پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

چطور بفهمیم چقدر مالیات با ما تعلق گرفته است؟

12 آذر 1402
چطور بفهمیم چقدر مالیات با ما تعلق گرفته است؟

استعلام سوابق مالیاتی از پنجره خدمات دولت به شما این امکان را می‌دهد تا به سوابق و بدهی‌های مالیاتی خود دسترسی پیدا کنید. 

به گزارش بانک اول، اگر میخواهید بدانید درآمد، خانه و یا ماشین شما تا چه میزان مشمول مالیات است، سایت my.tax.gov.ir  را باز کنید، راحت ترین راه ورود از طریق پنجره خدمات دولت هست، شماره موبایلی که به اسم شماست را وارد کنید یه کد برای شما ارسال می شود که به آن می‌توانید وارد سامانه شوید. 

اینجا به صورت آنلاین میتوانید مالیات را استعلام بگیرید ، لازم است در این سامانه ۲ کار را انجام بدید. اول ابلاغ الکترونیک رو فعال کنید، سپس از قسمت منو وارد مدیریت پرداخت و پذیرنده ها – ساماندهی پذیرنده های بانکی شوید و بررسی کنید که آیا دستگاه کارتخوانی به اسم شما فعال است یا نه! 

بودجه سال ۱۴۰۳ در حال بررسی است و میزان مالیات پیش بینی شده در آن بحث داغ این روزهاست. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینید که در سال آینده چه میزان مالیات باید پرداخت کنید. 

نحوه محاسبه مالیات حقوق 

 طبق آخرین اعلام ، حقوق تا ۱۲ میلیون تومان مشمول مالیات نیست، و مالیات بقیه حقوق های بالاتر آن برای مابه التفاوت این مبلغ و به صورت پلکانی است. برای مثال اگر ۱۳ میلیون تومان حقوق می‌گیرید ابتدا مبلغ ۱۲ میلیون تومان معاف از مالیات از حقوق کم می‌شود مازاد این مبلغ که ۱ میلیون تومان است مشمول  ۱۰ درصد مالیات است. 

مالیات خودروهای لوکس چقدر است؟

براساس بند س تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳، انواع خودروی سواری و وانت دواتاق(کابین) دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی که قیمت روز خودروی آنها بیش از ۳۰ میلیارد ریال است نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ ۱ درصد می شوند.


یعنی خودروهایی که ارزش آنها کمتر از ۳ میلیارد تومان باشد، مالیات ندارند؛ اما هر خودرویی که ارزش آن بیش از ۳ میلیارد باشد، به عنوان لوکس قلمداد شده و مشمول یک‌درصد مالیات می‌شوند .


برای مثال اگر کسی خودرویی با قیمت ۴ میلیارد تومان داشته باشد ۳ میلیارد آن معاف از مالیات و ۱ میلیارد مشمول مالیات ۱ درصدی خواهد بود. یعنی مالک خودروی ۴ میلیاردی باید سالانه ۱۰ میلیون تومان مالیات بدهد.

مالیات املاک چقدر است؟ 

براساس بند ش تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، زمین‌های فاقد اعیانی دارای کابری مسکونی، اداری و تجاری، باغ ویلاهای مجاز و واحدهای مسکونی که ارزش آن‌ها بیش از دویست و پنجاه میلیارد دریال باشند، مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان دو در هزار می‌شوند.
بر این اساس برای زمین و باغ و ویلا و آپارتمان بالای ۲۵ میلیارد تومان، ۲ هزارم ارزش آن را باید به عنوان مالیات پرداخت کنید.

اخبار مرتبط
در این مصوبه علاوه بر ضریب حقوق شاغلان و بازنشستگان، مبالغ حداقل حقوق و مزایای مستمر، حداقل حکم کارگزینی و سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه کارمندان نیز مشخص شده است.
رییس پلیس فتا تهران تأکید کرد: افراد باید پس از مواجهه با این گونه پیام‌ها، حتی از طرف اعضای خانواده‌ی خود، قبل از اقدام به واریز وجه از طریق تماس تلفنی صحت آن پیام را بررسی کنند؛ چرا که ممکن است شبکه‌ی اجتماعی ارسال‌کننده‌ی پیام هک شده باشد و او این پیام را نفرستاده باشد.
معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: کالا‌های اساسی شامل لوازم خانگی برقی، لوازم آشپزخانه، کالای دیجیتال، وسایل سرمایشی، گرمایشی و ... است.
از بین تمام ایده‌ها و فعالیت‌های ایلان ماسک از خودرو‌های تسلا گرفته تا موشک‌های اسپیس ایکس، تصاحب توئیتر، برنامه‌های استعمار مریخ شاید شرکت مخفی تراشه‌های مغزی او با نام "نورالینک" خطرناک‌ترین آن‌ها باشد. نورالینک برای چه به وجود آمده است؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها