جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

افزایش سن بازنشستگی شامل این افراد نمی‌شود

07 آذر 1402
افزایش سن بازنشستگی شامل این افراد نمی‌شود

به گزارش بانک اول علی بهادری سخنگوی دولت در نشست خبری: افزایش سن بازنشستگی شامل بازنشستگان موجود یا افرادی که در شرف بازنشستگی هستند نمی‌شود.

علی بهادری جهرمی در نشست خبری هفتگی با بیان اینکه پنجشنبه ۹ آذر، ایستگاه مترو پرند و ۱۹ کیلومتر مسیر ریلی با حضور رئیس‌جمهور بهره‌برداری می‌شود، اظهار کرد: این پروژه دارای موانع اجرایی بود که پس از بازدید میدانی رئیس‌جمهوری از مترو پرند در آذرماه ۱۴۰۱ و دستورات صادرشده، گره‌های موجود باز شد تا قفل بهره‌برداری از ۱۹ کیلومتر مسیر ریلی و ایستگاه شهر پرند بالاخره شکسته شود.

جزییاتی از پروژه مترو پرند

وی یادآور شد: بخشی از این پروژه، حدفاصل ایستگاه شاهد تا محدوده شهرآفتاب (به طول ۴ کیلومتر) در ابتدای سال ۹۵ و بخش دوم حدفاصل ایستگاه شهرآفتاب تا فرودگاه امام راحل (به طول ۲۶ کیلومتر) در مردادماه سال ۹۶ بهره‌برداری شد و حالا بخش آخر پروژه، حدفاصل ایستگاه فرودگاه امام تا شهر جدید پرند (به طول ۱۹ کیلومتر) در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

بهادری جهرمی ادامه داد: ارزش پروژه مذکور (در بخش حدفاصل فرودگاه امام راحل تا شهر پرند) به ارزش امروز کالا و خدمات، مبلغی فراتر از ۶ هزار میلیارد تومان است.

وی همچنین با اشاره به آغاز عملیات آبرسانی به خلیج گرگان و بهره‌برداری از کانال جدید آشوراده، گفت: این عملیات یکی از وعده‌های سفر استانی هیات دولت به استان گلستان است که از هفته گذشته آغاز شد. کانال آشوراده حدود ۹ کیلومتر طول با عرض ۷۰ تا ۴۴۰ متر دارد و جزئی از مهم‌ترین مسیر انتقال آب دریای خزر به خلیج گرگان به شمار می‌رود. آبگیری اولیه آغاز شد و بهره‌برداری کامل از فاز نخست احیاء خلیج گرگان با حضور رئیس‌جمهوری در سفر دور دوم به گلستان انجام خواهد شد.

دبیر هیات دولت با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به چین و سفر اخیر معاون اول به این کشور، اظهار کرد: عملیات عمرانی فاز ۲ فرودگاه امام که قرارداد آن در سفر اخیر معاون اول رئیس‌جمهوری به شانگهای، امضا شده بود با مشارکت طرف چینی و پیمانکار داخلی هفته گذشته آغاز شد. کل سرمایه‌گذاری در فاز دوم توسعه فرودگاه امام نیز ۲.۵ میلیارد یورو در پنج سال است. با افتتاح کامل این فاز ظرفیت مسافری فرودگاه امام ۳۵ میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

بهادری جهرمی یادآور شد: هم اکنون شهر فرودگاهی امام خمینی ۲ ترمینال مسافری دارد که ظرفیت یکی ۶ میلیون مسافر در سال است و در دست توسعه و بازسازی است تا ظرفیت جابه‌جایی مسافر آن به ۱۰ میلیون نفر برسد.

وی گفت: ترمینال سلام نیز ظرفیت جابه‌جایی ۵ میلیون مسافر در سال را دارد. با احداث ترمینال جدید با ظرفیت پذیرش و جابه‌جایی ۳۵ میلیون مسافر در سال، شهر فرودگاهی امام راحل می‌تواند مجموعا ۵۰ میلیون مسافر در سال را جابه‌جا کند.

سخنگوی دولت اظهار کرد: این ترمینال بسیار پیشرفته است و باید مطابق با استانداردهای روز دنیا ساخته شود. برای تکمیل کل پروژه، پنج سال را در نظر گرفتیم.

مشمولان افزایش سن بازنشستگی

بهادری جهرمی همچنین با اشاره به موضوع افزایش سن بازنشستگی اظهار کرد: افزایش سن بازنشستگی که شامل بازنشستگان موجود نمی‌شود. همچنین برای کسانی که در شرف بازنشستگی هستند نیز این امر شامل آنان نمی‌شود. رابطه کارمندان دولت با دولت یک رابطه قانونی است، یعنی حدود و مرزهای آن را قانونگذار مشخص می‌کند که مطابق با مصالح عموم و هم حاکمیت رعایت شود.

حقوق تا سقف ۱۲ میلیون تومان در ماه مشمول مالیات نمی‌شود

سخنگوی دولت همچنین اعلام کرد: بنا به دستور رئیس‌جمهوری برخی اصلاحات در لایحه بودجه انجام شد تا نسخه نهایی که در جریان حضور رئیس‌جمهوری در مجلس ارائه می‌شود، آن اصلاحات هم اعمال شود. یکی از این اصلاحات افزایش کف معافیت مالیاتی کارکنان و کارگرانی دریافت حقوق دارند به مبلغ ۱۲ میلیون تومان در ماه است که افزایش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

بهادری جهرمی تاکید کرد: همه کسانی که کارمند یا کارگر هستند و تا سقف ۱۲ میلیون تومان در ماه حقوق دریافت می‌کنند هیچگونه مالیاتی شامل آنان نمی‌شود.

اخبار مرتبط
حیدری در خصوص دارایی‌ها و سهام‌های قابل واگذاری به سازمان تامین اجتماعی در قبال رد دیون دولت با توجه به تجربه سازمان از واگذاری سهام‌ها و شرکتهای زیان‌ده از سوی دول گذشته گفت: دولتها در گذشته سهامی که می‌دادند در اصطلاح گوشت و استخوانش درهم بود؛ یکسری سهام خوب و یکسری هم کم بازده و یا با حاشیه سود پایین واگذار می‌کردند اما بهتر بود تامین‌اجتماعی در گذشته وقتی چنین سبد سرمایه‌گذاری را دریافت می‌کرد، به مرور سهام‌های زیان ده و یا کم بازده را از گردونه خارج می‌کرد و یا با کلینیک شرکتی اینها را تغیی
افزایش حقوق 2 میلیون و 200 هزار تومانی فروردین بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری به همراه حقوق خردادماه واریز خواهد شد که مابه التفاوت افزایش حقوق 4 میلیون و 400 هزار تومان خواهد شد.
افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران برای سال۱۴۰۳ تصویب شد و در سال جدید هم برخی از صندوق‌ها از جمله صندوق بازنشستگی کشوری آن را در حقوق فروردین لحاظ کردند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پایان صحبت‌های خود از تعامل و همکاری با دیوان عدالت اداری تقدیر نموده و بر توسعه تعامل هم‌افزا با این نهاد تأکید کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها