ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

مزایده لجن طلا برای اولین بار

15 آذر 1402
مزایده لجن طلا برای اولین بار

مدیرعامل شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران گفت: باطله‌ها و لجن طلا خودش حاوی یک بخش اندکی طلا است ولی تاکنون استفاده نمی‌شد، اما از این به بعد برای مدیریت باطله برنامه داریم که این‌ها را باز به چرخه فرآوری برگردانیم.

به گزارش  بانک اول  به نقل از تسنیم، محمد پروین ا افزود: شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی زرشوران یکی از مجموعه‌های بزرگ اقتصادی، صنعتی و تولیدی کشور است که وسعت این معدن بزرگ 59 کیلومتر مربع با خط تولید 150 هکتاری است.

وی گفت: این معدن هم اکنون 50 میلیون تن کان سنگ طلا ذخیره دارد که برای حداقل بین 60 تا 100 سال آینده جوابگوست. البته اکتشافات جدید هم در این معدن در حال انجام است و مطمئنا این رقم افزایش پیدا می‌کند.

مدیرعامل طلای زرشوران افزود: در شرایط فعلی خط تولیدی که در پایین دست معدن طراحی و احداث شده با ظرفیت اسمی تولید سالانه هزار و 500 کیلو طلا فعالیت می‌کند، اما پس از استخراج و انتقال خاک از معدن و عملیات فرآوری در نهایت به شمش طلا با عیار 24 و خلوص 999 تبدیل می‌شود و در بورس کالای ایران به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه این مجموعه یک بنگاه اقتصادی بزرگ و یک سرمایه ملی برای کشور است گفت: سهام آن صد در صد دولتی و زیر مجموعه وزارت صمت و سازمان ایمیدور است که برای آینده این مجموعه نیز طرح توسعه‌ای با اعتباری حدود 2 هزار و 500 میلیارد تومان پیش بینی شده است که هم اکنون اجرای آن در دستور کار قرار دارد.

پروین افزود: با اجرای این طرح توسعه‌ای ظرفیت تولید این مجموعه به بالای سه تن افزایش پیدا می‌کند و برای 500 نفر به صورت مستقیم و 2 هزار نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد می‌کند که در بحث توسعه اقتصادی ملی و منطقه‌ای تاثیر بسیار بسزای خواهد داشت.

وی گفت: هم اکنون نیز برای 1200 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده که در مجموعه مشغول به کار هستند و بیش از 3 هزار نفر به صورت غیر مستقیم فعالیت دارند.

مدیرعامل طلای زرشوران درباره اکتشاف جدید این معدن نیز افزود: اکتشافات جدید ما در همان محدوده اطراف معدن (پیت) فعلی است که چند سال بود استخراجی در آن انجام نمی‌شد و اکنون برای 5 هزار متر استخراج جدید را شروع کردیم و بزودی استخراج جدید انجام خواهد شد و نتایج آن نیز ظرف چند ماه آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

وی درباره مدیریت باطله‌های معدنی نیز گفت: باطله‌های معدنی ما، چون خودش حاوی یک بخش اندکی طلا است و تاکنون استفاده نمی‌شد، اما از این به بعد برای مدیریت باطله برنامه داریم که این‌ها را باز به چرخه فرآوری برگردانیم.

پروین افزود: البته ما، چون خودمان خاک داریم و خاک خودمان نیز هر لحظه آماده فراوری است، شاید بهره برداری و بازگرداندن این لجن‌های طلا که هم اکنون موجود است، به چرخه فرآوری برای خود ما مقرون به صرفه نباشد، اما خیلی از بخش‌های غیر دولتی هستند که کار تولید طلا را انجام می‌دهند و خاک ندارند آن‌ها می‌توانند از این باطله‌ها استفاده کنند.

وی گفت: ما برنامه داریم که در آینده اگر بتوانیم این لجن‌های طلا را از طریق مزایده به فروش برسانیم که باز این در چرخه تولید قرار گیرد و طلای موجودش استحصال شود و به اقتصاد ملی کشور تزریق شود.

اخبار مرتبط
سیدامیر سیاح رئیس مرکز مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار با اعلام این مطلب افزود: امیدواریم تا ۲۵ اردیبهشت یک میلیون و ۶۰۰ هزار مجوز کاغذی مانده در دست مردم در این مدت زمان باقی مانده به شناسه یکتا تبدیل شوند و شاهد تبدیل بیش از ۲ میلیون پروانه کاغذی اعم از صنفی و غیرصنفی در کشور به مجوز الکترونیکی یا شناسه یکتا باشیم.
اسعدی درباره پرداخت وام به زنان سرپرست خانوار گفت: سالانه به بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش، آموزش مهارت‌های کارآفرینی و کسب و کار، مهارت‌های زندگی، فنی و حرفه‌ای، آشنایی با قوانین کار و تأمین اجتماعی، اصول ایمنی در محیط کار، اطلاع‌رسانی و آگاه کردن خدمت گیرندگان از مزایای بیمه‌های تأمین اجتماعی و بازرگانی به تعداد قریب به ۱۲۰۰۰ نفر ارائه می‌گردد.
عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بهابازار (بورس)ها و بازارهای خارج از بهابازار (بورس) از قبیل صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک و مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا، مشمول مالیات موضوع این فصل نمی‌باشد
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است حسب نیاز سازمان، اطلاعات ریز تراکنش‌های «ورودی به» و «خروجی از» هر حساب اعم از تجاری و غیرتجاری به تفکیک وجوه نقد و غیرنقد و نیز اطلاعات «بابت تراکنش» موضوع بند «ج» ماده (۱۰) این قانون را حداکثر ظرف ده روز پس از درخواست سازمان به‌صورت سامانه‌ای برای سازمان ارسال نماید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها