جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

زمان طلایی برای بیمه شدن / حق بیمه دانشجویان اعلام شد

16 آذر 1402
زمان طلایی برای بیمه شدن / حق بیمه دانشجویان اعلام شد

دانشجویان مجرد می‌توانند از مزایای بیمه تأمین اجتماعی و نرخ ۱۲ درصد استفاده کنند و بعد از تمام شدن دوران تحصیلشان نیز می‌توانند از بیمه ۱۸ درصدی تأمین اجتماعی بهره ببرند.

به گزارش بانک اول  به نقل از ایسنا، مدیرکل تأمین اجتماعی استان همدان گفت: اگر دانشجویان به محض ورود به دانشگاه از خدمات بیمه دانشجویی استفاده کرده و حق بیمه پرداخت کنند بعد از گذر ۱۰ سال و فارغ التحصیلی در مقطع دکتری ۱۰ سال سابقه بیمه مفید خواهند داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه سابقه بیمه دانشجویی پس از فارغ التحصیلی به سایر سابقه‌های بیمه اضافه می‌شود و حتی دانشجویان می‌توانند در این بازه زمانی والدین خود را نیز تحت پوشش بیمه قرار دهند، افزود: هدف ما ترغیب کردن دانشجویان برای استفاده از مزایای بیمه تأمین اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشجویان مجرد می‌توانند از مزایای بیمه تأمین اجتماعی و نرخ ۱۲ درصد استفاده کنند و بعد از تمام شدن دوران تحصیلشان نیز می‌توانند از بیمه ۱۸ درصدی تأمین اجتماعی بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان در بازه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند خودشان را بیمه بکنند، افزود: افراد هرچه زودتر در این زمینه اقدام کنند، زودتر هم بازنشسته می‌شوند پس عاقلانه است که دانشجویان این زمان طلایی را از دست ندهند و تا زمانی که سرحال و با نشاط هستند نسبت به بیمه خود اقدام کنند.

اخبار مرتبط
طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران یکی از زیرمجموعه‌های «طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی» به شمار می‌رود که شرط سنی برای استفاده از این طرح ۱۸ تا ۵۰ سال تمام است و افراد با سن بیش از ۵۰ سال، باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشند.
افرادی می‌توانند از مزایای قانون بیمه بیکاری برخوردار شوند که مشمول قانون تامین اجتماعی و قانون کار باشند و در زمره بازنشستگان، از کارافتادگان کلی، صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه‌شدگان اختیاری نبوده و از اتباع خارجی نیز نباشند.
صرفاً سوابق بیمه اجباری که مشمول قانون کار بوده در بیمه بیکاری محاسبه می‌شود.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، جزییات پوشش بیمه ای داروها در سال جدید را تشریح کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها