ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

آزمون استخدامی ویژه برای ۴۳۰۰ نفر + جزییات

11 آذر 1402
آزمون استخدامی ویژه برای ۴۳۰۰ نفر + جزییات

مرتضوی  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیگیر هستیم تا حسب پیگیریهای ریاست سازمان بهزیستی، برای اولین بار آزمون اختصاصی استخدام ۴۳۰۰ نفر از معلولان را با ردیافت مجوز برگزار کنیم.

به گزارش بانک اول به نقل از ایسنا، سیدصولت مرتضوی در مراسم گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت با بیان اینکه پیشرفت دانش سبب کاهش معلولیت‌های ژنتیکی شده است، گفت: بخشی ناشی از حوادث و بلایای طبیعی است اما امروز شاید هر ساعت، چند ۱۰ نفر به جامعه معلولان جهان به واسطه جنایت رژیم اشغالگر قدس اضافه می‌شوند؛ غم غریبی و قصه پرغصه‌ای است. این غم را با کدام سازمان بین المللی باید در میان گذاشت و این غصه را به کدامین وجدان بیدار جهان باید انتقال داد؟.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در آموزه‌های دینی توصیه‌های فراوانی به حمایت و توجه به معلولان وجود دارد، گفت: کوچک شمردن برای کسانی که دارای معلولیت هستند در آموزه‌های دینی ما مورد نکوهش شدید قرار گرفته است، لذا احیای حقوق معلولان از آرمان‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی ایران توجه به معلولان و نیازمندان از احکام متعدد، قوانین موضوعه و اصل عدالت و استفاده مطلوب از امکانات برای آحاد مختلف جامعه، مطرح و مدنظر است، گفت: دو تفکر در رابطه با جامعه هدف مطرح است؛ یک تفکر، تفکر خادم و مخدومی است. یعنی اساسا مدیریت باید در خدمت جامعه هدف قرار گیرد. تفکر دیگر نیز تفکر ترحم است؛ امروز جامعه معلولان تحت هیچ شرایطی نیاز به ترحم ندارند، زیرا بر این باورند که باید در چارچوب آموزه‌های دینی به آنها توجه ویژه شود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا باید به عنوان خادمان جامعه هدف، زبان و فهم مشترکی بین ارکان تصمیم‌ساز و مجریان در حوزه خدمت به معلولان باشیم. معلولان نباید تحت هیچ شرایطی در انزوا باشند. وظیفه ما خروج معلولان از انزواست. امروز برخی از معلولان در جایگاه‌های مختلف بسیار خوش می‌درخشند.

وی با اشاره به مدال‌آوری معلولان در مسابقات ورزشی تصریح کرد: چند عنصر را در جامعه معلولان دیدم؛ توکل به خدا، غیرت، شهامت و خردورزی و عقلانیت این عناصر است. ورزشکاران ما دانش و خردورزی را به استخدام در آوردند و در میادین بسیار خوش درخشیدند. عنصر دیگر ارادت به مملکت بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: طی کردن مدارج عالی در رشته‌های مختلف پزشکی، هنر، ادب و علم‌آموزی از افتخارات مملکت است.

وی گفت: دولت سیزدهم بر این باور است که باید به حقوق معلولان توجه کرد، البته اندک توجهاتی شده است، اما کافی نیست. تلاش می‌کنیم با اقدامات خوب توانبخشی که صورت می‌گیرد و ایجاد فرصت مناسب و نگاه ویژه به جامعه هدف، موضوع اشتغال جامعه معلولان را حل و فصل کنیم.

مرتضوی ادامه داد: بالغ بر یکصد هزار نفر سال گذشته شاغل داشتیم. به مسکن معلولان توجه ویژه شده است؛ طی دو سال گذشته بالغ بر ۳۶ هزار واحد مسکونی برای جامعه هدف ایجاد شده است و با قوت و قدرت، مسکن دار شدن عزیزانمان را باید دنبال کنیم.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که حسب گزارشات سازمان بهزیستی، تا کنون هیچ متقاضی گیرنده خدمت پشت نوبت نمانده است. طی دو سال گذشته، بالغ بر ۵۲۰ هزار معلول از خدمات سازمان بهزیستی استفاده کرده‌اند و این کار بسیار ارزشمند و بزرگی است.

مرتضوی بیان کرد: پیگیر هستیم تا حسب پیگیریهای ریاست سازمان بهزیستی، برای اولین بار آزمون اختصاصی استخدام ۴۳۰۰ نفر از معلولان را با ردیافت مجوز برگزار کنیم.

وی همچنین اعلام کرد که افزایش منابع اعتباری صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی از ۲۰ میلیارد به ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیز از کارهای چشمگیر است.

اخبار مرتبط
عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بهابازار (بورس)ها و بازارهای خارج از بهابازار (بورس) از قبیل صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک و مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا، مشمول مالیات موضوع این فصل نمی‌باشد
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است حسب نیاز سازمان، اطلاعات ریز تراکنش‌های «ورودی به» و «خروجی از» هر حساب اعم از تجاری و غیرتجاری به تفکیک وجوه نقد و غیرنقد و نیز اطلاعات «بابت تراکنش» موضوع بند «ج» ماده (۱۰) این قانون را حداکثر ظرف ده روز پس از درخواست سازمان به‌صورت سامانه‌ای برای سازمان ارسال نماید.
مدیرعامل توانیر با بیان اینکه تعرفه برق در سال 1403 هیچ تغییری نخواهد داشت، گفت: کسانی که بیش از 2.5 برابر الگو مصرف برق دارند، به ازای هر کیلووات ساعت مازاد بر 2.5 برابر الگو، 2700 تومان پرداخت خواهند کرد که مطابق با قیمت خرید برق تجدیدپذیرها خواهد بود.
مبلغ برداشت از طریق غیرحضوری از کلیه حساب های غیرتجاری متعلق به مشتریان حقیقی بانکها تا 200 میلیون تومان به صورت روزانه و ده میلیارد ریال بصورت ماهانه افزایش یافته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها