پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

10 تا از قدرتمندترین گوشی های جهان در سال ۲۰۲۳ اعلام شد+ اسامی

13 آذر 1402
 10 تا از قدرتمندترین گوشی های جهان در سال ۲۰۲۳ اعلام شد+ اسامی

 فهرستی از قدرتمندترین گوشی های نوامبر ۲۰۲۳ در بنچمارک انتوتو منتشر شده که تقابل جذاب بین دو چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و دایمنسیتی ۹۳۰۰ را نشان می‌دهد.

به گزارش بانک اول اخیرا گوشی‌های پرچمدار زیادی رونمایی شده که از چیپست‌های پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام و دایمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک، دو چیپست رقیب قدرت می‌گیرند. حالا پلتفرم بنچمارک‌گیری انتوتو فهرستی از قدرتمندترین گوشی های جهان در نوامبر ۲۰۲۳ را منتشر کرده که حضور پررنگ این دو تراشه را به‌نمایش می‌گذارد. به‌نظر شما اولین گوشی این لیست از کدام یک از این دو تراشه قدرت می‌گیرد؟ در ادامه خواهیم دید.

قدرتمندترین گوشی های نوامبر ۲۰۲۳ در بنچمارک انتوتو

لیستی که توسط انتوتو منتشر شده شاید کمی عجیب به‌نظر می‌رسد، چرا که در آن خبری از پرچمداران توانمند برندهای معتبری مثل سامسونگ و اپل نیست. اما فراموش نکنید که گوشی‌های این فهرست لزوما قدرتمندترین گوشی‌های بازار نیستند، بلکه بیشترین امتیاز را در بنچمارک AnTuTu کسب کرده‌اند.

اکثر گوشی‌های موجود در این لیست از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و دایمنسیتی ۹۳۰۰ قدرت می‌گیرند. البته چند مدل هم به چیپست پرچمدار نسل قبلی کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مجهز هستند، ولی خبری از دیگر تراشه‌های شرکت مدیاتک از خانواده دایمنسیتی نیست.

رد مجیک ۹ پرو پلاس، رتبه نخست بنچمارک AnTuTu

گوشی‌های رد مجیک همیشه به‌خاطر عملکرد فوق‌العاده‌ای که دارند شناخته می‌شوند. پس تعجبی هم ندارد که جدیدترین نسل این گوشی‌های گیمینگ بخواهند امتیاز بیشتری از رقبا کسب کنند. رد مجیک ۹ پرو پلاس در این آزمون‌ها موفق به کسب ۲،۱۸۸،۶۳۱ امتیاز شده است که آن را در رتبه نخست این لیست هم قرار می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده این گوشی بالاترین امتیاز را بگیرد، خنک‌کننده‌های فعال و توانمند داخل بدنه گوشی است. این به چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام اجازه می‌دهد عملکرد بهتری را در زیر قاب داشته باشد و دما در شرایط سخت کمتر بالا برود.

امسال رقابت بین تراشه‌های پرچمدار دو کمپانی کوالکام و مدیاتک داغ‌تر از هر زمان دیگری است. در حالی که رتبه نخست لیست قدرتمندترین گوشی های نوامر ۲۰۲۳ انتوتو از چیپستی با برند کوالکام قدرت می‌گیرد، اما رتبه دوم با فاصله‌ای اندک به یک گوشی با چیپست پرچمدار دایمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک تعلق گرفته است. این گوشی، ویوو X100 نام دارد و ۲،۱۸۴،۱۵۳ امتیاز را کسب کرده است.

این نتایج نشان می‌دهند که دو تراشه رقیب عملکرد نسبتا مشابهی با یکدیگر دارند و بازار گوشی‌های اندرویدی از فضای تک قطبی که کوالکام ساخته بود، خارج شده است. حداقل نتایج بنچمارک AnTuTu این را می‌گویند.

به‌تازگی گوشی iQOO 12 رونمایی شده‌ که عملکرد بسیار خوبی را هم در بنچمارک انتوتو از خود به‌جای گذاشته است. این گوشی موفق به کسب ۲،۱۷۴،۴۸۴ امتیاز شده، در حالی که از چیپست مشابهی با گوشی +Red Magic 9 Pro قدرت می‌گیرد. این امتیازها بار دیگر نشان می‌دهند که سیستم خنک‌کننده چقدر نقش مهمی را در ارائه بهترین عملکرد گوشی‌ها ایفا می‌کند.

شکست چیپست جدید مدیاتک توسط پرچمدار کوالکام

سورپرایز بعدی، کسب امتیاز کمتر توسط نسخه پرو (قدرتمندتر) یک گوشی از نسخه معمولی آن است. ما در مورد دو گوشی ویوو X100 و X100 Pro‌ صحبت می‌کنیم. وقتی به مشخصات فنی این دو دقت کنید، متوجه می‌شوید که این اختلاف در امتیازهای کسب شده می‌تواند به‌خاطر قدرت‌گیری از چیپست‌های متفاوت باشد.

تفاوت جاییست که نسخه پرو از چیپست دایمنسیتی ۹۳۰۰ قدرت می‌گیرد، در حالی که نسخه معمولی با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام موفق به کسب امتیاز بیشتری شده است. این گوشی ۲،۱۰۹،۸۸۰ امتیاز را کسب کرده و با بیش از ۷۴ هزار امتیاز کمتر، چند پله پایین‌تر از نسخه معمولی خودش ایستاده است.

شیائومی ۱۴ و ۱۴ پرو ، یکی از جدیدترین گوشی‌های پرچمدار اندرویدی بازار هستند که به چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام مجهز هستند. نسخه پرو در جایگاه ششم و نسخه معمولی در جایگاه هفتم قدرتمندترین گوشی های نوامبر ۲۰۲۳ در بنچمارک انتوتو ایستاده‌اند. این نتایج نشان می‌دهد که رابط کاربری جدید HyperOS شیائومی هنوز جای کار دارد و به‌طور کامل بهینه نشده است. البته نسبت به نسل قبلی خود امتیازهای بسیار بیشتری را کسب کرده‌اند. امتیاز این دو به‌ترتیب ۲،۰۰۴،۲۶۳ و ۲،۰۰۶،۸۶۱ امتیاز بوده است.

سه جایگاه دیگر این فهرست را نیز گوشی‌های iQOO 11S و OnePlus Ace 2 Pro و همچنین Vivo X90 Pro Plus در اختیار دارند که از قضا هر سه از چیپست پرچمدار سال گذشته کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ قدرت می‌گیرند. هر سه این گوشی‌ها امتیازی در حدود ۱،۶۰۰،۰۰۰ امتیاز را کسب کرده‌اند که نشان از اختلاف فاحش بین دو نسل از تراشه‌های پرچمدار دارد.

اخبار مرتبط
برای افرادی که گوشی هوشمند ندارند، امکان گرفتن رمز پویا از طریق پیامک وجود دارد. در واقع بانک ها و موسسات اعتباری، در راستای ارتقاء سطح امنیت تراکنش های اینترنتی از قبیل خرید و کارت به کارت، امکان گرفتن رمز دوم پویا یا رمز یکبار مصرف را فراهم کرده اند و با استفاده از این رمز، کلاهبرداران قادر به دریافت اطلاعات حساب بانکی افراد و خالی کردن آن نخواهند شد.
ا یک «امتیاز شادی» از ۱۰ را برای مقایسه میزان شادی کشورها استخراج کردند. بیش از یک دهه است که گزارش شادی جهانی ۲۰۲۴ ماموریت اندازه گیری و مقایسه رفاه را ادامه می دهد. آخرین یافته‌های آن نشان می دهد که چگونه کشورها در سال‌های اخیر شادتر شده‌اند. این یافته‌ها در اینفوگرافیک زیر به تصویر کشیده شده است و ۲۰ کشوری را که از سال ۲۰۱۰ تاکنون بیشترین رشد را داشته‌اند را نشان می دهد.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.
اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران هشدار داد: متقاضیان باید از پاسخگویی به تلفن‌ها در این زمینه خودداری کرده و موارد هویتی یا سامانه ای و پروفایل خود را به شیادان اطلاع ندهند و در این زمینه مراقبت کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها