پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

چانگان CS35 پلاس در سایپا تولید خواهد شد/ مشخصات فنی

14 آذر 1402
چانگان CS35 پلاس در سایپا تولید خواهد شد/ مشخصات فنی

شرکت سایپای ایران پس از چند سال وقفه، قصد دارد مجدداً همکاری خود را با شرکت چانگان چین برای مونتاژ مدل‌های جدید از خودروهای این شرکت چینی از سر بگیرد.

به گزارش بانک اول سایپا بیش از یک دهه پیش، کراس اوور CS35 چانگان را به صورت CKD مونتاژ می‌کرد که به دلیل تحریم‌ها در سال 1398 مجبور به توقف تولید این مدل شد. اما سال گذشته مدیرعامل این خودروساز بزرگ ایرانی، در مجمع عمومی سالیانه از برنامه‌ریزی برای مونتاژ دو خودروی جدید چانگان به روش CKD خبر داده است.

یکی از این دو مدل، نسخه به‌روز شده چانگان CS35 پلاس خواهد بود که نمونه‌های وارداتی آن در بازار کشور عرضه شده است.

طراحی چانگان CS35 پلاس

شرکت چانگان چین در سال 2021 میلادی، مدل فیس لیفت جدیدی از کراس اوور CS35 پلاس را روانه بازار کرد که تحولات ظاهری و فنی چشمگیری را نسبت به نسل قبل این محصول به ارمغان آورده است.

در طراحی جدید، جلوپنجره افزایش یافته و چراغهای جلو کوچکتر و باریکتر شده‌اند. همچنین چراغهای اصلی در گوشه‌های سپر و به صورت مخفی قرار گرفته‌اند.

نمای جانبی خودرو با اضافه شدن یک خط قرمز و ضربه‌گیرهای پلاستیکی، جذابیت بیشتری یافته است. ابعاد رینگ‌های 18 اینچ نیز با بدنه متناسب است.

در بخش عقب نیز از چراغ‌های به هم پیوسته و خروجی‌های دوگانه اگزوز استفاده شده که نشان از هویت اسپرت این خودرو دارند.

در مجموع، چانگان با بهره‌گیری از تجربیات گذشته و به‌کارگیری جدیدترین تکنولوژی‌ها، توانسته خودرویی جذاب و کارآمد در سگمنت کراس اوور خلق کند.

فضای داخلی چانگان CS35 پلاس

خودروی کراس اوور چانگان CS35 پلاس از یک موتور 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ به حجم 1392 سی‌س با تنفس طبیعی بهره می‌برد و توان حداکثری 158 اسب بخار در 5500 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 260 نیوتن متر در 1500 دور بر دقیقه تولید می‌کند.

نیرو از طریق گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت آن 15 ثانیه و حداکثر سرعتش به 200 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

وزن این خودرو 1390 کیلوگرم و ابعاد آن به شرح طول 4335 میلی‌متر، عرض 1825 میلی‌متر و ارتفاع 1660 میلی‌متر است. میزان مصرف سوخت ترکیبی آن نیز 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌باشد و ظرفیت باک سوخت آن 52 لیتر است./خودروبانک

اخبار مرتبط
شادی مالکی در این باره گفت: نظر به سیاست‌های دولت و شهرداری تهران جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با تاکسی برقی، کلیه مالکان ‌تاکسی‌های فرسوده فعال در ذیل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران می‌توانند، نسبت به ثبت نام تاکسی های فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی‌های برقی اقدام کنند. وی افزود: در مرحله نخست ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی جک (مدل JAC E50A) به متقاضیان واگذار خواهد شد و پس از تکمیل ظرفیت، بلافاصله نام نویسی از متقاضیان برای ۱۰۰۰ دستگاه خودروی برقی دیگر آغاز می‌شود.
این مقام مسئول ادامه داد: واردات خودروهای جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه‌هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.
لازم به ذکر است که کلیه شرایط عمومی و اختصاصی بخشنامه‌های فراخوان اولویت‌های سامانه یکپارچه فروش خودرو (متقاضیان عادی) در خصوص متقاضیان این بخشنامه نیز لازم‌الاجرا خواهد بود. علاوه بر این، برنامه‌های فروش پیش‌فروش ارائه شده در این بخشنامه، مشمول مصوبه 473 شورای رقابت می‌باشد و در صورت افزایش قیمت محصول در زمان تحویل، بخش معادل پیش‌پرداخت مشمول افزایش قیمت نخواهد شد.
بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار ۵۵ میلیون تومان ریزش داشت و به قیمت ۹۴۵ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۳ در حدود ۱۵ میلیون تومان ارزان شده و ۸۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها