شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

افزایش مالیات حقوق‌بگیران، فقط ۲۰ درصد

18 آذر 1402
افزایش مالیات حقوق‌بگیران، فقط ۲۰ درصد

در حالی درآمد مالیاتی دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ با افزایش ۵۰ درصدی همراه است که درآمد دولت از محل مالیات حقوق بگیران بخش دولتی و غیر دولتی فقط ۲۰ درصد افزایش می یابد.

به گزارش  بانک اول  دولت در لایحه بودجه 1403 بیش از 1122 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی درنظر گرفته که در مقایسه با قانون بودجه امسال رشد 50 درصدی دارد.

اما بررسی جزئیات نرخ رشد مالیات در بخش های مختلف نشان می دهد که بیشترین نرخ رشد مالیات در سال آینده برای شرکتهای دولتی و خصوصی و اشخاص حقوقی به میزان 53.5 درصد است.

درآمد مالیات حقوق کارکنان بخش دولتی و غیر دولتی در سال اینده 20 درصد افزایش خواهد یافت که تقریبا معادل درصد افزایش حقوق است.

البته مالیات مشاغل هم در سال آینده رشد 50 درصدی دارد که به نظر عموما شامل مشاغلی می شود که در سالهای اخیر فرار مالیاتی داشته یا مالیات حداقلی پرداخت می کردند.

همچنین درامد مالیات بر ثروت هم در بودجه سال اینده رشد 33 درصد دارد.

از مجموع مالیات 1122 هزار میلیارد تومانی در سال آینده، سهم مالیات بر درآمد عموم مردم در مجموع 152 هزار میلیارد تومان است یعنی 13.5 درصد.

اخبار مرتبط
همزمان با انتشار برخی اخبار مبنی بر چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی، بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای تأکید کرد: برنامه‌ای برای انتشار قطوع ( دنو ) پنج میلیون ریالی ندارد.
در بخش دولتی و کارکنان مشمول قانون خدمات کشوری نیز که کف حداقل حقوق ۱۰ میلیون تومان تعیین شده، سقف حقوق قابل پرداخت به عمده کارکنان دولت معادل ۷ برابر حداقل حقوق یعنی ۷۰ میلیون تومان تعیین شده است.
با اجرای طرح کهربا دیگر نیاز نیست حتما کارت بانکی خود را همراه داشته باشید و می‌توانید پرداخت‌های خود را با موبایل انجام دهید. این طرح می‌تواند مقدمه‌ای برای حذف کارت‌های بانکی باشد.
روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو بخشنامه شماره ۲۹۶۲۷۳‌‌‌‌‌‌‌/۹۴ مورخ ۱۵‌‌‌‌‌‌‌/۱۰‌‌‌‌‌‌‌/۱۳۹۴ موضوع ابلاغ اصلاحیه «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‌-ریالی»،‌به استحضار می‌رساند؛ با سپری‌شدن بیش از هشت سال از اجرای دستورالعمل مذکور و تجربیات حاصل از آن و نیز حسب بازخوردهای واصله از مراجع مختلف، به ویژه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و همچنین با توجه به این که در سال جاری مقرر شده، حدود ۸۰۰۰ هزار میلیارد ریال از تأمین مالی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی کشور با استفاده از ابزار اعتبار اسنادی داخلی ‌‌-ریالی

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها