پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

مراقب تله برخی فروشندگان خودرو در بازار باشید/ نمایشگاه‌داران ماشینی برای پیش فروش ندارند!

05 آذر 1402
مراقب تله برخی فروشندگان خودرو در بازار باشید/ نمایشگاه‌داران ماشینی برای پیش فروش ندارند!

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو تهران با بیان این که با وجود افت نرخ ارز، تغییری در قیمت‌ها در بازار خودرو رخ نداده است، گفت: مردم از نمایشگاه‌های شناسنامه‌دار، خودرو بخرند، چراکه در حال حاضر هیچ خودرویی برای پیش‌فروش وجود ندارد، اما در بعضی از آگهی‌ها انواع خودروها با زیر قیمت برای فروش گذاشته شده که تله است و متاسفانه برخی به طمع پرداخت قیمت کمتر سرمایه خود را از دست می‌دهند.

 به گزارش بانک اول سعید موتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با هشدار به مردم نسبت به برخی آگهی های درج شده از سوی برخی فروشندگان خودرو گفت: در یکی دو هفته گذشته با وجود این که قیمت ارز هم کاهش داشته، تغییر قیمتی در بازار خودرو رخ نداده است؛ هر چند احتمال این وجود دارد که قیمت یک نوع خودرو دو تا سه میلیون بالا یا پایین رفته باشد، اما در کل تغییر قیمتی نداشته‌ایم.

وی افزود: از نیمه دوم مرداد به بعد، کاهش قیمت خودرو متوقف شده و دلیل آن هم کاهش عرضه است؛ ضمن اینکه با وجود این که مشتری برای خودروها وجود ندارد، عرضه هم کم شده است؛ به نحوی که اگر عرضه به اندازه کافی در یکی دو ماه گذشته انجام می‌شد، به تبع آن قیمت‌ها کاهش می یافت، اما متاسفانه خودروسازان می‌خواستند افزایش قیمت داشته باشند، بنابراین عرضه را مدیریت کردند و در حال حاضر اگر شخصی قصد خرید خودرو را داشته باشد، باید به ده نمایشگاه سر بزند تا خودروی مورد نظرش را تهیه کند.   

موتمنی ادامه داد: قیمت خودروهایی که فاکتور می‌شود، ثابت و یا رو به کاهش است و قیمت خودروهایی که فاکتور نمی‌شود، بالا رفته است؛ ضمن اینکه در کف بازار، ماشین کم است و آمار تولید در نیمه اول سال هم نشان می‌دهد که خودروسازان به میزان تولیدی که وعده داده شده بود، نرسیده‌اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو تهران، گفت: بازار یک نیازی دارد که باید با تولید و یا واردات تامین شود تا به تعادل برسد، بنابراین اگر این اتفاق بیفتد، فاصله قیمتی در بازار کم می‌شود.

وی اظهار داشت: خودروهای وارداتی آن طور که باید به دست مشتری نرسیده و اثری بر بازار نخواهد داشت؛ ضمن اینکه کسب و کار همکاران ما نسبت به سال‌های گذشته که واردات آزاد بود، از رونق افتاده است و ماشینی نداریم که بفروشیم.

موتمنی گفت: ما که سهمیه خودرو نداریم، خودرو از طریق سامانه به فروش می‌رسد؛ اکثرا ماشین نو در بازار موجود نیست و خریداران هم دست نگه داشته‌اند و فعلا خودرو نمی‌خرند.

موتمنی با هشدار به شهروندانی که قصد خرید خودرو دارند، گفت: از نمایشگاه‌های ماشین شناسنامه‌دار خودرو بخرید، چراکه در حال حاضر هیچ خودرویی برای پیش‌فروش وجود ندارد. در بعضی از آگهی‌ها انواع خودرو مونتاژی، تولید داخل، گذر موقت و وارداتی زیر قیمت برای فروش گذاشته شده که تله است، بعضی از شهروندان وقتی می‌بینند خودرو زیر قیمت آگهی شده است، خرید می‌کنند و بعد از مدتی می‌بینند که ماشینی در کار نیست، بنابراین همچین فروشی نداریم، تمام فروش‌ها از طریق سامانه است و پول هم مستقیم به حساب شرکت واریز می‌شود.

وی ادامه داد: مردم اگر می‌خواهند خودرو به صورت لیزینگی خرید کنند از جاهایی خرید کنند که مجوز بانک مرکزی را داشته باشد و مراقب باشند که سرمایه خود را از دست ندهند.

 رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو تهران در مورد قیمت خودروها نیز، گفت: خودروی ۲۰۷ که به ۷۲۰ میلیون تومان رسیده بود الان ۷۴۰ میلیون تومان شده است، اگر عرضه مناسب بود و ۲۰۰ دستگاه از این خودرو فاکتور می‌شد قیمت این خودرو روی کانال ۶۸۰ میلیون تومان می‌رسید.

موتمنی همچنین گفت: قیمت کوییک آر ۲۴۶ میلیون تومان، هایما یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون تومان، فیدلیتی ۷ نفره یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان، دنا توربو اتوماتیک در کانال ۸۰۳ میلیون و پارس ساده هم ۵۰۵ میلیون تومان است.

اخبار مرتبط
جک J4 یکی از سدان‌های جمع و جوری است که هم‌زمان با هم‌وطنان چینی‌اش، بسترن B30 و بی وای دی F3 به بازار ایران رسید. پیش از ورود این خودرو در سال ۹۷، کرمان موتور جک J3 و جک J5 را روی خط مونتاژ داشت که به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۶ به پایان کار خود رسیدند.
لی جون، بنیانگذار چینی شیائومی اعلام کرد که تا ۲۴ آوریل ۷۵ هزار و ۷۲۳ سفارش برای سدان الکتریکی SU۷ اسپرت خود ثبت کرده است و قصد دارد بیش از ۱۰ هزار دستگاه را در ژوئن تحویل دهد.
ساینا خودرویی است که مراحل طراحی آن توسط سایپا صورت گرفته‌است و از موتور ام۱۵ و استاندارد یورو۴ و یورو۵ برخوردار است. شرکت سایپا تاکنون ۵ تیپ ساینا از جمله ساینا اتوماتیک، ساینا اس، ساینا ئی‌ایکس، ساینا اس‌ایکس و ساینا لوکس اتوماتیک تولید کرده‌است.
برخلاف شرکت فودای که از چهار موتور مختلف برای پیکاپ فودای F22 خودش استفاده کرده، اما شرکت دایون، پیکاپ V5 خود را فقط با دو موتور در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد که هردوی آنها از نوع توربوشارژ هستند و گیربکس 6 دنده دستی دارند اما یکی از آنها دیزلی است و دیگری بنزینی.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها