پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

یارانه 7 میلیون نفر تغییر می کند

09 آذر 1402
یارانه 7 میلیون نفر تغییر می کند

معاون رفاه وزیر کار گفت:پیش بینی می کنیم با صدک بندی مردم در هدفمندی یارانه ها، از ۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفریارانه بگیر، هفت میلیون نفر بین دهک ها جابه جا می‌شوند.

به گزارش  بانک اول  علیرضا عسگریان با اعلام اینکه از جمعیت 85 میلیون و 800 هزار نفری کشور، 95 درصد یعنی 79 میلیون و 600 هزار نفر یارانه نقدی می گیرند، گفت: صدک بندی دهک‌های درآمدی در هدفمندی یارانه ها اجرایی شده و داده‌های جدید از اطلاعلات خانوار تا انتهای سال اعمال می شود.

وی افزود: با اعمال صدک بندی، بین دهک‌ها جابجایی شکل می‌گیرد. یک عده‌ای دهک شان بالاتر می‌رود و یک عده‌ای پایین‌تر.

عسگریان با تاکید بر اینکه در این اقدام حذف یارانه نداریم ، افزود: مگر یک عده‌ معدودی که ممکن است به دهک 10 منتقل شوند.

معاون رفاه وزیر کار گفت:پیش بینی ما از جابه جایی مردم بین دهک‌ها حدود هفت میلیون نفر است.

اخبار مرتبط
خواندن این نوشته را برای دفع انواع و اقسام نگرانی مرتبط با موضوع یارانه نقدی فروردین، تاخیر در پرداخت یارانه نقدی فروردین و دلایل واریز نشدن یارانه نقدی فروردین توصیه می‌کنیم.
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان با اشاره به ثبت آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی خانوارها، گفت: باتوجه به اینکه آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی‌ها در دی ماه سال گذشته انجام شده است، مرحله بعدی اوایل شهریورماه انجام می‌شود. علیرضا محمدی، اظهار کرد: مطابق قانون بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به به‌روزرسانی داده‌های ثبتی، متقن و قابل اتکا دریافتی از دستگاه‌های مختلف برای دهک‌بندی و وسع‌سنجی خانوارها، ۲ بار در سال (هر ۶ ماه یکبار) اقدام کند.
یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۸ مربوط به فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به حساب تمام سرپرستان خانوار دهک‌های اول تا سوم در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۵ فروردین‌ماه قابل برداشت است.
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان با اشاره به ثبت آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی خانوارها، گفت: باتوجه به اینکه آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی‌ها در دی ماه سال گذشته انجام شده است، مرحله بعدی اوایل شهریورماه انجام می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها