پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

مواظب باشید شکار کلاهبرداران نشوید

18 آذر 1402
مواظب باشید شکار کلاهبرداران نشوید

در روزهای اخیر با نزدیک شدن به روزهای منتهی به واریز سود سهام عدالت، بازار ارسال پیامک‌های جعلی از طریق سرشماره یا پیام‌رسان‌های اینترنتی با همین محوریت نیز داغ شده که پلیس فتا و سازمان خصوصی‌سازی هشدار دادند از باز کردن لینک‌های درج شده در این پیامک‌ها خودداری شود.

به گزارش بانک اول  موضوع سوءاستفاده کلاهبرداران از انتظار سهامداران برای دریافت سود سهام عدالت در سال‌های اخیر به چالش تبدیل شده و معمولا در روزهای نزدیک به واریز سود، تکاپوی سودجویان در این زمینه افزایش می‌یابد. افراد کلاهبردار با ارسال پیامک جعلی حاوی لینک، حساب مخاطبان را خالی می‌کنند.

سالانه دو بار سود سهام عدالت به صورت خودکار به حساب بانکی ثبت شده در سامانه سجام متقاضیان واریز می‌شود و قبل از واریز هیچ‌گونه پیامکی حاوی لینک به مخاطبان ارسال نمی‌شود.

با این حال در چند ماه گذشته گزارش‌های متعددی از فریب برخی هموطنان و کلاهبرداری به بهانه واریز سود سهام عدالت دیده شد که برخی از این سودجویان با همکاری پلیس فتا شناسایی شدند.

مواظب باشید شکار کلاهبرداران نشوید

در روزهای اخیر نیز شاهد ارسال پیامک دریافت سود سهام عدالت به برخی هموطنان هستیم که در این زمینه مدیرکل حراست سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: این سرشماره‌ها متعلق به سازمان خصوصی‌سازی نیست. به گفته سید محمدرضا هاشمی نیا، خانواده‌ها از طریق عابر بانک اقدام به دریافت این سود می‌کنند که این موضوع موجب می‌شود تا حساب افراد خالی شود.

وی تاکید کرد: شهروندان اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد سود سهام عدالت و همچنین تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان را فقط از طریق رسانه‌های رسمی و خبرگزاری‌ها معتبر و از طریق پرتال سازمان خصوصی سازی دنبال کنند و در صورتی که با مشکل مواجه شدند از طریق سامانه رسمی سازمان خصوصی سازی موارد را اطلاع دهند.

پلیس فتا در ماه‌های گذشته همواره هشدار داده که پیام با محتوای سود سهام عدالت، ابلاغ حکم قضایی ثنا که از پیام‌رسان های‌داخلی و خارجی و خطوط شخصی برای افراد جامعه ارسال می‌شود عمده‌ترین شیوه سرقت اینترنتی از کارت‌های بانکی است؛ چراکه نرم افزارهای مخرب حریم خصوصی شما را نقض می‌کند و در صورت کلیک بر روی آدرس اینترنتی شما قربانی بعدی خواهید بود./ایسنا

اخبار مرتبط
وراثی که موفق نشده‌اند در این مرحله سود سهام عدالت متوفیان را دریافت کنند، اگر تا خردادماه فرایند انتقال سهام و ثبت‌نام یا به‌روزرسانی اطلاعات خود در سامانه سجام را انجام بدهند، سود سهام عدالت خود را در مرحله سوم واریز سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.
مرحله سوم سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ که ناشی از قصور هشت شرکت در واریز سود مرحله‌ی دوم سال گذشته بود قرار است خرداد ۱۴۰۳ پرداخت شود.
بنابر اعلام مسئولان سازمان بورس، احتمالا مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها خرداد خواهد بود، سودی که برای دریافت آن نیاز به مراجعه به هیچ سایتی نیست.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: ارائه ابزارهای لازم به بنگاه‌ها برای تأمین مالی یکی از اقداماتی بود که در سال‌های اخیر از طریق شرکت‌ سهامی عام پروژه‌ها برای مشارکت افراد حقیقی انجام دادیم. تاکنون دو پروژه به این شکل تأمین مالی شده، در پروژه اول ۱۰۰ هزار نفر شرکت کردند و ماه بعد به بهره‌برداری می‌رسد و در پروژه دوم هم ۸۰ هزار نفر مشارکت داشتند و در دست اجراست.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها