبان‌ماه) می‌توانند با مراجعه به سایت gcr.niopdc.ir برای تعویض مخزن خود ثبت‌نام و پس از دریافت نوبت از نزدیک‌ترین کارگاه، مخزن خودرو خود را تعویض کنند.

وی تأکید کرد: فهرست خودروهایی که عمر مخازن آنها پایان یافته است، از سوی وزارت کشور به این مدیریت اعلام شده و بر اساس آن فهرست، خودروها قابل شناسایی و قادر به ثبت‌نام در سایت اعلام‌شده خواهند بود.  

رحمان سالاری افزود: مالکانی که پس از ثبت‌نام، پیامک  مشمول نبودن دریافت کردند، لازم است به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند و چنانچه مخازن فرسوده و معیوب تشخیص داده شود، از طریق مراکز معاینه خودرو یادشده به اتحادیه تاکسیرانی استان برای تعویض مخازن معرفی می‌شوند.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه طرح تعویض مخازن فرسوده از روز سه‌شنبه هفته جاری آغاز می‌شود، گفت: این طرح به‌صورت کاملاً رایگان و از محل مصوبه ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر اجرایی شده است و کارگاه‌ها حق دریافت هیچ‌گونه هزینه‌ای برای تعویض مخزن ندارند.

طبق اعلام وزارت نفت، رحمان سالاری بیان کرد: این طرح از سوی کارگاه‌های منتخب انجام می‌شود و نوبت‌دهی برای تعویض کمتر از یک هفته انجام خواهد شد.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های صنعت سی‌ان‌جی و صنایع وابسته تأکید کرد: همه کیت‌ها و مخازن ساخت کشور ایران است و از محل این طرح می‌توان حدود ۱۰۰ هزار مخزن خودرو را تعویض کرد./ایسنا

اخبار مرتبط
برای افرادی که گوشی هوشمند ندارند، امکان گرفتن رمز پویا از طریق پیامک وجود دارد. در واقع بانک ها و موسسات اعتباری، در راستای ارتقاء سطح امنیت تراکنش های اینترنتی از قبیل خرید و کارت به کارت، امکان گرفتن رمز دوم پویا یا رمز یکبار مصرف را فراهم کرده اند و با استفاده از این رمز، کلاهبرداران قادر به دریافت اطلاعات حساب بانکی افراد و خالی کردن آن نخواهند شد.
ا یک «امتیاز شادی» از ۱۰ را برای مقایسه میزان شادی کشورها استخراج کردند. بیش از یک دهه است که گزارش شادی جهانی ۲۰۲۴ ماموریت اندازه گیری و مقایسه رفاه را ادامه می دهد. آخرین یافته‌های آن نشان می دهد که چگونه کشورها در سال‌های اخیر شادتر شده‌اند. این یافته‌ها در اینفوگرافیک زیر به تصویر کشیده شده است و ۲۰ کشوری را که از سال ۲۰۱۰ تاکنون بیشترین رشد را داشته‌اند را نشان می دهد.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.
اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران هشدار داد: متقاضیان باید از پاسخگویی به تلفن‌ها در این زمینه خودداری کرده و موارد هویتی یا سامانه ای و پروفایل خود را به شیادان اطلاع ندهند و در این زمینه مراقبت کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها