پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

آغاز پیش‌ثبت‌نام خودروهای برقی در سامانه یکپارچه

05 آذر 1402
آغاز پیش‌ثبت‌نام خودروهای برقی در سامانه یکپارچه

معاون وزیر صمت با بیان اینکه وزارت صمت برنامه مناسبی برای واردات خودرو دارد، گفت: پیش ثبت‌نام خودروهای برقی به‌زودی در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی آغاز می شود.

به گزارش بانک اول  به نقل از فارس، مهدی ضیغمی با اشاره به برنامه وزارت صمت برای واردات خودروهای برقی، اظهار داشت: از هفته جاری کاتالوگ خودروهای برقی وارداتی بر روی سایت سامانه خودروهای وارداتی بارگذاری می‌شود و برنامه پیش ثبت‌نام خودروهای برقی وارداتی به‌زودی آغاز خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تعدادی خودروی برقی وارد کشور شده است و تعدادی نیز در راه است و به زودی به بنادر کشور می‌رسد. 

وی با تاکید بر اینکه دولت برنامه مناسبی برای واردات خودروی برقی دارد، اظهار داشت: برنامه وزارت صمت واردات خودرو برقی در حجم بالا است لذا با اقدامات انجام شده پیش‌بینی می‌شود عدد قابل توجهی ارز جهت واردات خودروهای برقی تخصیص داده شود.

مدیر طرح واردات خودرو وزارت  اظهار داشت: رئیس کل بانک مرکزی نیز اعلام کرده که بودجه واردات خودروهای برقی از خودروهای بنزینی جدا است و این برنامه برای تأمین ارز به‌زودی اعلام می شود. 

به گزارش فارس پیش از این عباس علی آبادی وزیر صمت اعلام کرده بود ارجحیت وزارت صمت واردات خودروهای برقی است و بنابراین در تدارک تکمیل  زیرساخت‌های لازم برای واردات آن هستیم. 

منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت نیز در رابطه با تولید و عرضه خودرو برقی در کشور، گفته است: واردات خودروهای برقی حداکثر تا انتهای سال ۱۴۰۳ است، ولی برنامه ساخت شروع شده و انتظار داریم تا انتهای سال ۱۴۰۳ به بعد محصولات داخلی خودرو برقی نیز در کنار محصولات خارجی به مشتریان عرضه شود. 

اخبار مرتبط
با انتشار گزارش تلفیقی ۶ ماهه شرکت ایران خودرو مشخص شد که جمع کل زیان انباشته صنعت خودروسازی از مرز ۲۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده است. از این میزان ۱۰۶ هزار میلیارد تومان مربوط به ایران خودرو ۸۹ هزارو ۵۲۷ میلیارد تومان مربوط به گروه سایپا و ۲۰ هزارو ۵۸۷ میلیارد تومان مربوط به پارس خودرو است.
شرکت خودروسازی سایپا شرایط فروش ویژه‌ای را برای نوروز 1403 تدارک دیده است. در شرایط فروش سایپا ویژه نوروز 1403، سه خودرو عرضه شده‌اند. این خودروها شامل طلس G، کوییک GX-L و ساینا S هستند. هر سه خودرو با قیمت قطعی و موعد تحویل 90 روزه به مشتریان عرضه شده‌اند. البته احتمال افزایش قیمت خودروها در سال جدید وجود دارد، چرا که پرداخت‌های قانونی موردنیاز هر خودرو در آستانه سال جدید افزایش می‌یابد.
طبق ابلاغیه وزارت صمت، برای تایرهای رینگ ۱۳ و ۱۴، فقط در سال، چهار حلقه تایر با یک کد ملی، شماره شاسی و موتور امکان خرید وجود دارد. دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت در نامه‌ای به مرکز فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی، موضوع موارد مربوط به نظارت بر توزیع لاستیک سواری در سامانه جامع تجارت را ابلاغ کرد.
خودروهای تصادفی به خصوص چپی قیمت های عجیب و غریبی در بازار آزاد دارند. با توجه به این که قیمت خودرو به ویژه داخلی‌ ها بسیار بالا رفته دیگر انتظار قیمت های پایین برای مدل‌ های چپی را نباید داشت. به عنوان مثال یک دنا چپی مدل ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها