جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

جزییات قانون جدید بانک مركزی

09 آذر 1402
جزییات قانون جدید بانک مركزی

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: قانون جدید بانک مرکزی، قدرت نظارت بانک مرکزی را در داد و ستدهای مالی و فعالیت‌های بانکی را افزایش می‌دهد.

به گزارش بانک اول به نقل از خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی  با اشاره به ابلاغ قانون جدید بانک مرکزی توسط رئیس مجلس شورای اسلامی گفـت: اگر این قانون به درستی اجرایی شود، بسیاری از مشکلات امروز مربوط به مباحث بانکی، از جمله اختلافات میان افراد حقیقی و حقوقی با بانک‌ها را از طریق ابزارهایی که در اختیار بانک مرکزی قرار داده، حل می شود.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و بر خوار در مجلس یازدهم با بیان اینکه این قانون جدید قدرت نظارت بانک مرکزی را در داد و ستدهای مالی و فعالیت‌های بانکی افزایش می‌دهد، عنوان کرد: بی‌تردید یکی از اساسی‌ترین قانون‌گذاری‌های مجلس یازدهم همین قانون جدید بانک مرکزی بوده و توانست آن را به سر انجام برساند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اضافه کرد: یکی از طرح‌های دیگر که می‌تواند در کنار اجرای قانون جدید بانک‌ مرکزی بسیار موثر باشد، طرح مربوط به نحوه فعالیت‌های بانک‌های عامل است که اگر گزارش از کمیسیون اقتصادی مجلس به صحن بیاید، با وجود تراکم در قانون‌گذاری صحن، می‌تواند یکی از قوانینی باشد که با اولویت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انتظار داریم قانون جدید بانک‌ مرکزی به صورت دقیق به مرحله اجرا برسد تا شاهد اثرات مثبت آن در حوزه اقتصادی کشور باشیم. 

اخبار مرتبط
به هر حال پیش‌بینی دولت بر فروش بیشتر از این میزان استوار است و همین مساله اولین احتمال عدم تحقق را پررنگ می‎سازد. به عبارت دیگر من معتقدم که این مساله خود مشکلی اساسی برای وقوع کسری بودجه تلقی می‌شود.
در این مصوبه علاوه بر ضریب حقوق شاغلان و بازنشستگان، مبالغ حداقل حقوق و مزایای مستمر، حداقل حکم کارگزینی و سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه کارمندان نیز مشخص شده است.
رییس پلیس فتا تهران تأکید کرد: افراد باید پس از مواجهه با این گونه پیام‌ها، حتی از طرف اعضای خانواده‌ی خود، قبل از اقدام به واریز وجه از طریق تماس تلفنی صحت آن پیام را بررسی کنند؛ چرا که ممکن است شبکه‌ی اجتماعی ارسال‌کننده‌ی پیام هک شده باشد و او این پیام را نفرستاده باشد.
معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: کالا‌های اساسی شامل لوازم خانگی برقی، لوازم آشپزخانه، کالای دیجیتال، وسایل سرمایشی، گرمایشی و ... است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها