پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

نظر مجلس برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان

07 آذر 1402
نظر مجلس برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان

عضو هیات‌رییسه مجلس با اشاره به انتقادها از پیشنهاد افزایش ۱۸ درصدی حقوق ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: باید افزایش حقوق‌ها به‌صورت نقدی یا غیرنقدی هماهنگ با جریان هزینه‌ها باشد که نظر نمایندگان مجلس نیز هست.

به گزارش بانک اول  به نقل از تسنیم، مجتبی یوسفی درباره تصمیمات اخیر مبنی بر معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد اظهار کرد: هنوز بودجه رسماً تقدیم مجلس نشده و یکشنبه هفته آینده با حضور رئیس‌جمهور لایحه بودجه رسماً تقدیم مجلس می‌شود.

وی افزود: بودجه ۱۴۰۳ نسبت به سال‌های گذشته ۲ مرحله‌ای بررسی می‌شود و دو مرحله‌ای نیز تقدیم مجلس می‌شود.

یوسفی ادامه داد: هنوز هیچ عددی قطعی نشده؛ چون هنوز لایحه بودجه ۱۴۰۳ به مجلس تقدیم نشده است و صحبت‌های مطرح شده نیز غیررسمی است؛ ولی بدین معنا نیست که واقعیت ندارد؛ بلکه لایحه باید تقدیم شود و بعدا مصوبات یکی یکی به گوش مردم می‌رسد. افزایش ۱۸ درصدی حقوق کارکنان دولت نیز به صحبت‌های غیررسمی از سوی دولت و برخی مطلعان می‌پردازد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: چند نکته را به‌صورت غیررسمی شنیده‌ایم و پیشنهاد دولت مبنی بر افزایش ۱۸ درصدی بوده و حداقل معافیت مالیتی نیز ۱۰ میلیون تومان است که سالی ۱۲۰ میلیون تومان می‌باشد.

یوسفی اضافه کرد: این مسئله در لایحه پیشنهادی دولت به‌صورت غیررسمی آمده است که باید وارد فرایند تقدیم لایحه به مجلس شود و گزارش در کمیسیون تلفیق آماده گردد و رسماً اعلام شود که نظر مجلس چیست.

وی خاطرنشان کرد: گلایه شاغلین و بازنشستگان این است که در حال حاضر باید افزایش حقوق‌ها به‌صورت نقدی یا غیرنقدی هماهنگ با جریان هزینه‌ها برای کارمندان و بازنشستگان باشد که نظر نمایندگان مجلس نیز هست؛ ولی شخصاً معتقدم حتماً باید به معیشت کارمندان و کارگران و بازنشسته‌ها پرداخت و لایحه براین‌اساس پیش‌بینی شود.

اخبار مرتبط
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی درباره زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال جاری توضیح داد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز ۷ بهمن ۱۴۰۲ با افزایش ۲۰ درصدی حقوق صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی برای سال ۱۴۰۳ موافقت کردند، اما این افزایش حقوق از چه زمانی اعمال خواهد شد؟
روابط‌عمومی صندوق از فرهنگیانی که علاقه‌مند به عضویت هستند خواسته است با مراجعه به دفاتر نمایندگی صندوق در سراسر کشور یا ادارات تعاون آموزش و پرورش نسبت به عضویت اقدام کنند تا از خدمات حین خدمت و سودآوری این مجموعه بزرگ اقتصادی در زمان بازنشستگی بهره‌مند شوند.
سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران خطاب به بازنشستگان و مستمری بگیران در اطلاعیه‌ای درباره فروش سهام شرکت پتروشیمی امیرکبیر شفاف سازی کردند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها