جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس

18 آذر 1402
روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: در کوتاه مدت انتظار می‌رود شاخص کل بورس در محدوده ۲.۱۹۰.۰۰۰ الی ۲.۲۱۰.۰۰۰ یک اصلاح کوچک داشته باشد.

به گزارش بانک اول اشکان حسینی تحلیلگر بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با روند حرکتی شاخص کل بورس گفت: اتمام روند نزولی در شاخص کل مشاهده شده و روند بلند مدت بازار زین پس صعودی است، اما در کوتاه مدت انتظار می‌رود در مقاومت باکس نارنجی رنگ یعنی محدوده ۲.۱۹۰.۰۰۰الی ۲.۲۱۰.۰۰۰ یک اصلاح کوچک داشته باشیم و بعد به سمت مقاومت اصلی یعنی باکس قرمز رنگ در محدوده ۲.۲۸۵.۰۰۰ الی ۲.۳۵۰.۰۰۰ واحد برویم که در صورت عدم رشد دلار و ارزش معاملات پیشنهاد می‌شود در آن محدوده درصدی از پرتفو نقد و در صورت اصلاح در اعداد پایین‌تر خریداری شود.

شاخص کل

در ادامه این تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص روند حرکتی شاخص کل هم وزن نیز بیان کرد: این شاخص پس از شکست سقف قبلی در روند صعودی خود قرار گرفته و در حال حرکت به سمت مقاومت خود در محدوده ۷۷۰.۰۰۰الی ۷۹۰.۰۰۰ واحد است که جدی‌ترین مقاومت شاخص هم وزن هم محسوب می‌شود و در آن محدوده احتیاط بیشتری باید شود.

شاخص کل هم وزن

شایان ذکر است که دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد و سیگنال خرید و فروش محسوب نمی‌شود.

اخبار مرتبط
شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۵۱ واحد رشد، از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و به ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
یک کارشناس اقتصادی درباره موضوعات مختلف اعم از انس طلا، رمزارز، بورس ایران معتقد است سال آینده باید بهترین پرتفو را از میان این گزینه ها انتخاب کرد.
به این ترتیب به نظر می‌رسد اگرچه بازار سهام طی روزهای آینده ممکن است فراز و فرودهایی را تجربه کند اما دست کم تا پیش از آغاز فصل مجامع، عرصه چرخش سرمایه باشد.
سازمان خصوصی سازی در 2 اطلاعیه جداگانه قیمت پایه و شرایط عرضه سهام دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها