شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

سهامداران مراقب خرید‌های هیجانی باشند

14 آذر 1402
سهامداران مراقب خرید‌های هیجانی باشند

کارشناس بازار سرمایه گفت: بعد از رشد هیجانی روز‌های اخیر بنظر می‌رسد باید مراقب خرید‌های هیجانی باشیم.

به گزارش بانک اول رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: روز‌هایی مثل امروز با نوساناتی که اتفاق می‌افتد چالش تصمیم گیری برای سهامدار پیش می‌آورد. روزهای اخیر معاملاتی با نوسانات و آدرنالین بالا را پشت سرگذاشتیم، بعد از رشد هیجانی روز‌های اخیر بنظر می‌رسد باید مراقب خریدهای هیجانی باشیم و اگر محدوده‌ای را برای فروش در نظر گرفتیم به استراتژی خود پایبند باشیم. همین سیو سود‌ها یا جابجایی‌ها ارزش معاملات را بالا می‌برد. هرچند امیدوار به ادامه‌ روند صعودی هستیم، اما بازار نیاز به تثبیت دارد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه عنوان کرد: شرکت‌ها یکی پس از دیگری در مورد برنامه‌ریزی خود برای انجام افزایش سرمایه ترکیبی و استفاده از این اهرم و تجدید ارزیابی از جمله فلزی و معدنی‌ها صحبت می‌کنند. در مورد بانک‌ها هم از یک سو بحث تجدید از محل دارایی‌های ثابت و شناسایی سود  مطرح بوده و از سویی دیگر بحث در صورت واگذاری سهام مطرح است.

او افزود: شاخص کل رشد بیشتری از شاخص هم وزن و سهم‌های کوچک و متوسط داشته است. در بازار امروز هم شاهد جابجایی‌ها و گرایش به نماد‌های کوچک و متوسط دیده می‌شود البته ادامه روند صعودی شروع شده کماکان پابرجا است، اما روز‌هایی مثل فردا با نوسان خودش سهامداران را تحت فشار تصمیم گیری قرار می‌دهد. ثبت سومین رکورد ارزش معاملات خرد از ابتدای تابستان سال ۱۴۰۲ اتفاق افتاد.

وفایی می‌گوید: در معاملات امروز تعداد نماد‌های مثبت ۳۷۶ و تعداد نماد‌های منفی ۴۲۱ نماد بود و خالص سفارشات با ورود ۲۰۴ میلیارد تومانی پول به بازار سرمایه همراه شد. همچنین ارزش کل معاملات امروز بازار ۱۸.۳۵۶ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۸۲۳۵ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده و در نهایت شاخص کل با افزایش ۱۱ هزار و ۳۰۶ واحدی به سطح ۲ میلیون و ۱۷۶ هزار واحد رسید./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز به واسطه مثبت شدن بیش از 97 درصد از بازار توانست 77 هزار واحدی اوج بگیرد تا سقف ایجاد شده در سال 1403 را نیز از سر راه خود بردارد شاخص کل پس از رفع محدودیت های ایجاد شده در هفته گذشته توانست 3.5 درصدی مثبت شود تا رخ بازار را برای اردیبشهت ماه سال 1403 اردیبهشت ماه کند.
ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی سازی گفت: مطابق تشریفات مندرج در آگهی عرضه سهام شرکت‌های فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس، امروز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ جلسه کارگروه بررسی صلاحیت متقاضیان در محل سازمان خصوصی­ سازی و با حضور متقاضیان تشکیل گردید.
شاخص هم‌وزن نیز ۲۱ هزار و ۴۵۴ واحد رسید کرد و در عدد ۷۴۵ هزار و ۲۱ واحد ایستاد. همچنین امروز بیش از ۳۹۹ هزار معامله در بورس انجام شد که ارزش آن به ۷۹۴۴ میلیارد تومان رسید.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 29 فروردین ماه 1403، مبلغ 4 هزار میلیارد و 370 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 644 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها