پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

واگذاری ایران خودرو و سایپا کلید خورد

20 آذر 1402
واگذاری ایران خودرو و سایپا کلید خورد

رئیس هئیت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خبر داد، در راستای واگذاری خودروساران به بخش خصوصی، سرمایه گذاران درخواست‌هایی ارائه کرده اند، برخی از آن‌ها جزو خودروسازان بخش خصوصی هستند و ما در حال بررسی درخواست‌ها هستیم.

به گزارش بانک اول بابک احمدی رئیس هئیت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: برای واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی باید صلاحیت و اهلیت افراد به دقت بررسی شود و بعد از واگذاری هم نیاز به نظارت و کنترل داریم تا سرمایه گذار به تعهداتش عمل کند.

وی افزود: صنعت خودروسازی یکی از ثروت‌های کشور است، شاید مردم رضایت کافی از کیفیت محصولات نداشته باشند، اما در کشور‌های منطقه ما این صنعت وجود ندارد و حتی در ترکیه هم قطعات خودرو تولید می‌کنند، اما هنوز به تولید انبوه خودرو نرسیده اند.

احمدی ادامه داد: در راستای اجرای دستور 8 ماده‌ای رئیس جمهور، فرایند خصوصی سازی خودروسازان در حال انجام است. سرمایه گذاران درخواست‌هایی ارائه کرده اند، برخی از آن‌ها جزو خودروسازان بخش خصوصی هستند و ما در حال بررسی درخواست‌ها هستیم.

احمدی گفت: در این واگذاری‌ها باید موضوع اشتغال پایدار و عدم توقف جریان تولید و توسعه محصول مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به نقشه راه صنعت خودروسازی افزود: تمرکز تولید خودروسازان، خودرو‌های برقی خواهد بود و همه بخش‌های وزارت صمت نیز برای تولید خودرو‌های برقی هدفگذاری و همکاری دارند، در حوزه زیرساخت‌های خودرو‌های برقی، نظیر سیستم‌های کنترلی و توسعه باتری هم اکنون چند سرمایه گذار وارد عرصه شده اند و کار را آغاز کرده ایم.

اخبار مرتبط
این مقام مسئول ادامه داد: واردات خودروهای جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه‌هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.
لازم به ذکر است که کلیه شرایط عمومی و اختصاصی بخشنامه‌های فراخوان اولویت‌های سامانه یکپارچه فروش خودرو (متقاضیان عادی) در خصوص متقاضیان این بخشنامه نیز لازم‌الاجرا خواهد بود. علاوه بر این، برنامه‌های فروش پیش‌فروش ارائه شده در این بخشنامه، مشمول مصوبه 473 شورای رقابت می‌باشد و در صورت افزایش قیمت محصول در زمان تحویل، بخش معادل پیش‌پرداخت مشمول افزایش قیمت نخواهد شد.
بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار ۵۵ میلیون تومان ریزش داشت و به قیمت ۹۴۵ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۳ در حدود ۱۵ میلیون تومان ارزان شده و ۸۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است.
گروه خودروسازی سایپا اولین طرح فروش فوق‌العاده محصولات خود را با خودروی سایپا ۱۵۱ SE و با قیمت جدید، ویژه متقاضیان عادی آغاز کرده است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها