ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

آخرین جزئیات از فروش اقساطی خودرو

09 آذر 1402
آخرین جزئیات از فروش اقساطی خودرو

سرپرست دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت در خصوص آخرین جزئیات از فروش اقساطی خودرو توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش بانک اول عبدالله توکلی لاهیجانی سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص فروش اقساطی خودرو گفت: برخی از خودروسازان این فروش اقساطی را آغاز کرده اند.

او گفت: از ابتدای سال تاکنون ما با کاهش قیمت خودرو در بازار مواجه بوده‌ایم به طوری که قیمت بازار به قیمت کارخانه نزدیک می‌شود، به نوعی خودرو از کالای سرمایه‌ای به سمت خارج شدن می‌رود.

توکلی گفت: فروش اقساطی خودرو هم به میزان تولیدی که وجود داشته به فروش می‌رسد به طوری که ما هم افزایش تولید و هم شکل گیری واردات خودرو را داریم که عملا بازار خودرو به سمت رقابتی شدن در حرکت است.

او گفت: در حال حاضر برخی از خودروسازان فروش اقساطی را آغاز کرده‌اند و قاعدتا هرچه جلوتر می‌رویم بازار خودرو رقابتی می‌شود و در خودروسازی سایپا میزان تحقق ثبت نام متقاضیان کمتر از پنجاه درصد بوده است.

معاون وزیر صمت گفت: به طوری که شرکت سایپا حتی فراخوان‌هایی را برای تحویل زودتر خودرو به مشتریان داشته است و اگر ظرفیت خالی داشته باشند برای فروش می‌گذارند.

او گفت: در گذشته برای عرضه خودرو در بازار، قرعه کشی خودرو را داشتیم که این موضوع حذف شد و در حال حاضر از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه می‌شود به طوری که در حال حاضر تولید خودرو از مرز یک میلیون عبور کرده است.

او گفت: خودروساز‌ها زمانی که ظرفیت مازادی داشته باشند ظرفیت جدیدی در سامانه یکپارچه اعلام می‌کنند به طور مثال خودروسازان در بخش خصوصی ۸۰ درصد تولیدشان نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

توکلی گفت: به طور کلی هدف از سامانه یکپارچه این بود که خودرو ساز همه تولیدات خود را عرضه کند و فراتر از ظرفیت تولید عرضه نکند. در گذشته خودروسازان بیش از توان ظرفیت خودشان تولید می‌کردند. 

او گفت: سامانه یکپارچه شفافیت خودروسازان است به طوری که تولید و عرضه خودرو شفاف شود.

اخبار مرتبط
به اطلاع نمايندگان ایران خودرو میرساند، شرايط تبديل متمركز مختص تعهدات منقضي، مطابق جدول پيوست اعلام مي شود؛ لازم است نمايندگان در خصوص اطلاع رساني به مشتريان تعهدات منقضي اقدام لازم را مبذول فرمايند.
بورس کالا در سال ۱۴۰۳ نیز به عنوان بستری مطمئن و شفاف برای عرضه خودرو به کار خود ادامه می‌دهد. نخستین مزایده در سال ۱۴۰۳، مربوط به کامیون کشنده فاو می‌شود که از روز یکشنبه مورخ ۹ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ در ویترین بورس کالا قرار می‌گیرد.
متقاضیان فوق میتوانند طی مدت 10 روز یا زمان تکمیل ظرفیت با مراجعه به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو نسبت به واریز وجه اقدام نمایند. زمان فعالسازی این بخشنامه بر روی سایت esale.ikco.ir بعد از ارسای پیامک از سوی ایران خودرو خواهد بود.
در طرح اعلام شده از سوی کرمان موتور، قیمت قطعی خودرو یک‌ میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان اعلام شده اما کرمان موتور تخفیف ۲۵ میلیون تومانی در نظر گرفته است. مبلغ پیش پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان شامل آورده راننده و مبلغ اسقاط خودرو و تسهیلات کرمان موتور ۶۰۰ میلیون تومان اعلام شده است، صندوق کارآفرینی امید نیز ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات به این طرح اختصاص داده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها