شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

بورس بر مدار رشد

11 آذر 1402
بورس بر مدار رشد

شاخص کل بازار سرمایه پنجمین رشد متوالی خود را سپری کرد و امروز با ۲۷ هزار و ۴۳۲ واحد افزایش به رقم دو میلیون و ۸۷ هزار واحد رسید.

به گزارش بانک اول بازار سرمایه در روزهای اخیر روند صعودی به خود گرفته است. از یکشنبه هفته قبل بورس اوراق بهادار تهران مثبت شد و تا امروز این روند ادامه پیدا کرد. امروز شاخص کل ۲۷ هزار و ۴۳۲ واحد رشد کرد و در عدد دو میلیون و ۸۷ هزار و ۷۷۷ واحد ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن هم با افزایش ۸۰۷۳ واحد به رقم ۷۲۸ هزار و ۷۱۸ واحد رسید.

امروز ۴۵۹ هزار و ۱۷۳ فقره معامله به ارزش ۶۶۰۹ هزار میلیارد تومان در بازار بورس تهران انجام شد.

نقشه بازار بورس ـ شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲

نمادهای فولاد، فملی، ومعادن، شستا، وبملت، شبندر و شپنا بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل داشتند. خگستر، فولاد، شستا، خودرو، ذوب و یشاهد نیز از جمله نمادهای پرتراکنش بودند که همگی سبز به کار خود پایان دادند.

امروز وضعیت بازار فرابورس نیز مناسب بود؛ به طوری که شاخص کل ۲۸۰ واحد افزایش یافت و به ۲۵ هزار و ۵۹۱ واحد رسید. در فرابورس امروز ۲۷۳ هزار و ۱۱۱ فقره معامله به ارزش ۶۲۵۵ میلیارد تومان انجام شد.

خاور، انتخاب، آریا، شگویا، وسپهر، فرز و تجلی از جمله نمادهای تاثیرگذار و هم‌چنین فصبا، کرومیت، خاور، کرمان، بمولد، وسپهر و فرز از نمادهای پرتراکنش امروز فرابورس بودند./ایسنا

اخبار مرتبط
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 29 فروردین ماه 1403، مبلغ 4 هزار میلیارد و 370 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 644 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 25 فروردین ماه 1403، مبلغ 2 هزار میلیارد و 700 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 141 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.
در روزهایی که بازار سرمایه با یک کندل نزولی سنگین (روز شنبه) به همراه خروج بیش از 1700 میلیارد تومانی همراه شده است و با توجه به اتفاقات اخیر شاهد تصمیم گیری مدیرانی بورسی برای دامنه نوسان یک درصدی در بازار سرمایه هستیم عملا باید شاخص و تحلیل تکنیکالی آن را برای مدتی در نظر نگرفت و فراموش کرد.
مروز 55 هزار معامله انجام شد و ارزش کل معاملات بالغ بر 8 همت بود. ارزش معاملات سهام و صندوقها حدود 3 همت بوده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها