جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

جاماندگان سهام عدالت بخوانند / خبر مهم وزیر اقتصاد

05 آذر 1402
جاماندگان سهام عدالت بخوانند / خبر مهم وزیر اقتصاد

وزیر اقتصاد درباره آخرین جزییات اعطای سهام عدالت به جاماندگان، گفت: آیین نامه پرداخت به ذینفعان و جمعیت تحت پوشش آماده است و به محض توافق با وزارت خانه‌ها، اجرایی می شود.

به گزارش بانک اول  به نقل از تسنیم، احسان خاندوزی در مراسم رونمایی از پرداخت تسهیلات بدون کارمزد، اظهارداشت: استفاده از سامانه الکترونیکی توثیق، پرداخت تسهیلات خرد و قرض‌الحسنه از مهمترین اهداف برای دستیابی مردم به خدمات مالی با هزینه پایین است.

وی با اشاره به تغییر فرایند اخذ کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه گفت: این مصوبه شورای پول و اعتبار در شهریورماه صادر شد تا بانک‌ها بتوانند در کارمزد پایین تر با یکدیگر رقابت کنند.

وزیر اقتصاد به تصویب و اصلاح اساسنامه بانکهای قرض‌الحسنه هم اشاره و تصریح کرد: اینها ثمره تمرکز ما در دو سال گذشته بر تسهیلات و شمول مالی است. سهم منابع بانک‌های قرض‌الحسنه پیش از این ۲ درصد بود ولی این نسبت به ۴ درصد رسیده است.

خاندوزی گفت: مسیر کاهش کارمزد و تسهیلات بدون کارمزد به سرعت در حال توسعه است و بانک مهر ایران هم تا پایان اذر وارد این فرایند می شود. این بانک هم به بیش از سه میلیون متقاضی در سال تسهیلات پرداخت می کند؛ میزان تسهیلات پرداختی در این بانک هم افزایش بیش از ۹۰ درصدی داشته است.

وزیر اقتصاد با تاکید بر توسعه بانکداری قرض‌الحسنه تصریح کرد: امیدوارم دوستان کمک کنند اساسا پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه خرد را از سقف کنترل ترازنامه بانک‌ها خارج کنند تا آمار تسهیلات پرداختی افزایش یابد.

خاندوزی در جمع خبرنگاران درباره آخرین جزییات اعطای سهام عدالت به جاماندگان، گفت: اینکه چه سهام هایی از کدام وزارتخانه ها برای اعطای سهام عدالت اختصاص یابد، مورد توافق وزارت خانه های مربوطه قرار نگرفته است.

وی با تاکید براینکه منتظریم وزارت‌خانه‌ها سهام خودشان را اعلام کنند، گفت: آیین نامه پرداخت به ذینفعان و جمعیت تحت پوشش آماده است و به محض توافق با وزارت خانه‌ها، اجرایی می شود.

وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال که «قبلا گفته بودید که آیین نامه پیش بینی پذیری ماده ۲۴ قانون بهبود محیط کسب و کار تا آخر مهر در هیئت دولت نهایی میشه اما هنوز این اتفاق نیفتاده است؛ بالاخره این آیین نامه بعد از ۱۲ سال کی نهایی می‌شود؟ » گفت: ماده ۲۴ این قانون نیازمند ایین نامه ای است تا برای اولین بار در نسبت دولت و بخش خصوصی کمک کند اقتصاد پیش بینی پذیر شود.

او با بیان اینکه طبق این بند باید دستگاه های دولتی پیش از اجرای مقررات اقتصادی حتما اطلاع رسانی کنند تا بخش خصوصی غافلگیر نشود، تصریح کرد: آیین نامه مربوطه در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شد و در دستور کار هیات وزیران قرار دارد؛ انشالله در اذرماه مورد تصویب نهایی دولت هم قرار می گیرد.

اخبار مرتبط
سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
وراثی که موفق نشده‌اند در این مرحله سود سهام عدالت متوفیان را دریافت کنند، اگر تا خردادماه فرایند انتقال سهام و ثبت‌نام یا به‌روزرسانی اطلاعات خود در سامانه سجام را انجام بدهند، سود سهام عدالت خود را در مرحله سوم واریز سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.
مرحله سوم سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ که ناشی از قصور هشت شرکت در واریز سود مرحله‌ی دوم سال گذشته بود قرار است خرداد ۱۴۰۳ پرداخت شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها