جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

صفر تا ۱۰۰ هزینه ‌های دریافت پاسپورت / صدور مجدد گذرنامه مفقودی چقدر پول می‌خواهد؟

16 آذر 1402
صفر تا ۱۰۰ هزینه ‌های دریافت پاسپورت / صدور مجدد گذرنامه مفقودی چقدر پول می‌خواهد؟

دریافت پاسپورت، ملزم به پرداخت هزینه، برای متقاضیان آن می‌باشد که این هزینه، مانند قیمت سایر کالا‌ها و خدمات، با توجه به نرخ تورم و دیگر عوامل اقتصادی، ممکن است هر ساله، تغییر کند.

هزینه صدور پاسپورت در سال ۱۴۰۲، شامل پرداخت وجه کارمزد به سازمان نیروی انتظامی، هزینه فرم‌های مربوطه و پرداخت به اداره شهرداری می‌باشد که از طریق دستگاه‌های کارتخوان موجود در دفاتر پلیس ۱۰+ قابل پرداخت است.

دریافت پاسپورت، ملزم به پرداخت هزینه، برای متقاضیان آن می‌باشد که این هزینه، مانند قیمت سایر کالا‌ها و خدمات، با توجه به نرخ تورم و دیگر عوامل اقتصادی، ممکن است هر ساله، تغییر کند. اما سوالی که در بین افراد متقاضی دریافت گذرنامه، وجود دارد این است که هزینه صدور پاسپورت در سال ۱۴۰۲، بابت چه مواردی و به چه میزان می‌باشد؟

در پاسخ به این سوال، باید گفت قیمت صدور پاسپورت در سال ۱۴۰۲، شامل پرداخت مبلغ ۵۰۰۰ تومان، برای دریافت فرم‌های ثبت نام و شناسه گذرنامه، پرداخت ۲۰۰۰۰ تومان در وجه سازمان شهرداری، ۱۵۰۰۰ تومان هزینه انگشت نگاری، ۲۰۰۰۰ تومان هزینه دادرسی، ۱۸۰۰۰ تومان هزینه عکس و احراز هویت ۴۲۰۰۰ و مبلغ ۱۳۴۰۰۰ تومان هزینه دفتر و ۲۰۰۰۰۰تومان هزینه چاپ و هزینه‌های دفتری برای تمدید یل تعویض ۳۳۰۰۰ تومان می‌باشد.

در مجموع، هزینه صدور گذرنامه در سال ۱۴۰۲، به علاوه هزینه اداره پست، به منظور ارسال مدارک برای شخص متقاضی، مبلغی حدود ۴۷۰۰۰۰ تومان خواهد بود که می‌بایست، از طریق دستگاه‌های کارتخوان موجود در دفاتر پلیس ۱۰+، پرداخت شود.

پرداخت در وجه شهرداری و نیروی انتظامی، حتما باید از طریق دستگاه‌های کارتخوان موجود در دفاتر پلیس ۱۰+، صورت پذیرد. پس از پرداخت هزینه‌های مربوطه و ارائه مدارک لازم برای دریافت پاسپورت و اطلاعات خواسته شده، درخواست صدور گذرنامه سال ۱۴۰۲، ثبت و در صورت عدم وجود مشکل، به فاصله ۵ روز تا یک هفته، پاسپورت مورد نظر، به آدرس محل سکونت شخص متقاضی و از طریق اداره پست، ارسال می‌گردد.

هزینه صدور پاسپورت در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

هزینه صدور پاسپورت ۱۴۰۲ شامل هزینه فرم‌های ثبت نام و شناسه گذرنامه هزینه قابل پرداخت به به شهرداری و ... بوده که مجموعا در حدود ۴۷۰ هزار تومان می‌باشد.

هزینه تمدید پاسپورت در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

هزینه تمدید پاسپورت در سال ۱۴۰۲ حدود ۴۷۰ هزار تومان می‌شود.

هزینه صدور مجدد پاسپورت مفقودی در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

هزینه صدور مجدد پاسپورت مفقودی در سال ۱۴۰۲ حدود ۴۷۰ هزار تومان خواهد بود.

اخبار مرتبط
به هر حال پیش‌بینی دولت بر فروش بیشتر از این میزان استوار است و همین مساله اولین احتمال عدم تحقق را پررنگ می‎سازد. به عبارت دیگر من معتقدم که این مساله خود مشکلی اساسی برای وقوع کسری بودجه تلقی می‌شود.
در این مصوبه علاوه بر ضریب حقوق شاغلان و بازنشستگان، مبالغ حداقل حقوق و مزایای مستمر، حداقل حکم کارگزینی و سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه کارمندان نیز مشخص شده است.
رییس پلیس فتا تهران تأکید کرد: افراد باید پس از مواجهه با این گونه پیام‌ها، حتی از طرف اعضای خانواده‌ی خود، قبل از اقدام به واریز وجه از طریق تماس تلفنی صحت آن پیام را بررسی کنند؛ چرا که ممکن است شبکه‌ی اجتماعی ارسال‌کننده‌ی پیام هک شده باشد و او این پیام را نفرستاده باشد.
معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: کالا‌های اساسی شامل لوازم خانگی برقی، لوازم آشپزخانه، کالای دیجیتال، وسایل سرمایشی، گرمایشی و ... است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها