جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

جزئیاتی مهم از بازگشایی سامانه یکپارچه فروش خودرو/ تکلیف انصراف‌دهندگان دورهای قبلی چیست؟

21 آذر 1402
جزئیاتی مهم از بازگشایی سامانه یکپارچه فروش خودرو/  تکلیف انصراف‌دهندگان دورهای قبلی چیست؟

سامانه یکپارچه فروش خودرو روز گذشته برای سومین دور ثبت نام متقاضیان جدید خودروهای داخلی بازگشایی شد تا در غیاب محصولات پرتقاضای ایران خودرو و سایپا، ۷ مدل خودرو مونتاژی را از محل ظرفیت‌های خالی و محصولات جدید خودروسازان عرضه کند.

به گزارش بانک اول متقاضیان خودروهای داخلی پیش‌تر دو بار فرصت ثبت نام در سامانه یکپارچه را پیدا کردند؛ یک‌بار در اسفند سال گذشته و بار دیگر در اردیبهشت امسال که با توجه به حجم بالای تقاضا ظرفیت تحویل بسیاری از خودروهای پرفروش ایران‌خودر و سایپا بعضا تا سال ۱۴۰۳ پر شد.

از سوی دیگر افت قیمت چشمگیر خودروهای مونتاژی در بازار و کاهش اختلاف قیمت بازار و کارخانه، باعث انصراف بسیاری از متقاضیان و خالی ماندن ظرفیت محصولات مونتاژکاران شد. از این رو در دور جدید عرضه محصولات داخلی بر اساس اطلاعیه‌ سامانه یکپارچه، تخصیص خودرو از محل محصولات جدید یا ظرفیت‌های خالی برخی خودروسازان صورت خواهد گرفت. متقاضیان می‌توانند برای اطلاعات تکمیلی از جزئیات برنامه فروش خودروسازان به سایت شرکت‌ها مراجعه کنند. زمان ثبت نام برای دریافت خودرو در این مرحله از دوشنبه ۲۰ آذر تا ساعت ۲۳:۵۹ روز چهارشنبه ۲۲ آذر و حداکثر مدت زمان تحویل خودر ۳ ماه اعلام شده است.

تکلیف انصراف‌دهندگان دورهای قبلی چیست؟

به گفته مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه خودروها، اگر انصراف‌دهندگان دوره‌های قبلی فروش خودرو برای واریز وجه در موعد مقرر اقدام نکرده باشند، از نظر شرکت به منزله انصراف تلقی می‌شود و شرکت مربوطه باید اطلاعات مشتری را دوباره به سامانه یکپارچه ارسال کند تا «عدم تخصیص» این مشتری، برای سامانه یکپارچه احراز و دسترسی او برای ثبت‌نام‌های بعدی باز شود. بر این اساس تا زمانی‌که شرکت، به سامانه اعلام نکند که مشتری از خرید خودرویی که برنده شده یا در نوبت تحویل است، منصرف شده، سامانه از وضعیت این مشتری اطلاعی ندارد و بدین ترتیب وی امکان مشارکت در هیچ طرحی را نخواهد داشت.

بازگشایی سامانه یکپارچه برای فروش خودروهای «نفروش»  | خودروهای این مرحله کدامند؟

بازگشایی سامانه یکپارچه برای فروش خودروهای «نفروش»  | خودروهای این مرحله کدامند؟

شرایط متقاضیان خودرو در این مرحله


۱- برای همه متقاضیان مرحله اول و دوم سامانه یکپارچه که موعد زمانی تحویل خودرو آنها فصول آتی و یا سال ۱۴۰۳ تعیین شده امکان لغو سفارش و انتخاب خودرو از محصولات عرضه شده میسر است.
۲- همه متقاضیانی که تاکنون در سامانه ثبت‌نام نداشته‌اند و دارای شرایط عمومی تعیین شده در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودرو سواری توسط شورای رقابت هستند امکان ثبت‌نام و انتخاب خودرو دارند.
۳- متقاضیان طرح‌های جایگزینی قبلی یا طرح عرضه خودروی وارداتی و همچنین امکان انتخاب خودرو ندارند
۴- با توجه به نوع فروش فوری، متقاضیان باید پس از فراخوان و اعلام مهلت واریز وجه توسط خودروساز در موعد مشخص شده (حداکثر ۵ روز) برای تکمیل وجه اقدام کنند.


شرایط عمومی ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودرو:

۱. هر کد ملی مجاز به خرید یک دستگاه خودرو از مجموع شرکت‌های خودروسازی است.
۲. حداقل سن مجاز متقاضیان خرید خودرو ۱۸ سال است.

۳-. داشتن گواهینامه رانندگی برای متقاضیان خرید خودرو الزامی است.
۴. متقاضیانی که طی ۴۸ ماه گذشته برای محصولات ایران خودرو و سایپا و طی ۲۴ ماه گذشته برای محصولات سایر شرکت‌های خودروساز به هر طریق ثبت‌نام کرده یا فاکتور دریافت کرده‌اند، امکان ثبت‌نام ندارند.
۵. متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند، امکان ثبت‌نام ندارند.
۶. انتقال امتیاز و حقوق ناشی از خرید خودرو به اشخاص (حتی به‌صورت وکالتی) و نیز فروش حواله خودرو به‌صورت وکالتی ممنوع است.

اخبار مرتبط
گارانتی خودرو در جهان قدمتی بیش از ۱۰۰ سال دارد و برای نخستین بار شرکت فورد در سال ۱۹۰۸ به منظور ادای احترام به حقوق مشتری و نشان دادن کیفیت خودروهای تولیدی، محصول فورد T را ۹ ماه گارانتی کرد. پس از آن به‌تدریج دیگر خودروسازان هم به بحث گارانتی خودرو ورود کردند و امروزه اغلب خودروسازان مطرح جهانی برای محصولات تولیدی خود خدمات پس از فروش گسترده‌ای ارائه می‌دهند.
در حال حاضر قیمت حواله های پژو پارس در بازار آزاد بین ۲۲۰ الی ۲۹۰ میلیون تومان اعلام می‌شود. خودرویی که بسیاری برای تحویل آن به مشکل خورده بودند حالا در بازار آزاد با قیمت های عجیب و غریب حواله‌هایش به فروش می‌رسد.
بک X۳ پرو دارای ظاهری زیبا با جزئیاتی مانند جلوپنجره با گرافیک عمودی، سپر جلو با ورودی هوای عریض، و چراغ‌های جلو و عقب زیبا است. ابعاد آن کوچک با فضای باری معادل ۴۰۰ لیتر است. از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۰۲ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند که با گیربکس CVT به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد. مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر به طور متوسط ۶.۱ لیتر است. کابین آن ساده و زیبا با داشبوردی با خطوط افقی و نمایشگر ایستاده است.
ایران‌خودرو شرایط فروش جدید پژو‌پارس در ۱۴۰۳ را اعلام کرد. همچنین شرایط فروش جدید آریزو ۶ نیز اعلام شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها