پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

متروی پرند با پیشرفت صفردرصدی تأمین تجهیزات تحویل دولت سیزدهم شد/ مسکن مهر پرند به پایان راه رسید

06 آذر 1402
متروی پرند با پیشرفت صفردرصدی تأمین تجهیزات تحویل دولت سیزدهم شد/ مسکن مهر پرند به پایان راه رسید

مدیرعامل شرکت عمران پرند با بیان "متروی پرند با پیشرفت صفردرصدی حوزه تجهیزات به دولت سیزدهم تحویل شد" گفت: با تزریق ۷۵۰میلیارد تومان طی ۲ دو سال اخیر این پروژه آماده افتتاح است.

به گزارش بانک اول آرش صیادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با یادآوری این‌که مطالعات ساخت متروی پرند سال 84 انجام شد، اظهار کرد:‌ عملیات اجرایی این پروژه سال 88 و 89 آغاز شد و شرکت عمران شهر جدید پرند به‌عنوان کارفرما بخشی از ساخت طرح را به‌عهده داشت.

وی با بیان این‌که سال 1391 ساخت متروی پرند به شهرداری تهران واگذار شد، افزود: مقرر شد منابع مالی موردنیاز برای ساخت متروی پرند از محل بودجه عمومی تأمین شود، بر این اساس تا سال 1401 بالغ بر 600 میلیارد تومان از محل بودجه عمومی به این پروژه تزریق شد.

وی ابراز کرد:‌ در ابتدای دولت آیت‌الله رئیسی در بخش عملیات سیویل، زیرسازی و عمرانی میانگین پیشرفت فیزیکی حدود 60 درصد بود و در حوزه تجهیزات تا ابتدای سیزدهم پیشرفت فیزیکی صفر بود!

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند گفت:‌ خوشبختانه همزمان با سفر رئیس‌جمهوری و مصوبه مجمع عمومی شرکت عمران شهرهای جدید طی نیمه دوم سال 1401 و بهار امسال مبلغ 750 میلیارد از محل داخلی شرکت عمران شهر جدید پرند به پروژه متروی پرند تزریق شد.

صیادی تأکید کرد:‌ این منابع مالی باعث شد طی کمتر از 2 سال اخیر پیشرفت فیزیکی در ساخت و تأمین تجهیزات به بیش از 98 درصد برسد و امروز آماده بهره‌برداری شده است.

وی با اشاره به این‌که ایستگاه و خط مترو آماده افتتاح است، اضافه کرد: ضمن این‌که مسئله برق این پروژه نیز حل شده است و علاوه بر یک پست برق موقت، پست برق دیگری نیز در حال ایجاد است.

وی با توجه به احتمال سفر رئیس‌جمهوری به پرند طی آخر هفته جاری، اعلام کرد: در این سفر علاوه بر متروی پرند 4380 واحد مسکن مهر که باقیمانده‌های این طرح است، به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تصریح به این‌که "به این ترتیب عملاً پرونده مسکن مهر در تکلیف شرکت عمران پرند بسته می‌شود"، اضافه کرد: حدود 1300 مسکن مهر باقیمانده تعاونی‌ساز در پرند داریم که باید مسائل حقوقی آنها حل شود. در مجموع از 95 هزار واحد مسکن مهر ساخته‌شده در شهر پرند با احتساب افتتاح پیش‌ِرو 94 هزار واحد به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از بهره‌برداری یک باب مسجد، مجموعه درمانی و اورژانس 115 همزمان با سفر رئیس‌جمهوری خبر داد و اظهار کرد:‌ مسجد مذکور در جنوب فاز 6 قرار دارد. در زمان حاضر 19 مسجد در شهر جدید پرند داریم که تقریباً در فواصل حدود 800متری از همدیگر قرار دارند. به‌دنبال استانداردسازی فاصله مساجد در شهر جدید پرند به 300 تا 400 متر هستیم.

صیادی درباره نهضت ملی مسکن نیز گفت: در شهر جدید پرند تاکنون تأمین زمین 31 هزار واحد نهضت ملی مسکن تأمین شده و با انتخاب پیمانکار فرآیند ساخت شروع شده است.

مدیرعامل شرکت عمران پرند با یادآوری این‌که حدود 75 هزار متقاضی برای این طرح وجود دارد، اضافه کرد: هنوز نتوانسته‌ایم زمین موردنیاز برای سایر واحدها را تأمین کنیم با توجه به این‌که دیگر امکان الحاق زمین به شهر پرند وجود ندارد با استفاده از ظرفیت شهرک اعتمادیه و یکی دو شهرک دیگر مشکل تأمین زمین این تعداد واحد نهضت ملی مسکن را نیز برطرف خواهیم کرد.

اخبار مرتبط
به باور کارشناسان، بازار مسکن با فاصله از افزایش نرخ دلار اثر می‌پذیرد و اثر رشد نرخ دلار را پس از گذشت مدتی در این بازار می‌توان مشاهده کرد.
: گاهی اوقات خانه‌ای را خریداری کرده ایم و بر طبق قوانینی که وجود داشته است، پول آن را نیز پرداخت کرده‌ایم. مستاجر و یا صاحب ملک قبلی هنوز اقدام به تخلیه منزل نکرده است و موعد مقرر شده برای تخلیه منزل نیز به پایان رسیده است. به همین دلیل بهترین کار آن است که از طریق قانونی وارد کار شده و حکم تخلیه منزل را دریافت کنیم.
سال گذشته ۱۶ هزار واحد مسکن مهر را در شهر پردیس با تمامی امکانات به متقاضیان تحویل دادیم و طبق هدف گذاری که هم انجام دادیم تا خرداد ماه سه هزار واحد مسکن مهر دیگر را طی امسال به بهره برداری خواهیم رساند.
قیمت مسکن در تهران ظرف سال گذشته به شکل تقریبی از متری ۶۶ میلیون به متری ۸۳ میلیون افزایش پیدا کرد. رشد تقریبا ۱۷ میلیونی قیمت هر متر خانه در تهران، به معنی افزایش ۲۵ درصدی است و باعث می‌شود ارزش یک خانه ۱۰۰ متری در پایتخت به‌طور متوسط نزدیک هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها