جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

کارگران کالابرگ الکترونیکی می‌گیرند؟

18 آذر 1402
کارگران کالابرگ الکترونیکی می‌گیرند؟

یک کارشناس حوزه کار درباره مزایای اختصاص کالابرگ الکترونیکی به کارگران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش بانک اول  ناصر چمنی درباره پرداخت کالابرگ الکترونیک به خانوارهای کارگری اظهار کرد: این ایده خوبی است که کارگران در قالب کالابرگ الکترونیکی کالاهای مورد نیاز خود را به قیمت سال قبل خریداری کنند و یقینا می‌تواند به معیشت خانوارهای کارگری کمک کند و جلوی تورم به ویژه تورم کالاهای اساسی را بگیرد.

وی با تاکید بر لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های این طرح گفت: طرح الکترونیکی کردن بن خواربار کارگران در وضعیت اقتصادی حاضر یک اقدام اثرگذار است که می‌تواند موفقیت طرح دولت را دو چندان کند ولی پیش از هر چیز باید ساز و کار اجرایی شدن این طرح دیده شود؛ البته سخت نیست و از طریق ثبت کدملی و شناسایی کارگران می‌توان این ایده را عملی کرد.

این کارشناس حوزه کار افزود: درحال حاضر مبلغ بن خواربار هر ماه توسط کارفرما به حساب کارگر واریز می‌شود، در حالی که قبلا به شکل بن کالا بود و کارگران با استفاده از آن از فروشگاه‌های منتخب خرید می‌کردند لذا معتقدم با همراهی وزارت رفاه و سازمان تامین اجتماعی می‌توان مقدمات این کار را فراهم کرد.

به گفته چمنی در صورت تحقق این امر حتی دولت می‌تواند ۱۲۰ هزار تومان یارانه مضاعف را برای کارگران هم درنظر بگیرد تا به خرید از فروشگاه‌های متصل به سامانه تشویق شوند.

وی گفت: اطلاعات جامعه کارگری در اختیار سازمان تامین اجتماعی است و وزارت رفاه می‌تواند این طرح را مدیریت و از این طریق به معیشت خانوارهای کارگری و کاهش هزینه‌های زندگی آنها کمک کند.

ایسنا

اخبار مرتبط
رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد و درباره اعتراض‌هایی که به قیمت حج امسال شده است، گفت: هزینه ارزی حج نسبت به سال گذشته ۳۱۹ دلار کمتر است، تغییرات نرخ ارز و بلیت هواپیما موجب همپوشانی در هزینه‌ها شده است.
وزارت رفاه ضمن هشدار از هموطنان خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان با بیان نقش و اهمیت ویژه این استان در درآمدهای کشور خاطرنشان کرد: اصفهان پس از تهران، رُتبه دوم را تامین درآمدهای مالیاتی دارد اما در دریافت اعتبارات رُتبه هفتم و در تملک دارایی‌ها رتبه شانزدهم کشور است.
اگرچه کاهش رشد نقدینگی می‌تواند یک نشانه مثبت باشد و کم و بیش این اتفاق نظر میان مکاتب اقتصادی وجود دارد که تورم در بلندمدت با نرخ رشد نقدینگی قابل توضیح است، اما به دلایل متعدد در کوتاه‌مدت نمی‌توان انتظار همبستگی قوی میان این دو متغیر را داشت. بنابراین حتی با فرض پایدار بودن روند کاهش نرخ رشد نقدینگی، در بازه زمانی یک‌ساله عوامل مهم‌تری وجود دارد که در ارائه چشم‌انداز واقع‌بینانه از تورم باید درنظر گرفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها