ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

بیماران خاص، چگونه از کمک هزینه‌های بیمه سلامت استفاده کنند؟

08 آذر 1402
بیماران خاص، چگونه از کمک هزینه‌های بیمه سلامت استفاده کنند؟

به گزارش بانک اول به نقل از فارس، محمدمهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در پاسخ به این سؤال که بیماران خاص چگونه خود را نشان‌دار کنند، گفت: بیماران برای درخواست ثبت نشان می‌توانند وارد سامانه شهروندی به نشانه http://bimehsalamatiranian.ir شوند. در صورتی که بیماری فرد مشمول نشان‌هایی باشد که در سامانه‌های وزارت بهداشت «RDA» ثبت می‌شوند و بیمار در آن سامانه‌ها دارای پرونده باشد، نشان به صورت خودکار به فرد منتسب می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: لیست بیمارهایی که در سامانه RDA وزارت بهداشت وجود دارند و از طریق سامانه شهروندی به بیمار منتسب می‌شوند، شامل بیماران هموفیلی، تالاسمی، ام‌.اس، سیستیک فیبروزیس، بال پروانه‌ای یا E.B، اس‌.ام‌.ای و اوتیسم است.

ناصحی در خصوص روند ثبت‌نام در سامانه وزارت بهداشت توضیح داد: بدیهی است جهت انتساب نشان از مسیر ذکر شده، بیمار باید ابتدا در سامانه‌های مرتبط با نشان‌دار شدن از طرف وزارت بهداشت ثبت‌نام کرده باشد. این ثبت‌نام مطابق با دستورالعمل‌های وزارت در سامانه‌های وزارت بهداشت انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره بیماری‌هایی که در حال حاضر امکان ثبت و نشان‌دار شدن ندارند، گفت: برای بیماری‌هایی که در حال حاضر امکان ثبت و نشان‌دار کردن در سامانه‌های ریجستری وجود ندارد، تا زمان ایجاد امکان ریجستری از سامانه‌های وزارت بهداشت، ثبت‌نشان باید در سامانه مدیریت نشان بیمه سلامت صورت گیرد.

وی درباره  نحوه ثبت نشان در سامانه نشان بیمه سلامت عنوان کرد: بیماران پس از مراجعه به اداره‌کل بیمار سلامت یا ناظر بیمه مستقر در بیمارستان و مراکز درمانی از طریق این سامانه نشان‌دار می‌شوند. همچنین با ثبت درخواست در سامانه شهروندی ادارات کل بیمه سلامت، پس از تماس با بیمار و اخذ مدارک مرتبط، نشان را به بیمار منتسب می‌کنند.

ناصحی در آخر در خصوص ثبت نشان بیماران تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی گفت: انتساب نشان برای بیماران تأمین اجتماعی طبق فرآیندهای آن سازمان و با ثبت درخواست حمایت در سامانه‌های آن انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط
دانشجویان در تمام مقاطع دانشگاهی می‌توانند با پرداخت حق بیمه به صورت ماهیانه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات درمانی و بازنشستگی استفاده کنند.
در این اطلاعیه به افراد تحت پوشش خدمت بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری توصیه شده است که با توجه به عدم ثبت مدارک در سامانه نرم افزاری بیمه، بیمه شدگان، اسناد ۱۴۰۳ را تا مشخص شدن شرکت بیمه برای سال ۱۴۰۳، نزد خود نگهداری کنند.
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
حق بیمه مشمولان بیمه ایرانیان (افراد فاقد پوشش بیمه) برای ساکنان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر برای دهک های یک تا ۵ رایگان، دهک ۶ معادل ۲۰ درصد، دهک ۷ برابر با ۳۰ درصد، دهک ۸ معادل ۴۰ درصد، دهک نهم ۵۰ درصد و دهک دهم برابر با ۱۰۰ درصد حق بیمه است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها