جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

شرایط دریافت وام فوری با سفته / مبلغ و سود وام با سفته چقدر است؟

09 آذر 1402
شرایط دریافت وام فوری با سفته / مبلغ و سود وام با سفته چقدر است؟

به گزارش بانک اول وام با سفته توسط برخی بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری ارائه می‌شود و شرایط دریافت آن نسبت به سایر وام‌ها ساده‌تر است. وام فوری یکی از انواع وام‌هایی است که در زمان‌های کوتاه و با شرایط آسان‌تر از سایر وام‌ها، به متقاضیان ارائه می‌شود. این وام‌ها معمولاً با ضمانت و وثیقه‌ای همراه هستند. بیشتر بانک‌ها برای دادن چنین تسهیلاتی از متقاضی سند ملک، خودرو و البته سفته به عنوان ضمانت بازپرداخت وام می‌گیرند. برای گرفتن این وام با سفته، متقاضی باید یک یا چند سفته به عنوان وثیقه ارائه دهد.

شرایط دریافت وام با سفته

وام فوری با سفته معمولاً توسط بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری ارائه می‌شوند و مبلغ آنها می‌تواند از چند میلیون تومان تا چند صد میلیون تومان متغیر باشد. برای دریافت آن، متقاضی باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • سن متقاضی باید بالای 18سال باشد.
  • متقاضی باید دارای شغل و درآمد ثابت باشد.
  • متقاضی باید سفته معتبر به میزان مبلغ وام ارائه دهد
  • دریافت‌کننده وام باید سند خانه یا خودرویی به نام خودش را به بانک ارائه کند و ۶۰ تا ۷۰درصد ارزش ملک یا ماشین تا سقف ۳۰۰میلیون تومان وام بگیرد.
  • داشتن میانگین حساب قابل قبول

چقدر وام می‌دهند؟

مبلغ وام فوری با سفته معمولاً بین 10 تا 100 میلیون تومان است، اما بعضی بانک‌ها تا ۳۰۰میلیون تومان هم به متقاضی وام می‌دهند. البته میزان مبلغ وام به عوامل مختلفی از جمله اعتبار و سابقه مالی متقاضی، مبلغ سفته ارائه ‌شده و شرایط بانک یا موسسه مالی اعتباری بستگی دارد.

سود وام با سفته چقدر است؟

نرخ سود این نوع تسهیلات معمولاً بالاتر از سایر وام‌ها است. نرخ سود این نوع وام معمولاً بین 20 تا 24 درصد است.

مدت بازپرداخت وام

مدت بازپرداخت وام معمولاً بین 6 تا 36 ماه است. البته مدت بازپرداخت وام به عوامل مختلفی از جمله مبلغ وام، میزان اقساط قابل پرداخت توسط متقاضی و شرایط بانک یا موسسه مالی اعتباری هم بستگی دارد.

مراحل دریافت وام

برای دریافت وام فوری با ضمانت سفته، متقاضی باید مراحل زیر را طی کند:

  1. متقاضی باید به یکی از بانک‌ها یا موسسات مالی و اعتباری مراجعه کند و درخواست وام خود را ارائه دهد.
  2. مدارک مورد نیاز برای دریافت وام را جمع‌آوری کنید. مدارک مورد نیاز معمولاً شامل مدارک شناسایی، مدارک شغلی و مدارک مالی است.
  3. درخواست وام را به همراه مدارک مورد نیاز به بانک یا موسسه مالی اعتباری ارائه دهید.
  4. بانک یا موسسه مالی اعتباری پس از بررسی مدارک متقاضی، در صورت تأیید، وام را به متقاضی پرداخت می‌کند.

مزایای دریافت وام فوری با سفته

  • امکان دریافت وام بدون ضامن
  • شرایط ساده‌تر نسبت به سایر وام‌ها
  • امکان دریافت وام در کوتاه‌ترین زمان ممکن

معایب دریافت این تسهیلات

  • میزان سود بالاتر نسبت به سایر وام‌ها
  • مدت بازپرداخت کوتاه‌تر نسبت به سایر وام‌ها

نکات مهم در دریافت وام فوری با ضمانت سفته

  • قبل از دریافت وام، شرایط و ضوابط بانک یا موسسه مالی اعتباری را به‌دقت مطالعه کنید.
  • میزان مبلغ وام را با توجه به توان مالی خود تعیین کنید.
  • در صورت امکان، مدت بازپرداخت وام را طولانی‌تر کنید تا فشار مالی کمتری به شما وارد شود.

این وام یکی از گزینه‌های مناسب برای دریافت وام در زمان‌های کوتاه است. اما قبل از دریافت این وام، باید شرایط بازپرداخت آن را به دقت بررسی کنید و مبلغ وام را متناسب با توان مالی خود انتخاب کنید.

مهم‌ترین طرح‌های بانکی وام فوری با سفته

وام با میانگین حساب بانک رسالت: یکی از پرمتقاضی‌ترین طرح‌های تهسیلاتی همین وام قرض‌الحسنه بانک رسالت است. این وام براساس میانگین حساب شما داده می‌شود و تا  سقف ۳۰۰میلیون تومان هم به متقاضی تسهیلات می‌دهند. وام بدون سود و تنها با کارمزد ۲درصد ارائه می‌شود و برای وثیقه این وام یک سفته الکترونیک از ضامن و یک سفته الکترونیک هم از دریافت‌کننده وام می‌گیرند.

تسهیلات بدون ضامن بانک شهر: این طرح مخصوص مشتریانی است که دارای حساب در بانک شهر هستند و از زمان افتتاح حساب آنها حداقل ۳ماه گذشته باشد. این وام با اعتبارسنجی به مشتریان بانک شهر داده می‌شود و  سقف آن هم ۵۰میلیون تومان است. زمان بازپرداخت وام بدون ضامن شهرپلاس بانک شهر هم ۳۶ماهه است.

طرح بهارانه بانک آینده: همه مشتریان بانک آینده با داشتن میانگین حساب ۳ – ۴ ماه از حساب خود می‌توانند تا ۱۵۰درصد میانگین حساب خودتان وام بگیرید. البته فقط مشتریان دارای رتبه اعتباری A می‌توانند این وام را بگیرند.

وام بدون ضامن بانک تجارت: سقف این وام ۱۰۰میلیون تومان است، اما شرط مهمی هم دارد: متقاضی وام باید حقوق‌بگیر بانک تجارت باشد که همین کار را سخت می‌کند. سود وام هم ۲۳درصد و حداکثر زمان پرداخت آن هم ۴۸ماهه است.

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها