پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

کدام دهک‌ها مشمول یارانه تشویقی شدند؟

13 آذر 1402
کدام دهک‌ها مشمول یارانه تشویقی شدند؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره دهک‌های مشمول کالابرگ گفت: در گام نخست برای پنج دهک اول یارانه مضاعف و تشویقی پیش بینی شده و با توجه به تصمیمات اخیر دو دهک دیگر هم اضافه شده اما هنوز درباره دهک‌های ۸ و ٩ تصمیمی اتخاذ نشده است.

به گزارش بانک اول، سید صولت مرتضوی پس از پایان نشست برخط پاسخ به تماس‌های مردمی در پاسخ به این پرسش ایرنا که پس از سه دور حضور در این مرکز آیا به تمام درخواست‌های مردمی رسیدگی شده است، گفت: مرکز ارتباطات مردمی شیوه خوبی را انتخاب کرده است و این ارتباطات چهره به چهره با مردم برای ما اثر تربیتی دارد. اینکه یک مدیر گوش شنوا داشته باشد و درد و دل مردم را بشنود سبب ارتقای مدیریت و تصمیم‌گیری‌های مناسب‌تر می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: به تمام درخواست‌ها پاسخ داده شد و رسیدگی شد در برخی موارد امکان پاسخ و رسیدگی وزارتخانه مهیا نبود چون مرتبط با سایر دستگاه‌ها باشد.

عمده مطالبات مردم

مرتضوی گفت: عمده درخواست‌ها در حوزه توانبخشی، ارتباط کارگر و کارفرما، صندوق‌های بازنشستگی و آموزش فنی و حرفه ای و ایجاد اشتغال بوده و همه تلاش این است مشکلات را کمتر کنیم و درخواست‌ها مردم را پیگیری و به نتیجه برسانیم تا شرمنده مردم نباشیم.

کدام دهک‌ها مشمول امتیاز تشویقی کالا برگ شدند

وزیر تعاون درباره برنامه وزارت برای دهک‌های ۸ و ٩ که مشمول امتیاز تشویقی برای دریافت کالابرگ نشده‌اند، گفت: قانونگذار در باره درباره دهک‌های کم برخوردار جامعه گفته است. در گام نخست برای پنج دهک اول یارانه مضاعف و تشویقی پیش بینی شد و با توجه به تصمیمات اخیر دو دهک دیگر هم اضافه شده است و هنوز درباره دهک‌های ۸ و ٩ تصمیمی اتخاذ نشده که در صورت تصمیم‌گیری اعلام می‌شود.

اخبار مرتبط
همزمان با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک پرسش‌های مختلفی از سوی شهروندان مطرح شد، از همین رو وزارت رفاه اقدام به پاسخِ برخی پرسش‌های احتمالی شهروندان مانند اینکه «آیا قرار است یارانه‌های نقدی حذف شود؟» یا اینکه «برای ثبت‌نام افراد جامانده از دریافت یارانه باید چه کنیم؟» کرده است.
منابع هدفمند سازی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با رشدی ۱۵ درصدی به ۷۵۸ هزار میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که منابع هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال گذشته حدود ۶۵۹ هزار میلیارد تومان بوده است. با این حساب یک خانوار ۳ نفره در سال آینده مبلغ ۱ میلیون و ۳۸۰ هزارتومان یارانه نقدی خواهند گرفت.
برخی از مردم تصورشان این است که برای خرید اقلام تنها باید ۲۲۰ هزار تومان هزینه کنند در صورتیکه اینگونه نیست و باید خرید داشته باشند و بعد این مبلغ به عنوان تخفیف برای آنها فعال می‌شود؛ همچنین این تصور وجود دارد که خرید باید به صورت یکجا انجام شود در حالی که مدت زمان طرح در سه مرحله یک ماهه اجرا می‌شود و شخص می‌تواند در این بازه به فراخور نیاز خرید داشته باشد.
دولت‌ها از برنامه‌های یارانه نقدی برای کمک به افراد با درآمد کم استفاده می‌کنند. یارانه نقدی یک پرداخت مستقیم از دولت به گیرنده است که به صورت پول نقد یا از طریق کارت های بانکی انجام می‌شود. این برنامه‌ها برای کاهش فقر و تشویق بهترین استفاده از منابع جامعه، به کار می‌روند. بسیاری از این برنامه‌ها از محدودیت دریافت تمایل دارند و تحت شرایط و دستورالعمل‌های خاصی تعیین می‌شوند تا به هدف موردنظر دست یابند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها