پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

پلیس: رمز کارت بانکی را تغییر دهید!

06 آذر 1402
پلیس: رمز کارت بانکی را تغییر دهید!

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا به بیان توضیحاتی درباره ویژگی‌های رمز مناسب برای انواع کارت‌های بانکی و پیام‌رسان‌های فضای مجازی پرداخت.

به گزارش بانک اول  سرهنگ رامین پاشایی درباره ویژگی‌های رمز مناسب برای کارت بانکی، شبکه‌های اجتماعی، و تلفن همراه به میزان گفت: معمولا با نرم‌افزارهای مختلفی از جمله نرم‌افزارهای بانکی و شبکه‌های اجتماعی در تلفن همراهمان کار می‌کنیم و از این رو لازم است تلفن همراه‌مان رمز داشته باشد، پیشنهاد ما به هموطنان برای رمز کارت بانکی و تلفن همراه رمزهای پیچیده و ترکیبی حروف کوچک و بزرگ و اعداد است چرا که پیچیدگی رمز موجب می‌شود مجرمان سایبری نتوانند رمز را حدس بزنند.

وی ضمن اشاره به اینکه در مواردی شاهد این موضوع هستیم که افراد شماره همراه خود را به عنوان رمز عبور شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهند و این در حالی است که مجرمان سایبری به راحتی می‌توانند به شماره تلفن اشخاص دسترسی پیدا کنند، ادامه داد: بسیاری از افرادی که شبکه‌های اجتماعی‌شان هک شده رمزشان کدملی و یا شماره تلفن همراه بوده است.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت و میزان بهره‌مندی از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در کشور ما بالاست، افزود: مردم ما وبگردی را دوست دارند و ما از افراد ۲ ساله تا افراد ۱۱۰ ساله کاربر داریم، اما متاسفانه افراد اصول امنیت در این فضا را بلد نیستند و نمی‌توانند تنظیمات امنیتی ساده را در تلفن همراهشان فعال یا غیرفعال کنند.

سرهنگ پاشایی افزود: برای اینکه شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های بومی و غیربومی هک نشود شخصی که پیام‌رسان را ایجاد کرده معمولا ضرایب امنیتی را بالا می‌برد و از شما می‌خواهد تایید ۲ مرحله‌ای داشته باشید که در تمام پیام‌رسان‌های بومی و غیربومی وجود دارد و به عنوان یک بلوک عمل می‌کند و اگر فردی به هر دلیلی به شماره تلفن و تلفن همراهتان دسترسی پیدا کرد و قصد هک پیام‌رسان شما را داشت به آن بلوک و رمز می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه حتما در تنظیمات تلفن همراه به قسمت تنظیمات امنیتی مراجعه و تایید ۲ مرحله‌ای را فعال کنید که بین شما، هکر و هر فردی که بخواهد دسترسی غیرمجاز داشته باشد مانع ایجاد می‌کند افزود: تایید ۲ مرحله‌ای تا بیش از ۹۰ درصد امنیت ایجاد می‌کند.

اخبار مرتبط
وزارت رفاه ضمن هشدار از هموطنان خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان با بیان نقش و اهمیت ویژه این استان در درآمدهای کشور خاطرنشان کرد: اصفهان پس از تهران، رُتبه دوم را تامین درآمدهای مالیاتی دارد اما در دریافت اعتبارات رُتبه هفتم و در تملک دارایی‌ها رتبه شانزدهم کشور است.
اگرچه کاهش رشد نقدینگی می‌تواند یک نشانه مثبت باشد و کم و بیش این اتفاق نظر میان مکاتب اقتصادی وجود دارد که تورم در بلندمدت با نرخ رشد نقدینگی قابل توضیح است، اما به دلایل متعدد در کوتاه‌مدت نمی‌توان انتظار همبستگی قوی میان این دو متغیر را داشت. بنابراین حتی با فرض پایدار بودن روند کاهش نرخ رشد نقدینگی، در بازه زمانی یک‌ساله عوامل مهم‌تری وجود دارد که در ارائه چشم‌انداز واقع‌بینانه از تورم باید درنظر گرفت.
سربازرس اداره مبارزه پولشویی بانک مرکزی سقف نقل و انتقال پول و تراکنش با اینترنت بانک و همراه بانک در ماه برای فرد حقیقی اعلام کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها