پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

شاخص بورس بالا رفت

05 آذر 1402
شاخص بورس بالا رفت

بازار سرمایه امروز در بیشتر نمادهای تاثیرگذار مثبت بود و شاخص کل با ۴۴۸۶ واحد افزایش به رقم دو میلیون و ۲۴ هزار واحد رسید.

به گزارش بانک اول  بورس اوراق بهادار تهران برخلاف روز گذشته که با کاهش حدود ۲۳۰۰ واحدی همراه بود، امروز مقداری صعود کرد؛ به طوری که شاخص کل ۴۴۸۶ واحد افزایش یافت و در عدد دو میلیون و ۲۴ هزار و ۴۷۵ واحد ایستاد. شاخص هم‌وزن نیز ۲۹۳۹ واحد افزایش پیدا کرد و به ۷۰۸ هزار و ۶۴۹ واحد رسید.

امروز ۳۴۰ هزار و ۸۲۸ معامله به ارزش حدود ۴۳۴۳ میلیارد تومان در بورس اوراق بهادار تهران انجام شد.

شاخص بورس بالا رفت
نقشه بازار  بورس ـ یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲

اخابر، نوری، کگل، شستا، فولاد، حکشتی و شپدیس بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند که بجز فولاد، سایر نمادها مثبت به کار خود پایان دادند. تکاردان، شستا، اخابر و های‌وب از جمله نمادهای پرتراکنش با قیمت پایانی مثبت بودند؛ در حالی که کترام، سصفها و وساخت به عنوان دیگر نمادهای پرتراکنش، منفی به کار خود پایان دادند.

امروز بازار فرابورس نیز با رشد ۵۹ واحدی به عدد ۲۵ هزار و ۱۶۲ واحد رسید. تعداد معاملات فرابورس حدود ۲۴۹ هزار فقره و ارزش معاملات آن ۳۴۳۷ میلیارد تومان بود. انتخاب، آریا، هرمز، بپاس، مادیرا و کگهر از نمادهای مثبت امروز فرابورس بودند که بیشترین تاثیر را بر شاخص داشتند. فصبا نیز منفی بود. در بین نمادهای پرتراکنش امروز فرابورس نیز کرومیت، سبزوا، نطرین مثبت شدند. فصبا، فرز، بمولد و ثغرب نیز منفی به کار خود پایان دادند.

به نظر می‌رسد بازار بورس در مسیر خطی ماه‌های گذشته حرکت می‌کند؛ به طوری که در نیمی از روزهای هفته مثبت و در نیم دیگر منفی می‌شود. برآورد کلی تحلیل‌گران این است که کانال دو میلیون واحد به تدریج به محدوده‌ حمایتی معتبری تبدیل شده است./ایسنا

اخبار مرتبط
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 29 فروردین ماه 1403، مبلغ 4 هزار میلیارد و 370 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 644 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 25 فروردین ماه 1403، مبلغ 2 هزار میلیارد و 700 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 141 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.
در روزهایی که بازار سرمایه با یک کندل نزولی سنگین (روز شنبه) به همراه خروج بیش از 1700 میلیارد تومانی همراه شده است و با توجه به اتفاقات اخیر شاهد تصمیم گیری مدیرانی بورسی برای دامنه نوسان یک درصدی در بازار سرمایه هستیم عملا باید شاخص و تحلیل تکنیکالی آن را برای مدتی در نظر نگرفت و فراموش کرد.
مروز 55 هزار معامله انجام شد و ارزش کل معاملات بالغ بر 8 همت بود. ارزش معاملات سهام و صندوقها حدود 3 همت بوده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها