شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

ثبت نام کشاورزان و متقاضیان برای خرید تراکتور ۱۴۰۲ + شرایط و مراحل ثبت نام تراکتور

14 آذر 1402
ثبت نام کشاورزان و متقاضیان برای خرید تراکتور ۱۴۰۲ + شرایط و مراحل ثبت نام تراکتور

اگر شما کشاورز عزیز هم قصد خرید مستقیم تراکتور از کارخانه را دارید، با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی در مورد روش ثبت نام تراکتور کمیته امداد و جهاد کشاورزی به دست آورید.

به گزارش بانک اول ثبت نام تراکتور ۱۴۰۲ هم مانند سال های قبل، به صورت اینترنتی و از طریق سایت شرکت تراکتورسازی تبریز انجام می گیرد. از این رو افراد واجد شرایطی که نامه جهاد کشاورزی را دریافت کرده باشند، می توانند به این سامانه مراجعه کرده و درخواست خود را جهت خرید تراکتور ثبت کنند. وسایل و تجهیزات مدرن نقش قابل توجهی در بهبود وضعیت کشاورزی داشته و کار افراد فعال در این حوزه را هم ساده تر می کند.

تراکتور یکی از مهم ترین وسايل و  ماشین آلات کشاورزی محسوب می شود که به صورت چند منظوره مورد استفاده قرار می گیرد. به همین خاطر، بسیاری از کشاورزان در پی ثبت نام حواله تراکتور و خرید آن به صورت مستقیم هستند. زیرا خریداری مستقیم تراکتور از کارخانه، از نظر قیمتی نسبت به بازار آزاد مزیت دارد. از سوی دیگر، کشاورز می تواند با خیالی راحت از آن استفاده کرده و در صورت وجود هر گونه ایراد، از خدمات گارانتی جهت رفع مشکل به صورت رایگان بهره مند شود.

با توجه به این که تقاضای خرید تراکتور در کشور نسبت به تولید آن مقداری بیش تر است، متقاضیان جهت خرید این ماشین آلات باید در سامانه اعلام شده ثبت نام نموده و درخواست خود را ارائه دهند. هم چنین، شرایط ویژه ای برای ثبت سفارش خرید تراکتور اعلام شده که باید اطلاع کاملی از آن ها داشته باشید. شرایط ثبت نام تراکتور ۱۴۰۲ از طریق سایت مربوطه قابل مشاهده بوده و هنگام ثبت نام، می توانید آن ها را با دقت بررسی کنید. با این حال، در این مقاله هم شرایط تعیین شده را بررسی خواهیم کرد تا جهت خرید تراکتور با چالشی مواجه نشوید. هم چنین، نحوه وارد شدن به سایت تراکتورسازی و نحوه ثبت نام از طریق آن را بیان می کنید تا در صورت تمایل، به راحتی بتوانید مراحل لازم را طی کنید.

اگر شما هم قصد خرید مستقیم تراکتور از کارخانه را دارید، با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی در مورد روش ثبت نام تراکتور کمیته امداد و جهاد کشاورزی به دست آورید.

سایت ثبت نام تراکتور اقساطی

با توجه به اهمیت حوزه کشاورزی، دولت در بودجه سالانه بخش کشاورزی ردیف مستقلی را به حمایت از کشاورزان اختصاص داده است. یکی از مهم ترین دغدغه های کشاورزان، تامین و خرید ماشین آلات مورد نیاز از جمله تراکتور می باشد. در همین راستا، شرایط دریافت وام تا ۸۰ درصد سقف مبلغ پیش فاکتور خرید این ماشین آلات فراهم شده است.

متقاضیان با مراجعه به سایت ثبت نام تراکتور ۱۴۰۲ ، می توانند درخواست خود را ارائه داده و از این تسهیلات استفاده کنند. با توجه به این که وام از طرف دولت به کشاورزان اعطا می شود، هزینه تراکتور باید در موعد مقرر به حساب کارخانه واریز شود. سپس افرادی که نسبت به اخذ تسهیلات اقدام کرده باشند، باید در مدت ۵ تا ۷ سال اقساط آن را بپردازند.

بنابراین نحوه ثبت سفارش در سایت تراکتورسازی برای همه مشتریان خرید اقساطی و نقدی یکسان بوده و متقاضیان ثبت نام حواله تراکتور به صورت اقساطی، باید دریافت تسهیلات را از طریق جهاد و ارگان های مربوطه پیگیری کنند.

از آن جایی که ثبت سفارش تراکتور به صورت آنلاین و از طریق سایت شرکت تراکتورسازی انجام می گیرد، متقاضیان باید نحوه ورود به این سامانه را بدانند. به همین خاطر، در این قسمت مراحل ورود به سایت تراکتورسازی را برای تان آورده ایم:

  1.  ابتدا باید به نشانی اینترنتی سایت شرکت تراکتورسازی آن یعنی www.itmco.ir را در مرورگر خود قرار داده و سرچ کنید.  آدرس و عنوان «تراکتورسازی تبریز» را انتخاب کرده و بر روی آن کلیک نمایید.

  2.  در گام بعد، به صفحه اصلی سایت این شرکت منتقل شده و امکان بررسی شرایط ثبت نام تراکتور ۱۴۰۲ را خواهید داشت. به منظور ثبت درخواست آنلاین برای خرید تراکتور و مشاهده شرایط، باید به بخش فروش مراجعه کنید. پس از منوی موجود در قسمت بالای صفحه، بر روی گزینه «فروش اینترنتی» کلیک کنید.
  3. سایت ثبت نام تراکتور

با انتخاب گزینه قبل، صفحه ورودی بخش فروش اینترنتی برای تان نمایش داده می شود. جهت ثبت سفارش خرید آنلاین، باید به حساب کاربری تان وارد شوید. پس کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در کادرهای مربوطه قرار داده و گزینه «ورود به سامانه» را بزنید.

در صورتی که قبلا در این سامانه نام نویسی کرده و حساب کاربری تان فعال باشد، با تایید اطلاعات فوق به حساب خود منتقل گردیده و امکان ثبت نام تراکتور اقساطی را خواهید داشت. در غیر این صورت، ابتدا باید مراحل نام نویسی را طی کرده و حساب کاربری تان را فعال کنید. در ادامه نحوه انجام این فرایند را هم برای تان توضیح خواهیم داد.

ثبت نام تراکتور 1402

مراحل ثبت نام تراکتور 1402

در بخش قبل نحوه ورود به سایت تراکتورسازی تبریز را توضیح دادیم. بنابراین اکنون به راحتی می توانید وارد حساب کاربری خود در این سامانه شده و سفارش خریدتان را ثبت کنید. اما توجه داشته باشید که برای خرید تراکتور در این سامانه، به مجوز جهاد کشاورزی شهرستان محل سکونت خود نیاز دارید. چرا که با توجه به کمبود تراکتور، این ماشین آلات فقط در اختیار افراد واجد شرایط قرار می گیرد. بعد از دریافت تاییدیه از جهاد، می توانید جهت ثبت نام تراکتور ۱۴۰۲ از طریق سامانه اقدام کنید. ذکر این نکته هم الزامی است که بعد از نام نویسی در سامانه مربوطه، اولویت بندی انجام گرفته و نوبت تحویل تراکتور هر فرد بر اساس اولویتی خواهد بود که دریافت می کند. سطح زمین ‌های زیر کشت شامل زراعی و باغی، نوع کشت دیمی یا آبی، نوع فعالیت، دامداری و دامپروری از جمله عوامل موثر بر اولویت بندی هستند. البته عدم خرید تراکتور در ۱۰ سال اخیر هم اهمیت زیادی در این اولویت بندی دارد.

به هر حال، افراد واجد شرایطی که قصد ثبت نام حواله تراکتور را داشته باشند، پس از کسب مجوز باید در مهلت تعیین شده به سایت تراکتورسازی مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت نمایند. برای ثبت نام در این سامانه هم باید یک سری مراحل ساده را طی کنید. این مراحل لازم برای ثبت درخواست خرید آنلاین در سایت تراکتورسازی، به شرح ذیل می باشند:

1- ابتدا باید به حساب کاربری خود در این سامانه وارد شوید. اگر قبلا در این سایت ثبت نام کرده باشید، با تایید کد ملی و شماره تلفن همراه، به حساب خود منتقل خواهید شد. در غیر این صورت، به صفحه ای مانند شکل زیر وارد شده و باید نام نویسی تان را انجام دهید. اکنون جهت مشاهده شرایط ثبت نام تراکتور ۱۴۰۲ و ثبت درخواست، باید تیک مربوط به عبارت «قوانین و مقررات سامانه را مطالعه کرده و تمامی آنها را می پذیرم» را قرار داده و گزینه «ثبت نام» را بزنید.

پیگیری ثبت نام تراکتور

  1. در صورتی که کد ملی شما تایید شده و شماره تلفن همراه هم با آن مطابقت داشته باشید، رمزی یکبار مصرف بر روی گوشی موبایل تان ارسال خواهد شد. باید این رمز را تایید کنید تا حساب کاربری تان در سایت تراکتورسازی فعال شود.
  2. با تایید کد احراز هویت، حساب شما در سایت تراکتورسازی فعال می گردد. پس از این به بعد می توانید جهت ورود و ثبت نام تراکتور جهاد کشاورزی، با استفاده از کد ملی و شماره تلفن همراه تان به این سامانه مراجعه کنید. اگر در زمان فعال بودن طرح های فروش وارد سامانه شوید، می توانید محصولات عرضه شده از سوی تراکتورسازی را مشاهده کرده و درخواست خود را برای تراکتور مد نظر ارائه دهید.
  3. با طی کردن مراحل بالا، ثبت سفارش شما با موفقیت انجام گرفته و پس از اولویت بندی سفارشات، نوبت تحویل تراکتور شما مشخص خواهد شد. در ادامه می توانید برای پیگیری ثبت نام تراکتور ۱۴۰۲، از طریق همین سامانه یا جهاد کشاورزی اقدام نمایید.
  4. در این جا نحوه ثبت درخواست خرید تراکتور از طریق سایت شرکت تراکتورسازی تبریز را توضیح دادیم. توجه داشته باشید که ثبت سفارش تراکتور برای تمامی متقاضیان اعم از خریداران عادی و افرادی که قصد استفاده از تسهیلات دولتی را دارند، به صورتی مشابه و از طریق سایت مذکور انجام می گیرد.

  5. ثبت نام تراکتور

    شرایط ثبت نام تراکتور ۱۴۰۲

    اکنون که نحوه ورود به سایت ثبت نام حواله تراکتور و ثبت درخواست خرید آنلاین از طریق آن را فرا گرفته اید، به راحتی می توانید سفارش خرید خود را به شکل حضوری در این سامانه ارائه دهید. اما باید توجه کنید که جهت خرید تراکتور از کارخانه، شرایط متعددی در نظر گرفته شده است. تنها آن دسته از کشاورزان و دامداران امکان خرید تراکتور با این روش را دارند که از تمامی شرایط برخوردار باشند. بنابراین قبل از اقدام جهت ثبت سفارش، ابتدا باید شرایط ثبت نام تراکتور ۱۴۰۲ را به صورت کامل و دقیق بررسی کنید. این موارد هنگام مراجعه به سایت فروش اینترنتی و ثبت درخواست، برای شما نمایش داده می شوند. با این حال، در این بخش هم برخی از مهم ترین شرایط مورد نیاز را برای تان آورده ایم تا در صورت تمایل به ثبت نام در طرح های فروش اینترنتی تراکتور، اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید. تعدادی از مهم ترین شرایط ثبت نام تراکتور با گواهینامه، شامل موارد زیر می باشند:

  6.  متقاضی باید دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران باشد.
  7.  داشتن کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم جهت شرکت در طرح های فروش تراکتور، الزامی است.
  8.  متقاضی نباید طی ۷ تا ۱۰ سال گذشته، نسبت به دریافت تراکتور و کمباین از سازمان جهاد کشاورزی اقدام کرده باشد.
  9.  داوطلبان ثبت نام تراکتور ۱۴۰۲ ، باید تعهد محضری دهند که به مدت ۷ سال نسبت به فروش تراکتور با روش های مختلف اعم از قطعی، شرطی، رهنی و اجاره ای اقدام نکرده و دستگاه خود را از منطقه خارج ننمایند.
  10.  متقاضی باید کپی مدارک شخصی و هویتی خود شامل کارت ملی و شناسنامه را به صورت کامل ارائه دهد.
  11. تصویر سند زمین زراعی که به تایید شورای محلی یا امور زمین شهرستان و یا مرکز خدمات رسیده باشد، جهت ثبت نام حواله تراکتور الزامی خواهد بود.
  12.  آن دسته از دامداران که قصد خرید تراکتور را دارند، باید حداقل دارای ۵۰ راس دام باشند.
  13.  متقاضیان باید تاییدیه فعالیت کشاورزی خود را از مرکز خدمات کشاورزی دهستان دریافت کرده و ارائه دهند.
  14.  پروانه تأسیس معتبر در زمینه مکانیزاسیون کشاورزی برای واحدهای مکانیزاسیون کشاورزی و سایر شرکت‌های واجد شرایط اعم از تشکل‌ های سهامی خاص، تعاونی‌ها، واحدهای فارغ‌التحصیلی، تعاونی‌های تولید روستایی و شرکت ‌های خدمات فنی و ترویجی، لازم است.
  15.  رانندگان حرفه‌ای که حداقل ۵ سال در محدوده مراکز خدمات ترویج جهاد کشاورزی به کار کشاورزی اشتغال داشته ‌اند، واجد شرایط ثبت نام تراکتور ۱۴۰۲ بوده و می ‌توانند با اخذ تائیدیه از مراکز خدمات جهاد کشاورزی، نسبت به ارائه تقاضا و ثبت ‌نام برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

از جمله مهم ترین سوالات کشاورزان پس از ثبت درخواست خرید از طریق سایت تراکتورسازی، مربوط به نحوه پیگیری ثبت نام است. همان طور که گفتیم، تقاضای فعلی برای خرید تراکتور از تولید بیش تر بوده و به همین دلیل، ثبت نام کنندگان برای تحویل تراکتور اولویت بندی می شوند.

مواردی هم چون سطح زمین ‌های زیر کشت شامل زراعی و باغی،  نوع کشت دیمی یا آبی، نوع فعالیت، دامداری و دامپروری، مهم ترین عوامل اثرگذار بر اولویت بندی ثبت نام تراکتور ۴۷۵ و سایر مدل های آن می باشند.

به هر حال، متقاضیان خرید تراکتور پس از پایان مهلت ثبت نام، می توانند با مراجعه به حساب کاربری خود در سایت تراکتورسازی تبریز یا جهاد کشاورزی محل سکونت خود، از اولویت و نوبت دریافت تراکتورشان مطلع شوند. بنابراین با توجه به شرایط موجود، می توانید به صورت حضوری یا آنلاین وضعیت ثبت نام خود را پیگیری کنید.

با توجه به اهمیت بالای تراکتور در عملیات های گوناگون کشاورزی، امکان ثبت نام تراکتور ۱۴۰۲ هم مانند سال های قبل برای کشاورزان و دامداران فراهم شده است. این گروه ها می توانند با مراجعه به سایت تراکتورسازی تبریز، درخواست خود را جهت خرید تراکتور به صورت آنلاین ارائه دهند. البته قبل از ثبت سفارش، باید شرایط مورد نیاز جهت این امر به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفته و در صورت برخورداری از شرایط لازم، ثبت نام کنید. زیرا امکان خرید تراکتور و استفاده از تسهیلات دولتی، تنها برای افراد واجد شرایط وجود دارد. در این جا نحوه ورود به سایت ثبت نام حواله تراکتور و ثبت درخواست خرید آنلاین از طریق آن را به صورت کامل توضیح دادیم. هم چنین به شرایط مورد نیاز برای ثبت نام پرداختیم تا جهت این امر با چالشی مواجه نشوید.

سوالات متداول در مورد خرید تراکتور

۱- برای خرید تراکتور اقساطی شرایط خاصی وجود دارد؟

بله. متقاضیان برای خرید تراکتور اقساطی باید نامه جهاد کشاورزی را دریافت کرده باشند . دریافت این نامه شرایط خاصی دارد که در مقاله به آن پرداختیم

۲- مدت زمان بازپرداخت تراکتور اقساطی چقدر است؟

زمان بازپرداخت تراکتور اقساطی  ۵ تا ۷ سال می باشد.

۳- چه عواملی بر الویت بندی ثبت نام تراکتور ۴۷۵ و دیگر مدل های تراکتور تاثیر دارد؟

عواملی همچون سطح زمین ‌های زیر کشت شامل زراعی و باغی،  نوع کشت دیمی یا آبی، نوع فعالیت، دامداری و دامپروری برای الویت بندی ثبت نام تراکتور تاثیر گذار است.

اخبار مرتبط
روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو بخشنامه شماره ۲۹۶۲۷۳‌‌‌‌‌‌‌/۹۴ مورخ ۱۵‌‌‌‌‌‌‌/۱۰‌‌‌‌‌‌‌/۱۳۹۴ موضوع ابلاغ اصلاحیه «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‌-ریالی»،‌به استحضار می‌رساند؛ با سپری‌شدن بیش از هشت سال از اجرای دستورالعمل مذکور و تجربیات حاصل از آن و نیز حسب بازخوردهای واصله از مراجع مختلف، به ویژه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و همچنین با توجه به این که در سال جاری مقرر شده، حدود ۸۰۰۰ هزار میلیارد ریال از تأمین مالی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی کشور با استفاده از ابزار اعتبار اسنادی داخلی ‌‌-ریالی
مصوبه مزد کارگران در سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده و دستمزد فروردین آنها باید بر اساس معیارهای جدید محاسبه و پرداخت شود. دامنه مزد قانونی کارگران در سال جاری از ۷ تا ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است و کارگران بنا به وضعیت شغلی و خانوادگی، مشمول دریافت ارقام بالاتری به‌عنوان مزد مبنا و حداقل مزد خواهند بود.
کاظمی با اشاره به آمادگی کامل گمرک جمهوری اسلامی ایران جهت استقرار تدریجی سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی در امور گمرکی در تمامی گمرکات اجرایی، افزود: سازمان‌های همجوار مجوز دهنده در حوزه تجارت خارجی برای ترخیص کالا، بایست ضمن اتصال به سامانه یکپارچه مجوزها وزارت صمت، مجوزها را از طریق این سامانه به سامانه جدید گمرک ارسال کنند.
دیدار با مردم سمنان و شاهرود، حضور در جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها