پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

بازار خودرو همچنان در رکود مطلق است

15 آذر 1402
بازار خودرو همچنان در رکود مطلق است

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران گفت: بازار خودرو همچنان در رکود مطلق است و خرید و فروشی در این بازار صورت نمی‌گیرد.

به گزارش بانک اول با بیان اینکه طی 10 روز گذشته قیمت خودروها در بازار تغییرات چندانی نداشته است، گفت: قیمت چند خودرو افزایش و در مقابل قیمت چند خودرو نیز کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو بیان داشت: به عنوان مثال قیمت پژو پارس از 507 میلیون تومان به 512 میلیون تومان افزایش یافته و یا قیمت پژو پارس TU5 از 625 میلیون تومان به 640 میلیون تومان رسیده است، اما در مقابل قیمت 207 اتومات با 20 میلیون تومان کاهش، به 780 میلیون تومان رسیده و قیمت 207 دنده‌ای نیز از 640 میلیون تومان به 635 میلیون تومان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه بقیه محصولات نیز در 10 روز گذشته تغییر قیمت نداشته‌اند، اظهار داشت: در بین خودروهای مونتاژی قیمت هایما S7 افزایش 50 میلیون تومانی داشته است و علت، آن است که این خودرو از سوی خودروساز فاکتور نمی‌شود.

مؤتمنی با تأکید بر اینکه بازار خودرو مانند چند ماه گذشته در رکود کامل به سر می‌برد، گفت: در مجموع بازار خودرو مشتری ندارد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گفت: از عوامل مؤثر بر افزایش یا کاهش قیمت خودروها در بازار عرضه خودرو توسط خودروساز است. هرگاه خودرویی توسط خودروساز فاکتور شود، قیمت آن در بازار کاهش و هر گاه خودرویی توسط خودروساز فاکتور نشود، قیمت آن افزایش می‌یابد.

وی در مورد تأثیر عرضه خودروهای وارداتی در بازار گفت: خودروهای وارداتی در سامانه در حال عرضه است، اما هنوز این خودروها وارد بازار نشده است، درحالی‌که اگر این خودروها وارد بازار شود، اثر مثبتی در بازار خواهد داشت./فارس

اخبار مرتبط
جک J4 یکی از سدان‌های جمع و جوری است که هم‌زمان با هم‌وطنان چینی‌اش، بسترن B30 و بی وای دی F3 به بازار ایران رسید. پیش از ورود این خودرو در سال ۹۷، کرمان موتور جک J3 و جک J5 را روی خط مونتاژ داشت که به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۶ به پایان کار خود رسیدند.
لی جون، بنیانگذار چینی شیائومی اعلام کرد که تا ۲۴ آوریل ۷۵ هزار و ۷۲۳ سفارش برای سدان الکتریکی SU۷ اسپرت خود ثبت کرده است و قصد دارد بیش از ۱۰ هزار دستگاه را در ژوئن تحویل دهد.
ساینا خودرویی است که مراحل طراحی آن توسط سایپا صورت گرفته‌است و از موتور ام۱۵ و استاندارد یورو۴ و یورو۵ برخوردار است. شرکت سایپا تاکنون ۵ تیپ ساینا از جمله ساینا اتوماتیک، ساینا اس، ساینا ئی‌ایکس، ساینا اس‌ایکس و ساینا لوکس اتوماتیک تولید کرده‌است.
برخلاف شرکت فودای که از چهار موتور مختلف برای پیکاپ فودای F22 خودش استفاده کرده، اما شرکت دایون، پیکاپ V5 خود را فقط با دو موتور در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد که هردوی آنها از نوع توربوشارژ هستند و گیربکس 6 دنده دستی دارند اما یکی از آنها دیزلی است و دیگری بنزینی.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها