جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

استخدام جدید آموزش و پرورش / ۸۰ هزار معلم جذب می‌شوند

18 آذر 1402
 استخدام جدید آموزش و پرورش / ۸۰ هزار معلم جذب می‌شوند

به گزارش بانک اول به نقل از تسنیم، حجت الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه اعضای این کمیسیون با مسئولان مربوطه در زمینه کمبود معلم، گفت: در جلسه اخیر کمیسیون با حضور وزیر آموزش و پرورش موضوع کمبود معلم بررسی شد.

وی افزود: در این جلسه از سوی مسئولان مربوطه اعلام شد که قرار است تا آموزش و پرورش 90 هزار نیرو جذب کند، گفت: که از این تعداد قرار است 10 هزار نیرو خدمت‌گذار 20 هزار معلم پرورشی و 60 هزار معلم جذب شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: اعضای کمیسیون در این جلسه تاکید داشتند که این جذب نیروها زودتر انجام شود تا در سال تحصیلی آتی با کمبود معلم مانند سال جاری مواجه نشویم.

حجت الاسلام فلاحی ادامه داد: مسئولان آموزش و پرورش باید بهمن و اسفند سال جاری فراخوان جذب نیرو را انجام دهند تا مابقی کارها انجام شود و نیروها برای سال تحصیلی آتی جذب شوند.

نماینده همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه این 90 هزار نیرو بر اساس ماده 28 اساس نامه دانشگاه فرهنگیان جذب خواهند شد، گفت: به دلیل اینکه در دولت قبل جذب نیرو برای آموزش و پرورش از سوی دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان متوقع شده بود در چند سال اخیر با کمبود معلم مواجه شدیم که از طریق ماده 28 و با برگزاری آزمون و جذب اشخاص با رشته تحصیلی مرتبط با معلمی، نیرو برای آموزش و پرورش جذب خواهند شد.

همچنین چندی پیش وزیر آموزش و پرورش گفته بود. این وزارتخانه هیچ وقت دوست نداشته که کلاس درسی بدون معلم بماند و کمبود معلمی داشته باشد، گفت: این قول را می دهیم که نگذاریم کمبود معلم در کشور ایجاد شود. با این حال این وعده زمانی محقق می شود که آنهایی که پشتبان آموزش و پرورش هستند به وظایف خود عمل کنند.

اخبار مرتبط
به هر حال پیش‌بینی دولت بر فروش بیشتر از این میزان استوار است و همین مساله اولین احتمال عدم تحقق را پررنگ می‎سازد. به عبارت دیگر من معتقدم که این مساله خود مشکلی اساسی برای وقوع کسری بودجه تلقی می‌شود.
در این مصوبه علاوه بر ضریب حقوق شاغلان و بازنشستگان، مبالغ حداقل حقوق و مزایای مستمر، حداقل حکم کارگزینی و سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه کارمندان نیز مشخص شده است.
رییس پلیس فتا تهران تأکید کرد: افراد باید پس از مواجهه با این گونه پیام‌ها، حتی از طرف اعضای خانواده‌ی خود، قبل از اقدام به واریز وجه از طریق تماس تلفنی صحت آن پیام را بررسی کنند؛ چرا که ممکن است شبکه‌ی اجتماعی ارسال‌کننده‌ی پیام هک شده باشد و او این پیام را نفرستاده باشد.
معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: کالا‌های اساسی شامل لوازم خانگی برقی، لوازم آشپزخانه، کالای دیجیتال، وسایل سرمایشی، گرمایشی و ... است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها