چهارشنبه, 29 فروردین 1403 2024,April

توصیه ای به خریداران طلا/ قیمت طلا گران تر خواهد شد!

07 آذر 1402
توصیه ای به خریداران طلا/ قیمت طلا گران تر خواهد شد!

تحلیلگران عقیده دارند تا زمانی که سیاست فدرال رزرو آمریکا در مورد نرخ بهره مشخص شود، طلا در همین محدوده 2000 دلار معامله خواهد شد و اگر روند افزایش نرخ بهره متوقف شود قیمت طلا بالاتر می‌رود.

به گزارش بانک اول ،قیمت طلا در بحبوحه کاهش ارزش دلار و انتظار توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و آمریکا به بالاترین رقم طی 6 ماه گذشته رسید.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 4 دلار افزایش به 2016 دلار رسید.

توجه سرمایه‌گذاران به آمار تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه سوم سال جاری میلادی معطوف شده که در روز چهارشنبه منتشر می‌شود و همچنین شاخص هزینه مصرف شخصی که در روز پنجشنبه اعلام خواهد شد.

ارزش دلار تا پایین‌ترین رقم طی سه ماه گذشته کاهش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده است.

احتمال توقف افزایش نرخ بهره آمریکا، روند کاهشی دلار را شروع کرده و سبب شده سرمایه‌گذاران فروش دارایی‌های دلاری را شروع کنند.

نوامبر بدترین عملکرد ماهانه واحد پول آمریکا در یک سال گذشته را رقم زد.

تحلیلگران عقیده دارند تا زمانی که سیاست فدرال رزرو آمریکا در مورد نرخ بهره مشخص شود، طلا در همین محدوده 2000 دلار معامله خواهد شد و اگر روند افزایش نرخ بهره متوقف شود قیمت طلا بالاتر می‌رود.

تاجران تا حد زیادی انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در ماه دسامبر ثابت نگه دارد و 50 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره تا ماه مه سال آینده میلادی پایین بیاید.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

از طرف دیگر اطلاعات نشان می‌دهد واردات طلای هند به عنوان بزرگترین مصرف کننده این فلز گرانبها در دنیا برای دومین ماه پیاپی در اکتبر کاهش یافته است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.09 درصد کاهش به 25 دلار و 2 سنت رسید و پلاتین با 0.07 درصد کاهش 921 دلار و 20 سنت معامله می‌شود.

کایل رودا، تحلیلگر بازار مالی معتقد است، آنچه در حال حاضر طلا را حرکت می‌دهد، کاهش ارزش دلار آمریکا به دلیل آمارهای اخیر است.

رودا افزود: «آمارهای اقتصادی که این هفته از آمریکا منتشر شد هم به لحاظ رشد اقتصادی و هم به لحاظ تورم مشخص می‌کند که قیمت طلا بالای 2 هزار دلار باقی بماند.»

برخی تحلیلگران نیز پیش‌بینی کرده‌اند با توجه به بی‌ثباتی در جهان و تنش‌های ژئوپلتیکی، جذابیت طلا به علت امنیت آن بیشتر می‌شود و قیمت طلا به زودی به 2500 دلار در هر اونس خواهد رسید.

اخبار مرتبط
برخی تحلیلگران خاطرنشان می کنند که کاهش ریسک ژئوپلیتیکی تقاضای کمتری را برای طلا ایجاد می کند، در حالی که احساسات بازار از فعالیت های اقتصادی جهانی حمایت می کند که تقاضای صنعتی نقره را افزایش می دهد.
قیمت سکه تمام بهار آزادی امروز (سه‌شنبه ۲۸ فروردین) با افزایش یک میلیون تومان نسبت به روز گذشته از ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.
نادر بذرافشان از تخلیه نسبی تقاضا و هیجانات در بازار طلا و سکه خبر داد و افزود: از ابتدای سال میلادی افزایش حدود ۳۵۰ دلاری اونس جهانی طلا را شاهد بودیم و از ابتدای امسال (فروردین ۱۴۰۳) اونس جهانی رشد ۲۵۰ دلاری داشته است که بر قیمت طلا و سکه در بازار داخل تاثیر گذاشته است.
عضو هیات علمی پژوهشکده پولی و بانکی درباره اینکه چرا سکه در مرکز مبادله به نرخ حاشیه بازار حراج می‌شود؟ گفت: اگر بانک مرکزی سکه را با نرخ ارز مرکز مبادله می فروخت، اختلاف نرخ با بازار، عامل تحریک تقاضای سفته بازی و توزیع ناعادلانه ثروت می شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها