پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

معافیت مالیاتی حقوق ۱۲ میلیونی کارگران از ۱۴۰۳

07 آذر 1402
معافیت مالیاتی حقوق ۱۲ میلیونی کارگران از ۱۴۰۳

با دستور رئیس‌جمهور در لایحه بودجه ۱۴۰۳ هیچ مالیاتی برای کارکنان و کارگران با حقوق زیر ۱۲ میلیون تومان درنظر گرفته نشده است.

به گزارش  بانک اول ، یکی از مباحث بحث‌انگیز در بودجه، عدم تغییر سقف معافیت مالیاتی نسبت به سال گذشته با توجه به افزایش 18درصدی حقوق‌ها بود. 

بر اساس تبصره 16 لایحه بودجه 1403 سقف معافیت مالیاتی و نرخ مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی تحت عناوینی از قبیل حقوق و مزایا مقرری یا مزد حق شغل حق شاغل فوق العاده‌ها اضافه‌کار حق‌الزحمه حق مشاوره حق حضور در جلسات، پاداش حق‌التدریس حق‌التحقیق و کارانه به‌صورت نقدی و غیرنقدی 10 میلیون تومان بود.

در بودجه 1403 سقف معافیت مالیاتی تغییر نکرده و همچون سال قبل، درآمد ماهانه 10میلیون تومان مشمول مالیات 10درصدی دانسته شده است که با این اوصاف احتمالاً امسال حداقل‌بگیران هم از پرداخت مالیات معاف نخواهند شد.

همچنین محاسبه مالیات حقوق 1402 کارمندان دولت، بدون تغییر عیناً در لایحه بودجه سال آینده تکرار شده است تا سقف معافیت مالیاتی همان 10میلیون تومان باقی بماند، این مسئله موجب بروز انتقاداتی شده است؛ هر سال سقف معافیت مالیاتی با توجه به نرخ تورم و افزایش دستمزدها افزایش می‌یافت، اما این سقف برای سال آینده بلاتغییر مانده است.

اما اظهارات امروز سخنگوی دولت پایان همه نگرانی‌ها است. سخنگوی دولت در این خصوص گفت: با دستور رئیس‌جمهور در لایحه بودجه 1403 هیچ مالیاتی برای کارکنان و کارگران با حقوق زیر 12 میلیون تومان درنظر گرفته نشده است.

علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیأت دولت در نشست خبری امروز بیان کرد: بنا بر دستور رئیس‌جمهور، پیش از تقدیم لایحه بودجه در مجلس، برخی اصلاحات بر لایحه بودجه اعمال شد که یکی از آن‌ها افزایش حداقل معافیت مالیاتی کارگران و کارکنان به 12 میلیون تومان حقوق در ماه است که هیچ مالیاتی مشمول این اشخاص نشود.

وی افزود: افزایش درآمد مالیاتی دولت با جلوگیری از فساد و فرار مالیاتی است نه اخذ مالیات از حداقل‌بگیران.

اخبار مرتبط
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.
چپ دست بودن تفاوت های زیادی را در زندگی این افراد که چیزی حدود ۱۰ درصد جمعیت را تشکیل می دهند ، به وجود می آورد و امری اکتسابی و انتخابی نیست. خصوصیات منفی و مثبت فراوانی را به چپ دست ها اختصاص می دهند و بسیاری آنها را باهوش تر از بقیه می دانند.
برای دانستن سقف انتقال وجه اینترنتی (خرید اینترنتی) باید بدانید انتقال وجه در آن از دو طریق انجام می‌شود؛ رمز دوم پویا و دستگاه‌ رمز ‌ساز (که به آن توکن می‌گویند). سقف خرید از طریق رمز دوم پویا در سال 1403، 200 میلیون تومان و دستگاه توکن ۳۰۰ میلیون تومان (امکان افزایش تا 500 میلیون تومان) است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها