شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

نمی‌توانید این عکس‌ها را ببینید و نخندید؛ جایزه عکاسی طنز حیات‌وحش ۲۰۲۳ به این کانگورو رسید!

06 آذر 1402
نمی‌توانید این عکس‌ها را ببینید و نخندید؛ جایزه عکاسی طنز حیات‌وحش ۲۰۲۳ به این کانگورو رسید!

تصویر بی‌نظیر این کانگورو که با شادی در مزرعه‌ای از گل‌های وحشی جست‌وخیز می‌کند و ژستی همچون نوازنده‌ گیتار راک گرفته است،‌ توانسته هزاران تصویر دیگر را از دور مسابقه خارج کند و خود برنده جایزه بهترین عکس طنز حیات وحش امسال شود.

به گزارش بانک اول هر سال هزاران عکس از صحنه‌های بامزه‌ای که سوژه آنها حیوانات هستند، در مسابقه عکاسی طنز حیات‌وحش شرکت می‌کنند که از میان آنها خنده‌دار و بامزه‌ترین عکس‌ها به مرحله فینال می‌رسند. امسال داوران این مسابقه از میان ۵۳۰۰ عکس، ۴۰ عکس را به مرحله فینال راه دادند و در نهایت از این ۴۰ عکس، این کانگوروی بامزه با این ژست هنری، برنده مسابقه عکاسی طنز حیات‌وحش ۲۰۲۳ شد.

عکاس این صحنه عالی، «جیسون مور» است که به‌گفته خودش، موقع گرفتن این عکس از کانگورو در سال ۲۰۲۱، در زمان و مکان درستی قرار گرفته و توانسته بود از این ژست جالب کانگورو، عکس بگیرد.

او می‌گوید، «در حال رانندگی در منطقه سرسبز حومه شهر پرت (استرالیا) بودم که چشمم به دسته‌ای از کانگورو در مزرعه‌ای از گل‌های زرد وحشی افتاد که مشغول غذا خوردن و بازی بودند. از این گروه کانگورو، حدود ۴۰، ۵۰ تا عکس گرفتم. سپس کانگوروی ماده‌ای را دیدم که چشم‌های خود را بسته بود و دست‌هایش را به‌گونه‌ای تکان می‌داد که انگار در حال نواختن گیتار است و فورا این عکس بی‌نظیر را از آن گرفتم

از عکس‌های بامزه دیگری که به مرحله فینال راه پیدا کرده‌اند:

روباه با سیگار/عکاس: داکوتا واکارو

جروبحث پرنده‌ها/ عکاس: جک استانکیویچ

دالی/عکاس: لارا متیوز

افسردگی صبح شنبه/عکاس: جان بلومن کمپ

نمی‌دانم/جکوپ وزنی

پرنده خشمگین/عکاس: مایکل اروین

اخبار مرتبط
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:، اما هواپیماهای بیزنس جت ۶ و ۷ نفره مانند هوکر و فالکن از انواع هواپیماهایی هستند که پروازهایی در قالب سفر و جابه جایی‌ها در مسافت دور را هم دارد و هر چند تعداد سرنشینان این هواپیما محدود است، اما جزو هواپیماهای سبک محسوب نمی‌شوند.
انسیه خزعلی درباره اینکه چه تلاشی برای آوردن اسم مادر در کارت ملی انجام شده است، خاطر نشان کرد: در جلسه‌ای که ۲ سال پیش با رئیس جمهور داشتیم برخی از بانوان درخواست نوشتن نام مادر روی کارت ملی و در کنار نام پدر را مطرح کردند و رئیس جمهور هم از این مطلب استقبال کردند و ما هم پیگیر مطلب در کمیسیون‌های مختلف دولت شدیم.
چنانچه بازرگان بخواهد تخصیص ثبت سفارش در اولویت قرار گیرد، اخذ نظر دستگاه از سازمان مجوز‌دهنده الزامی می‌باشد در غیر این‌صورت می‌بایست در صف تخصیص ارز بماند تا سهمیه ارزی به دفتر وزارتخانه مربوطه تعلق گیرد. بابت تسریع در فرایند تخصیص ارز این امکان برای وزارتخانه‌های متولی در بستر سامانه جامع تجارت فراهم شده است تا از طریق فیلد نظر دستگاه نسبت به اعلام اولویت سیستمی برای ثبت سفارشهای مورد نظر اقدام نمایند.
سیاح با بیان اینکه با فروش اینترنتی دارو، سیستم توزیع دارو شفاف‌تر خواهد شد، گفت: «با ثبت درخواست خرید و تحویل دارو در یک سکوی اینترنتی، نظارت‌ها دقیق‌تر و بیشتر خواهد شد و در صورت بروز تخلف، مانند ارائه داروی تاریخ‌گذشته، پیگیری‌ها راحت‌تر خواهد شد. همچنین سیستم توزیع دارو شفاف می‌شود.»

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها