شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

اتفاق عجیب برای پژو ۲۰۷ ایرانخودرو / قیمت ارزان ترین و گران ترین پژو 207

19 آذر 1402
اتفاق عجیب برای پژو ۲۰۷ ایرانخودرو / قیمت ارزان ترین و گران ترین پژو 207

پژو ۲۰۷ ارتقایافته از نیمه آذر امسال وارد بازار شد تا تعداد تیپ‌های مختلف این خانواده رسما دورقمی شود.

به گزارش بانک اول  ایرانخودرو از اواخر دهه ۸۰ تا الان ۹ تیپ مختلف پژو ۲۰۷ را با اسامی و عناوین مختلف به خط تولید برده و حالا به‌خاطر سختگیری‌های سازمان ملی استاندارد تولید نسخه جدیدی از ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما و ۲۰۷ دنده‌ای پانوراما را آغاز کرده است. ارزان‌ترین پژو ۲۰۷ فعلی تحت‌عنوان ۲۰۷ TU۳ یعنی با همان موتور ۲۰۶ راهی بازار شده و حول‌وحوش ۵۲۰ میلیون فروخته می‌شود. گران‌ترین عضر این خانواده نیز پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته لقب می‌گیرد که به‌محض ورود به بازار نزدیک ۸۳۵ میلیون قیمت خورده است.

پژو ۲۰۷ دنده‌ای با موتور TU۳؛ ۵۲۳ میلیون

پژو ۲۰۷ با موتور TU۳ اساسا همان ۲۰۶ است که فقط با بدنه و اتاق ۲۰۷ روانه بازار شده است. اسفند پارسال که برای اولین بار ماجرای خروج ۲۰۶ از خط تولید ایرانخودرو مطرح شد، بحث تولید ۲۰۷ با پیشرانه ۲۰۶ به‌میان آمد و حالا بعد یک دهه، ۲۰۷ به‌جای موتور TU۵ با موتور TU۳ پا به بازار گذاشت.

پژو ۲۰۷ با موتور TU۳ البته ارزان‌ترین تیپ از این خانواده نسبتا پرجمعیت در بازار است. قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای TU۳ در کارخانه حدود ۳۲۴ میلیون تومان تعیین شده، اما همین محصول در بازار آزاد خودرو تقریبا ۲۰۰ میلیون بیشتر معامله می‌شود و الان که در نیمه دوم آذر قرار داریم، نزدیک ۵۲۳ میلیون قیمت دارد.

پژو ۲۰۷ دنده‌ای با موتور TU۳؛ ۵۲۳ میلیون

پژو ۲۰۷ با موتور TU۳ اساسا همان ۲۰۶ است که فقط با بدنه و اتاق ۲۰۷ روانه بازار شده است. اسفند پارسال که برای اولین بار ماجرای خروج ۲۰۶ از خط تولید ایرانخودرو مطرح شد، بحث تولید ۲۰۷ با پیشرانه ۲۰۶ به‌میان آمد و حالا بعد یک دهه، ۲۰۷ به‌جای موتور TU۵ با موتور TU۳ پا به بازار گذاشت.

پژو ۲۰۷ تیپ ۵؛ ۵۴۵ میلیون

پژو ۲۰۷ تیپ ۵ را می‌توانیم یکی دیگر از وارثان ۲۰۶ در خط تولید ایرانخودرو بدانیم. این یکی به موتور TU۵ مجهز شده، اما نکته بامزه ماجرا می‌تواند طراحی آن با داشبورد پژو ۲۰۶ باشد.

پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مثل پژو ۲۰۷ با موتور TU۳ جزو جدید‌ترین دستپخت‌های ایرانخودرو به‌حساب می‌آید که از امسال به فهرست محصولات ایرانخودرو اضافه شده است.

پژو ۲۰۷ تیپ ۵ با اینکه به لطف موتور TU۵ از حیث فنی اوضاع بهتری نسبت به ۲۰۷ با موتور TU۳ دارد، اما بنزین بیشتری می‌سوزاند و برخلاف ۲۰۷ با موتور TU۳ بدون آپشن‌هایی مثل کروزکنترل و دوربین و سنسور عقب عرضه شده است.
قیمت پژو ۲۰۷ تیپ ۵ در کارخانه حول‌وحوش ۳۴۹ میلیون تومان است، اما در بازار آزاد به مرز ۵۵۰ میلیون می‌رسد.

پژو ۲۰۷ دنده‌ای فرمان هیدرولیکی؛ ۵۹۵ میلیون

پژو ۲۰۷ دنده‌ای فرمان برقی از نیمه دهه ۹۰ به فهرست محصولات ایرانخودرو اضافه شد و همچنان در خط تولید این کارخانه باقی مانده است.

قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای فرمان هیدرولیکی در کارخانه طبق فهرستی که در سایت ایرانخودرو به‌چشم می‌خورد، ۳۳۴ میلیون و ۶۴۴ هزار تومان است، اما در بازار آزاد قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای فرمان هیدرولیکی حدود ۸۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و به ۵۹۵ میلیون تومان می‌رسد.

۲۰۷ دنده‌ای فرمان هیدرولیکی که به‌اسم ۲۰۷ نیوفیس هم شهرت پیدا کرده، نسبت به نسخه اولیه ۲۰۷ تفاوت‌های جزیی دارد. به‌عنوان مثال طراحی جدیدی برای چراغ‌ها و آینه‌ها آن درنظر گرفتند، اما بدسلیقگی دوستان منجر به حذف آپشن‌هایی مثل رینگ آلومینیومی و کروز کنترل شده است.

پژو ۲۰۷ دنده‌ای فرمان‌برقی؛ ۶۱۲ میلیون

پژو ۲۰۷ دنده‌ای فرمان‌برقی ارزان‌ترین عضو این خانواده در خط تولید ایرانخودرو به‌حساب می‌آید. قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای فرمان برقی در نمایندگی ایرانخودرو کمتر از ۳۱۹ میلیون است و ارزان‌تر از ۲۰۷ با موتور TU۳ عرضه می‌شود. اما همین مدل در بازار آزاد بیشتر از ۶۰۰ میلیون قیمت خورده و الان به‌طور متوسط معادل ۶۱۲ میلیون دست به دست می‌شود.

پژو ۲۰۷ دنده‌ای فرمان برقی از نظر فنی چیزی مشابه ۲۰۷ نسل قبلی است و از پیشرانه چهار سیلندر ۱.۶ لیتری کمک می‌گیرد که مهمترین تفاوت آن با مدل‌هایی که به اسم ۲۰۷ فرمان هیدرولیکی می‌شناسیم، در دو حالته بودن تنظیم موقعیت فرمان خلاصه می‌شود.

پژو ۲۰۷ دنده‌ای سقف‌شیشه‌ای؛ ۶۴۵ میلیون

پژو ۲۰۷ دنده‌ای سقف‌شیشه‌ای جزو مدل‌هایی است که از خط تولید ایرانخودرو کنار رفته است. بااینکه سال گذشته حدود ۳۷ هزار نسخه از پژو ۲۰۷ سقف‌شیشه‌ای دنده‌ای به مرحله تولید رسیده، اما آماروارقام رسمی از روند تولید خودرو در هشت‌ماه ابتدیی امسال از پایان ماجراجویی‌های این محصول حکایت دارد.

تولید پژو ۲۰۷ سقف‌شیشه‌ای دنده‌ای از سال ۹۹ استارت خورد و نهایتا به‌خاطر‌سختگیری‌های سازمان ملی استاندارد و نداشتن آپشن‌هایی مثل کنترل پایداری و کنترل ایستایی از جمع محصولات تولیدی ایرانخودرو کنار رفت.

۲۰۷ سقف‌شیشه‌ای دنده‌ای تا قبل از توقف تولید در کارخانه، نزدیک ۳۴۳ میلیون ارزش داشت، اما الان مدل‌های صفرکیلومتر آن در بازار آزاد حول‌وحوش ۶۴۵ میلیون خریدوفروش می‌شود.

اتفاق عجیب برای پژو ۲۰۷ ایرانخودرو۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته و ۲۰۷ دنده‌ای سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته جدید‌ترین اعضای این خانواده پرجمعیت محسوب می‌شوند

پژو ۲۰۷ دنده‌ای سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته؛ ۶۶۵ میلیون

۲۰۷ دنده‌ای سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته با دریافت کد جدید به‌جای ۲۰۷ دنده‌ای سقف‌شیشه‌ای معمولی به فهرست محصولات ایرانخودرو اضافه شده است. آپشن‌هایی مثل سیستم کنترل پایداری (ESC)، سنسور فشار باد تایر (TPMS)، نشانگر تعویض دنده (GSI) و آینه عقب الکتروکرومیک، مهمترین تفاوت‌های ۲۰۷ دنده‌ای سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته درمقایسه با ۲۰۷ دند‌ه‌ای سقف‌شیشه‌ای معمولی است

۲۰۷ دنده‌ای سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته به‌جز آپشن‌هایی که گفتیم، درمقایسه با نسل قبلی خودش با رینگ آلومینیومی، ترمز عقب دیسکی، کروز کنترل و فرمان برقی طراحی شده و حالا همین چندتا آپشنی که بررسی کردیم، باعث شده قیمتش در کارخانه حدود ۱۵۵ میلیون افزایش پیدا کند و به مرز نیم‌میلیارد برسد. با این حال قیمت ۲۰۷ دنده‌ای سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته در بازار آزاد نسبت به نسخه قبلی خودش تفاوت زیادی ندارد.

پژو ۲۰۷ MC؛ ۷۴۰ میلیون

پژو ۲۰۷ MC جزو محصولات جدید است که از پارسال به برنامه تولید ایرانخودرو اضافه شده. این یکی به اسم پژو ۲۰۷ دورنگ شهرت پیدا کرده و درهمان نگاه اول تفاوت‌های ظاهری آن با سایر اعضای این خانواده مشهود است.

پژو ۲۰۷ MC برخلاف سایر تیپ‌های این خانواده به گیربکس ۶AT مجهز شده تا علاوه بر قدرت بیشتر، مصرف سوخت کمتری هم داشته باشد. ترمز دیسکی عقب، فرمان برقی، کروز کنترل و رینگ آلومینیومی بخشی از امکانات رفاهی پژو ۲۰۷ MC به‌شمار می‌رود که در نمایندگی‌های ایرانخودرو کمتر از ۴۱۹ میلیون، اما در بازار آزاد به‌طور متوسط ۷۴۰ میلیون فروخته می‌شود.

 پژو ۲۰۷ براساس آمار‌های رسمی بعد از کوییک پرتیراژترین سواری داخلی است. ظرف هشت‌ماه ابتدایی امسال حدود ۱۳۶ هزار دستگاه کوییک توسط سایپا و پارس‌خودرو و تقریبا ۸۵ هزار دستگاه پژو ۲۰۷ توسط ایرانخودرو تولید شده است

پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌فلزی؛ ۷۸۰ میلیون

پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌فلزی از نیمه دوم پارسال به فهرست محصولات ایرانخودرو اضافه شد. موتور TU۵ و گیربکس AT۶ جزو مهمترین فاکتور‌های پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌فلزی است که تا اینجای سال حدود هفت هزار نسخه از آن تولید شده.

قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌فلزی در خود نمایندگی ایرانخودرو نزدیک ۴۲۰ میلیون است، اما در بازار آزاد خرید پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌فلزی ۷۸۰ میلیون تومان خرج برمی‌دارد. مدلی که به‌خاطر سختگیری‌های سازمان ملی استاندارد حالا با کد جدید و اسم پژو ۲۰۷ اتوماتیک ارتقایافته در خط تولید باقی مانده است.

پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای؛ ۸۱۵ میلیون

۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای جزو گرانقیمت‌ترین سواری‌های داخلی در بازار آزاد است. اوایل سال جزو مدل‌های میلیاردی قرار داشت، اما الان معادل ۸۱۵ میلیون قیمت دارد که از این حیث فقط ارزان‌تر از تارا تیپ V۴ فروخته می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای البته تفاوت خاصی با نسخه سقف‌فلزی ندارد و دقیقا با همان مشخصات فنی و آپشن‌های رفاهی و ایمنی به بازار عرضه شده است. یعنی اینجا هم با پلتفرم پژو ۲۰۶، پیشرانه ۱.۶ لیتری TU۵ و گیربکس چهار سرعته اتوماتیک طرفیم. مدلی که از سال ۹۹ به سبد محصولات ایرانخودرو اضافه شد و حالا شاهد عرضه نسخه جدیدی از آن تحت‌عنوان پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته هستیم.

پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته؛ ۸۳۵ میلیون

پژو ۲۰۷ اتومایتک سقف‌شیشه‌ای به‌خاطر پاس‌کردن استاندارد‌های ۸۵ گانه به سامانه پایش فشار باد تایرها، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش و سیستم ترمز کمکی مجهز شده و نسبت به نسخه قبلی خودش آیینه الکتروکرومیک و نشانگر تعویض دنده دارد.

قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته در کارخانه با لحاظ امکانات رفاهی جدیدی که برای آن درنظر گرفتند، به ۵۸۲ میلیون تومان می‌رسد که رسما نزدیک ۱۵۵ میلیون (۳۵ درصد) نسبت به نسخه قبلی بیشتر است و فقط از تارا V۴ قیمت کمتری دارد. در بازار آزاد، اما پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته نهایتا ۲۰ میلیون بیشتر از ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای معمولی خریدوفروش می‌شود.

پژو ۲۰۷ صندوقدار؛ توقف تولید

پژو ۲۰۷ صندوقدار سال ۹۶ یعنی تقریبا یک دهه بعد اختراع ۲۰۶ صندوقدار طراحی شد. پژو ۲۰۷ صندوقدار از حیث فنی تفاوتی با نسخه‌های هاچ‌بک نداشت و مثل ۲۰۶ صندوقدار این یکی هم با گیربکس اتومات و دنده‌ای پا به بازار گذاشت و کمتر از سه سال در خط تولید ایرانخودرو دوام آورد.

پژو ۲۰۷ صندوقدار صفرکیلومتر به همین خاطر در بازار وجود ندارد، اما همان مدل‌های اتوماتیک تولید شده سال ۹۹ را به‌شرط داشتن شرایط فنی و بدنی سالم و ۳۰ هزار کیلومتر کارکرد (سالی ۱۰ هزار کیلومتر) در بازار مدل‎‌های دست‌دوم چیزی بین ۶۳۰ تا ۶۸۰ میلیون معامله می‌کنند و این بازه برای تیپ دنده‌ای پژو ۲۰۷ صندوقدار کارکرده مدل ۹۹ به ۵۰۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان می‌رسد.   

قیمت انواع ۲۰۷ در کارخانه و بازار

تیپ

کارخانه

بازار

207 با موتور TU3

323 میلیون و 803 هزار تومان

523 میلیون تومان

207 تیپ پنج

348 میلیون و 862 هزار تومان

545 میلیون تومان

207 دنده‌ای فرمان هیدرولیکی

334 میلیون و 644 هزار تومان

595 میلیون تومان

207 دنده‌ای فرمان برقی

318 میلیون و 628 هزار تومان

612 میلیون تومان

207 دنده‌ای سقف‌شیشه‌ای

توقف تولید

645 میلیون تومان

207 دنده‌ای سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته

498 میلیون و 584 هزار تومان

665 میلیون تومان

207 MC

418 میلیون و 877 هزار تومان

740 میلیون تومان

207 اتوماتیک سقف‌فلزی

420 میلیون و 391 هزار تومان

780 میلیون تومان

207 اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای

426 میلیون و 853 هزار تومان

815 میلیون تومان

207 اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته

582 میلیون تومان

835 میلیون تومان

اخبار مرتبط
معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی و اسقاط خودروهای فرسوده بیان کرد: به دلیل نبودن گواهی و کم فروشی و رشد قیمت‌ها خارج از ضابطه این تصمیم توسط ستاد نوسازی و طبق تبصره سه آئین نامه سامانه صنعت خودرو به عوارض ریالی مبدل شد.
فعال‌سازی این بخشنامه بر روی وبسایت esale.ikco.ir پس از دریافت پیامک از ایران‌خودرو انجام خواهد شد. تکمیل مراحل ثبت نام تنها از طریق وبسایت ثبت نام ایران خودرو امکان‌پذیر است. لطفاً توجه داشته باشید که در صورت انجام مراحل از طریق وبسایت‌های دیگر، شرکت ایران خودرو هیچ‌گونه مسئولیتی را بر عهده نمی‌گیرد. ثبت نام تنها از طریق وبسایت ایران خودرو و به صورت آنلاین انجام می‌شود و متقاضیان موظفند نمایندگی محل سکونت خود را برای ثبت سفارش انتخاب کنند.
پژو پارس برخلاف وعده سازمان ملی استاندارد از خط تولید ایرانخودرو کنار نرفت و احتمالا بدون استاندارد‌های ۸۵ گانه در سال جدید به متقاضیان سامانه تحویل داده می‌شود. این وسط حدود ۱۵۰ میلیون به خریدارانی که از زمستان پارسال چشم‌انتظار این محصول بودند، ضرر وارد شد. براساس آخرین بخشنامه اعلامی شرکت ایران خودرو، قیمت جدید خودرو پژو پارس با موتور XU۷P ویژه فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ اطلاع رسانی شد.
فروش ۳ محصول سایپا در سامانه این شرکت فعال شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها