جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

توضیحات مهم وزیر اقتصاد در مورد بانک آینده

30 آبان 1402
 توضیحات مهم وزیر اقتصاد در مورد بانک آینده

وزیر اقتصاد گفت: دولت در قدم اول تلاش کرد صورت‌های مالی تعیین تکلیف نشده بانک آینده را تعیین تکلیف کند .

به گزارش بانک اول،وزیر اقتصاد می‌گوید: در مورد بانک‌های ناتراز از جمله بانک آینده، امسال بانک مرکزی برنامه بسیار دقیقی کتبا ابلاغ کرده و امیدوار هستیم که مسیر سال‌های گذشته که بر روی هم انباشت شده و اضافه برداشت‌های مستمر را رقم زده است و سال ۱۴۰۲ ترمزی بر این مسیر باشد که در طول ده سال گذشته مستمرا ادامه یافته است.

احسان خاندوزی در پاسخ به سوال خبرنگار ، خصوص سهم بانک آینده در افزایش پایه پولی و اضافه برداشت این بانک گفت: در مورد بانک‌های ناتراز از جمله بانک آینده، امسال بانک مرکزی برنامه بسیار دقیقی کتبا ابلاغ کرده و امیدوار هستیم که مسیر سال‌های گذشته که بر روی هم انباشت شده و اضافه برداشت‌های مستمر را رقم زده است و سال ۱۴۰۲ ترمزی بر این مسیر باشد که در طول ده سال گذشته مستمرا ادامه یافته است.

خاندوزی افزود: دولت در قدم اول تلاش کرد صورت‌های مالی تعیین تکلیف نشده بانک آینده را تعیین تکلیف کند و با توجه به مسئولیتی که به وزارت اقتصاد برای برگزاری مجامع این بانک شده بود صورتهای مالی تایید نشده از سوی حسابرس را تهیه و در مجمع مصوب شد و در مورد اعضای هیات مدیره بانک نیز با توجه به پایان مهلت قانونی اعضای هیات مدیره نیز اعضای جدید معرفی شده اند. دولت بنا بر تسامح ندارد و مردم نباید تاوان ناکارآمدی یک بانک را بدهند.

اخبار مرتبط
هم‌اکنون بیش از ۴ میلیون بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی حقوق دریافت می‌کنند که از امروز حقوق بهمن ماه به حساب آنها واریز خواهد شد.
به گفته کارشناسان اقتصادی، شاخص‌های کلان اقتصادی متاثر از تحریم‌ و رکود، پرداخت سود سپرده بالا در بازه ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ که همچنان به‌صورت خفیف ادامه دارد، همچنین ناکارآمدی بانک‌ها در اعتبارسنجی مشتریان، در ناترازی بانک‌ها و اضافه‌برداشتشان از بانک مرکزی در این سال‌ها موثر بوده است.
به دلیل عدم انتشار اصل صورت مالی ۹ ماهه ۱۴۰۲ بانک آینده، فقط رقم بدهی بانک آینده به نظام بانکی به ثبت رسیده است. به همین دلیل با روش نسبت گیری، اصل بدهی به بانک مرکزی برآورد شده است. متعاقبا نسبت بدهی بانک آینده به پول پولی و سهم این بدهی از کل پایه پولی در هر دوره، یک عدد برآوردی است. حالا باید دید پشت پرده مقاومت برخی مقامات ارشد نظام بانکی و بانک مرکزی با ادغام یا تعیین تکلیف بانک آینده چیست؟
بانک اول - بانک آینده، اوراق گواهی سپرده مدت‌دار، ویژه سرمایه‌گذاری عام را پذیره‌نویسی می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها