ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

بانک مرکزی: سپرده‌گذاران و کارمندان "نور" نگران نباشند/ تابلوی شعب تغییر می‌کند

09 آذر 1402
بانک مرکزی: سپرده‌گذاران و کارمندان "نور" نگران نباشند/ تابلوی شعب تغییر می‌کند

معاون نظارت بانک مرکزی با اشاره به آغاز اجرای قوانین مربوط به اصلاح نظام بانکی تاکید کرد:‌ سپرده گذاران موسسه اعتباری سابق نور هیچ نگرانی درخصوص سپرده‌هایشان نداشته باشند و از روز شنبه سپرده مشتریان این موسسه در بانک ملی ایران خواهد بود.

به گزارش بانک اول طبق اعلام قبلی بانک مرکزی، این بانک بنا دارد تا پایان سال نسبت به تعیین تکلیف 3 موسسه اعتباری و یک بانک اقدام کند؛ برهمین اساس نیز موسسه اعتباری توسعه در ماه های اخیر رسماً منحل شد.

با اعلام بانک مرکزی، از امروز موسسه اعتباری نور هم در راستای  برنامه اصلاح نظام بانکی کشور به بانک ملی ایران منقل شد؛ برهمین اساس نیز سپرده‌ها، داراییها، تسهیلات، کارکنان و شعب موسسه اعتباری نور به بانک ملی ایران انتقال خواهد یافت.

فرشاد محمدپور با حضور در خبر 14 شبکه یک سیما با بیان اینکه بانک مرکزی در راستای برنامه اصلاح نظام بانکی و سیاست های نظارتی و شفاف سازی نظام بانکی، اقداماتی را از یک سال گذشته آغاز کرده است،‌گفت: رئیس کل این بانک نیز در یک سال گذشته به ویژه ابتدای سال جاری اعلام کرد که یکی از موضوعات مهم مدنظر بانک مرکزی، اصلاح نظام بانکی است و لذا اقداماتی در خصوص برخی موسسات اتفاق افتاد.




وی ادامه داد: موسسه اعتباری سابق نور از روز شنبه در قالب بانک ملی فعالیت خواهد کرد. سپرده گذاران، سپرده ها، شعب و کارکنان تسهیلات و دارایی های این موسسه همگی از روز شنبه در ذیل مدیریت بانک ملی است. 

معاون نظارت بانک مرکزی با اشاره به اینکه نیازی به اقدامی از سوی سپرده گذاران موسسه اعتباری سابق نور نیست تصریح کرد: تمهیدات این مهم طی چند ماه گذشته در نظر گرفته و جلسات مستمری در این باره در بانک مرکزی، بانک ملی و موسسه اعتباری سابق نور برگزار شده است. از این رو تمام پیش بینی ها در نظر گرفته شده است و مشتریان، سپرده گذاران و تسهیلات گیرندگان اقدام خاصی انجام نمی دهند. 

محمدپور از در نظر گرفتن یک دوره گذار سه ماهه خبر داد و گفت: ما دوره گذار سه ماهه ای را پیش بینی کردیم که طی این مدت، سپرده گذاران همه خدماتی که پیش از این نیز دریافت می کردند و حتی خدمات بیشتر را از طریق همان شعب که قبلاً متعلق به موسسه اعتباری نور بود، پیگیری خواهند کرد و پس از این دوره گذار سه ماهه، مشتریان موسسه اعتباری نور شماره حساب بانک ملی خواهند داشت. اما در دوره گذار نیز این مشتریان، از روز شنبه مشتری بانک ملی ایران به حساب می آیند. لذا شعب همان است و تنها تابلوی آن به بانک ملی ایران تغییر می کنند. 

وی درخصوص وضعیت کارکنان موسسه اعتباری نور یادآور شد: کارکنان موسسه اعتباری نور نیز از روز شنبه، کارکنان بانک ملی ایران هستند. لذا به هیچ عنوان جای نگرانی برای کارکنان و سپرده گذاران موسسه اعتباری نیست. آرامش و اطمینان خاطر کارکنان و مردم دغدغه ارکان نظام و به ویژه شخص رئیس کل بانک مرکزی است. این امر یک اقدام برد – برد است و کارکنان از روز شنبه به یک بانک معتبرتر منتقل می شوند و بانک ملی نیز کمبود منابع انسانی را در ارائه خدمات به مردم را به واسطه نیروهای موسسه اعتباری نور جبران می کند. چراکه این نیروها عموماً جوان و دارای تجربه کاری میانگین 12 سال هستند. 

معاون نظارت بانک مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: مشتریان در صورتی که با مشکلی مواجه شدند، می توانند این موارد را از طریق سایت بانک مرکزی، بانک ملی ایران و نیز خود موسسه اعتباری سابق نور پیگیری کنند. خوشبختانه در این باره تمهیدات لازم اندیشیده شده است و مسیرهای ارتباطی در نظر گرفته شده است./تسنیم

اخبار مرتبط
به موجب مصوبه هیأت وزیران حداقل سرمایه مورد نیاز برای تأسیس و فعالیت؛ بانک غیردولتی معادل ٢٠٠ هزار میلیارد ریال، مؤسسه اعتباری غیربانکی معادل ١٥٠ هزار میلیارد ریال و بانک قرض‌الحسنه معادل ٥٠ هزار میلیارد ریال تعیین شد.
متاسفانه ورشکستگی بانک ها معمولا از ورشکستگی هر بنگاه اقتصادی دیگر آسیب بیشتری به اقتصاد می زند، چرا که دیگر بنگاه های اقتصادی معمولا خود وابسته به بانک ها هستند. ورشکستگی یک بانک به دلیل ارتباط بانک های مختلف با یکدیگر و به دلیل تاثیر آن بر روی رفتار بازار در ارتباط با اعتماد به بانک های دیگر، می تواند یک سقوط اقتصادی را منجر شود.
حسن کاظمی عضو هیات عامل و معاون منابع انسانی هم در این نشست اظهار کرد: همکاران اداره کل آموزش بانک با انتقال اولیه موسسه نور، بحث آموزش را آغاز کرده و آموزش هایی نیز در زمینه های آشنایی با محصولات و خدمات بانکی، اخلاق حرفه ای، حقوق بانکی، آشنایی با امور صندوق، تحویلداری تحت وب و... برگزار شده است.
ساتنا و پایا و تمام خدمات بانکی برای مشتریان موسسه نور برقرار است و هیچ خللی در ارائه خدمات ایجاد نمی شود؛ از روز شنبه در شعب موسسه نور باجه بانک ملی فعالیت خواهد کرد و مشتریان حساب نور را به بانک ملی منتقل می کنند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها