شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

شوک شدید به بازار طلا / قیمت طلا آماده صعود؟

04 آذر 1402
شوک شدید به بازار طلا / قیمت طلا آماده صعود؟


ورود طلا به کانال ۲ هزار دلار، دوباره سرمایه‌گذاران را شوکه کرد.

به گزارش بانک اول قیمت طلا در بازار جهانی افزایش یافت و وارد کانال ۲ هزار دلار شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تنها در طول یک هفته گذشته اونس طلا در بازار جهانی ۲۱.۹ دلار و به عبارتی ۱.۱۰ دلاری را تجربه کرده است.

بنا به این گزارش، قیمت اونس در بازار جهانی با افزایش ناگهانی ۱۰ دلاری، به عدد ۲ هزار و ۲ دلار رسید.

تحلیلگران ارشد بازار معتقدند: شاخص دلار به دلیل داده‌های ضعیف‌تر نزول داشته است و این می‌تواند باد موافق برای طلا در سال ۲۰۲۴ باشد.

شاخص دلار ۰.۴ درصد سقوط کرد و در مسیر دومین افت هفتگی قرار گرفت، زیرا فدرال رزرو می‌تواند تا ماه می‌سال آینده کاهش نرخ بهره را آغاز کند.

معامله‌گران به طور گسترده‌ای انتظار دارند که فدرال رزرو در ماه دسامبر نرخ‌های بهره را بدون تغییر باقی بگذارد، در حالی که بر اساس ابزار FedWatch، قیمت‌ها در اوایل ماه می‌به احتمال ۶۴ درصد کاهش می‌یابد.

اخبار مرتبط
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار کرد: به‌نظر بنده، در کوتاه‌مدت باید نرخ ارز را به‌شکل‌های مختلف حفظ کرد، یکی از این اقدامات آگاه کردن مردم است، به‌عنوان نمونه، ترسیم چشم‌اندازی مشخص و اطمینان‌بخش از اینکه روند ناامن‌کننده در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی در کشور وجود ندارد، راهگشاست.
نوزدهمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
، بازار امروز شاهد ریزش عمده قیمت ها نسبت به روز گذشته است.
مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اشاره به ارز تخصیصی به حوزه صنایع اظهار کرد: برای صنایع مختلف شامال معاملات نیمایی و معاملات اشخاص در مجموع یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۸۵ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات، تامین شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها