جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

مبلغ جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان اعلام شد

11 آذر 1402
مبلغ جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان اعلام شد

براساس توافق صورت گرفته بین کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، تعهدات بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی برای بازه زمانی آذر ۱۴۰۲ تا آذر ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.

به گزارش بانک اول برهمین اساس با توجه به ماهیت بیمه‌ای و سرانه‌ای بودن قرارداد، تدابیر و برنامه‌هایی از سوی شرکت بیمه تکمیلی در نظر گرفته شد که به ویژه در ۵ ماهه اخیر با رشد و توسعه خوبی روبرو بوده است از جمله اینکه تعداد موسسات درمانی طرف قرارداد که به صورت آنلاین خدمات را به مردم ارائه می‌کنند از حدود ۵ هزار مرکز درمانی به ۸ هزار هزار موسسه درمانی بیمارستانی، آزمایشگاهی و تصویربرداری افزایش یافت و همچنین قرارداد با داروخانه‌های ارائه کننده داروی بیماران خاص مانند داروخانه ۱۳ آبان منعقد شد.

کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به طور سالانه با انتشار آگهی فراخوان بیمه درمان تکمیلی، تعهدات درخواستی خود را اعلام می‌کند که در نهایت این توافقات برای قرارداد سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۳ به امضای طرفین رسید.

در نهایت با قیمت ۳۱۰ هزار تومان برای هر نفر بازنشسته این بیمه تمدید شد که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش تعهد برای بیماران  خاص و صعب العلاج و جراحی‌های سنگین از ۷۵ میلیون تومان به ۸۵ میلیون تومان و افزایش سقف خدمات آزمایشگاهی از یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان افزای داشته است.

با توجه به نیاز مبرم جامعه و به ویژه بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص، با توجه به اتمام سقف خدمات در قرارداد قبل و انتظار چند وقته آنها برای آغاز به هنگام قرارداد، ظرف مدت ۹ روزی که از آغاز قرارداد در سراسر کشور سپری شده است، بیش از ۳۰ هزار معرفی نامه برای بیماران خاص و جراحی‌های فوق تخصصی صادر شده است.

 سرانه بیمه تکمیلی برای هر فرد بیمه‌شده در سال گذشته  ۲۰۵ هزار تومان در نظر گرفته شده بود.

اخبار مرتبط
طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران یکی از زیرمجموعه‌های «طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی» به شمار می‌رود که شرط سنی برای استفاده از این طرح ۱۸ تا ۵۰ سال تمام است و افراد با سن بیش از ۵۰ سال، باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشند.
افرادی می‌توانند از مزایای قانون بیمه بیکاری برخوردار شوند که مشمول قانون تامین اجتماعی و قانون کار باشند و در زمره بازنشستگان، از کارافتادگان کلی، صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه‌شدگان اختیاری نبوده و از اتباع خارجی نیز نباشند.
صرفاً سوابق بیمه اجباری که مشمول قانون کار بوده در بیمه بیکاری محاسبه می‌شود.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، جزییات پوشش بیمه ای داروها در سال جدید را تشریح کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها