شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

بیشترین و کمترین سود را کدام بانک ها دادند؟

14 آذر 1402
 بیشترین و کمترین سود را  کدام بانک ها دادند؟

بر اساس گزارش های کدال طی هشت ماهه نخست امسال بیش از 240 همت سود سپرده از سوی 14 بانک پرداخت شده است.

از میان ۲۹ بانک کشور تنها بانک‌های پاسارگاد، ملت، اقتصاد نوین، پست بانک ایران، صادرات، کارآفرین، سینا، دی، خاورمیانه، سامان، پارسیان، موسسه اعتباری ملل، گردشگری و تجارت نسبت به انتشار گزارش عملکرد ماهانه خود اقدام کرده‌اند.

بررسی گزارش عملکرد این بانک‌ها نشان می‌دهد، طی هشت ماهه نخست امسال بیشترین سود پرداختی به سپرده‌های مشتریان توسط بانک پاسارگاد صورت گرفته است.

بانک پاسارگاد طی هشت ماهه نخست امسال هزینه‌ای قریب به ۴۶ هزار میلیارد تومان را بابت سپرده‌ها پرداخت کرده است.

بر اساس آخرین آمارهای مربوط به پایان آبان ماه سال جاری، بانک پاسارگاد ۵۷۹ همت سپرده در اختیار دارد.

بیشترین سود پرداختی بانک پاسارگاد بابت سپرده‌های بلندمدت سه ساله بوده، به طوری که این بانک قریب به ۲۷ همت سود به این دسته از سپرده‌های بلندمدت طی هشت ماهه نخست امسال پرداخته کرده است.

بعد از بانک پاسارگاد، بیشترین سود پرداختی مربوط به بانک‌های ملت و تجارت بوده است، به طوری که این بانک‌ها طی دوره مورد اشاره به ترتیب ۴۳.۸ و ۳۳.۶ هزار میلیارد تومان را بابت سپرده‌ها پرداخت کرده‌اند.

همچنین کمترین سود پرداختی به سپرده‌ها در مدت هشت ماهه نخست امسال مربوط به پست بانک بوده، به طوری که این بانک تنها ۱.۴ هزار میلیارد تومان بابت سپرده‌ها سود پرداخت کرده است.

بعد از پست بانک ایران، کمترین سود پرداختی مربوط به خاورمیانه بوده، به طوری که این بانک تنها حدود ۳ هزار میلیارد تومان بابت سپرده‌ها سود پرداخت کرده است.

طبق آخرین آمارها تا پایان آبان امسال، پست بانک ایران معادل ۷۲.۵ هزار میلیارد تومان سپرده در اختیار دارد.

یادآور می‌شود بانک‌ها عموما متناسب با میزان سپرده‌هایی که در اختیار دارند سود سپرده پرداخت می‌کنند و حجم بالای پرداخت سود سپرده در برخی بانک‌ها به معنای بالا بودن نرخ سود در آن بانک نیست.

اخبار مرتبط
گواهی سپرده خاص با سود 30 درصدی به رقیب سرسخت سپرده‌های بلندمدت تبدیل شد. با انتشار گواهی سپرده خاص از سوی بانک مرکزی قریب به 130 همت از مانده سپرده‌های بلندمدت سه ساله کاسته شد.
گفتنی است بازرسی های میدانی بانک مرکزی از شعب بانکی در زمینه رعایت ضوابط این بانک در مورد نرخ انواع سود سپرده‌های بانکی در دستور کار بوده و اقدامات تنبیهی لازم در مورد بانک‌های متخلف به اجرا درمی‌آید.
وزیر اقتصاد درباره ادامه دار بودن انتشار اوراق گواهی خاص با نرخ سود ۳۰ درصد توضیحاتی ارائه داد.
درحالی‌که کمتر از یک هفته از ابلاغ دستورالعمل بانک مرکزی مبنی بر انتشار گواهی سپرده خاص با نرخ سود علی‌الحساب ۳۰درصد می‌گذرد و بانک‌ها حدود ۴روز است که به انتشار این اوراق مبادرت می‌ورزند، گزارش میدانی از شعب بانک‌ها حاکی از آن است که بیشتر بانک‌ها انتشار گواهی سپرده را متوقف کرده‌اند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها