جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

آغاز پرداخت وام ۳۰۰ میلیونی بدون سود در دو بانک + شرایط

04 آذر 1402
آغاز پرداخت وام ۳۰۰ میلیونی بدون سود در دو بانک + شرایط

به گفته مدیر کل روابط عمومی بانک مرکزی، وام ۳۰۰ میلیونی بدون کارمزد با مدل جدید اعتبارسنجی از نیمه اول آذر ماه پرداخت می‌شود.

به گزارش بانک اول مصطفی قمری وفا - مدیر کل روابط عمومی بانک مرکزی - از آغاز طرح پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه تا مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان بدون کارمزد با مدل جدید اعتبارسنجی از نیمه اول آذرماه در بانک رسالت خبر داد.

گفتنی است؛ نسخه جدید مدل امتیازدهی اعتباری اشخاص حقیقی در اواخر خرداد امسال در شورای سنجش اعتبار بانک مرکزی ارائه شده و به تصویب رسید.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی نیز در این رابطه گفته، مدل اعتبارسنجی جدید برای این که تکمیل شود نیازمند دریافت اطلاعات از بخش‌های مختلف است که خوشبختانه اطلاعات سازمان مالیاتی به دست ما رسیده و در حال دریافت سرویس وزارت رفاه و فراجا برای جرایم رانندگی هم هستیم که به امید خدا این موارد انجام شود سیستم عملیاتی خواهد شد.

تسهیلات ۳۰۰ میلیونی به دو بانک مهر ایران و رسالت تکلیف شده است، چون هر دو، بانک‌های تخصصی قرض‌الحسنه کشور هستند، اما سایر بانک‌ها نیز می‌توانند به میل و اراده خود و براساس منافعشان در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مشارکت کنند.

تسهیلات ۳۰۰ میلیونی بانک ملی، مختص کسانی است که عدد مشخصی را در بانک سپرده‌گذاری کنند و بتوانند برای مدتی معین منتظر بمانند تا نوبت‌شان برسد. به محض اینکه کسی در زمان مشخص شده برای سپرده‌گذاری، امتیازات لازم را کسب کرده و مشمول دریافت وام شود، اصل پول قابل برداشت خواهد بود.

وام قرض‌الحسنه بانک ملی و سایر بانک‌ها به این شکل و شمایل ابتدا دنبال جذب منابع و تقویت صندوق‌های قرض‌الحسنه است. قدرت هر بانک در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، به‌طور مستقیم با توانایی جذب منابع ارتباط دارد.

رقم وام پرداختی به هر شخص در نهایت براساس میزان سپرده و مدت زمانی که منتظر مانده مشخص می‌شود. سقف وام قابل پرداخت در این حالت ۳۰۰ میلیون تومان است.

وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی در سریعترین حالت ممکن به کسانی تعلق می‌گیرد که ۷۵۰ میلیون تومان را برای یک ماه سپرده‌گذاری کنند. کمترین طول دوره بازگشت پول شش ماه است و سپرده ۷۵۰ میلیونی شما به مدت یک ماه یعنی تا زمان پرداخت وام پیش بانک می‌ماند.

وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی با میزان سپرده منطقی نصیب کسانی می‌شود که ۳۰۰ میلیون داشته باشند و آن را برای سه ماه در صندوق قرض‌الحسنه سپرده‌گذاری کنند.

این افراد می‌توانند پس از سه‌ماه، ۳۰۰ میلیون وام بگیرند؛ اقساط وام ۳۰۰ میلیون در حالت بازپرداخت شش‌ماهه، به‌طور متوسط ۶۰ میلیون محاسبه می‌شود، اما اگر گزینه بازپرداخت ۲۴ ماه را انتخاب کنید، اقساط وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی به ماهی ۱۳ میلیون و ۶۳۶ هزار تومان می‌رسد.

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها