شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

۲۰۰ هزار خانه خالی بانک‌ها به فروش گذاشته می‌شود

21 آذر 1402
۲۰۰ هزار خانه خالی بانک‌ها به فروش گذاشته می‌شود

‌به گزارش  بانک اول  به نقل از فارس، مهرداد بذرپاش در حاشیه رونمایی از رویداد تبادل فناورانه در حوزه ساختمان و حمل و نقل در محل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در بخش نهضت ملی مسکن ۵۲ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن تدارک دیده شده است، همچنین ۲۷ نقطه ساحلی برای ساخت شهرهای جدید در نظر گرفته شده است که روز گذشته در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی به تصویب رسید.

وی همچنین گفت: در حال حاضر ۱.۹ میلیون واحد مسکونی در کشور در حال ساخت است و با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و روش‌های صنعتی در ساخت و ساز هم هزینه ساخت کاهش می‌یابد و هم سرعت ساخت و ساز افزایش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: صندوق‌های پژوهش و فناوری در وزارت راه و شهرسازی پیش‌بینی شده است که برای هر صندوق ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات پرداخت می‌کند.

بذرپاش افزود: در راستای افزایش ترانزیت کشور شاهراه‌های شمال ـ جنوب و شرق ـ‌ غرب و اتصال آنها به خطوط دریایی و ریلی در دستورکار قرار دارد و در این زمینه شرکت‌های تخصصی که در زمینه تخلیه و بارگیری در بنادر تخصص دارند، در قالب مناقصه به‌کار گرفته می‌شوند.

وی با بیان اینکه بندر چابهار اجرا شده است، گفت: در این زمینه قراردادی برای بهره‌برداری این بندر با هندی‌ها بسته‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی در مورد خانه‌های خالی گفت: یکی از مالکان عمده خانه‌های خالی بانک‌ها هستند که ۲۰۰ هزار خانه خالی برای بانک‌ها شناسایی شده و بانک‌ها به تدریج این خانه‌ها را به بازار عرضه می‌کنند و تلاش ما بر این است که انگیزه برای احتکار مسکن به حداقل کاهش پیدا کند.

بذرپاش اضافه کرد:‌ در زمینه حمل و نقل ریلی با شرکت‌هایی مانند فولاد مبارکه که دارای بارهای زیادی هستند، مذاکره شده است که در توسعه ریلی سرمایه‌گذاری کند.

وی در مورد ۲۷ نقطه برای احداث سکونتگاه در سواحل جنوبی کشور گفت: این نقاط در ۴ استان خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان جانمایی شده و در این زمینه تیم مشاوره پروژه و یک دانشگاه بزرگ تعیین شده است. مکان‌یابی جدید در شورای عالی معماری و شهرسازی روز گذشته به تصویب رسید و تا اوایل سال آینده عملیات اجرایی این طرح آغاز می‌شود. همچنین ۲۷ استان معین برای احداث این شهرهای جدید در نظر گرفته می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: در گام اول پیش‌بینی شده است در هر یک از شهرهای جدید ۵۰ هزار نفر اسکان پیدا کنند و این شهرها با رویکردهای پتروشیمی، پالایشگاهی و حتی کشاورزی طراحی خواهند شد.

بذرپاش در مورد ساخت هواپیمای مسافربری سیمرغ گفت: قرار شد دو فروند از این هواپیماها در اختیار شرکت‌ هواپیمایی جمهوری اسلامی قرار گیرد که در مرحله اول برای انتقال بار از آن استفاده خواهد شد.

وی همچنین در مورد احداث شهر جدید در غرب تهران گفت: برای کارکنان شرکت‌های دانش‌بنیان زمینی در تهران تدارک دیده‌ایم. همچنین در سایر استان‌ها مانند گلبهار در مشهد، صدرا در شیراز و شهر جدید در خوزستان و همچنین نقاط ساحلی ۲۷گانه در نظر گرفته‌ایم که در قالب نهضت ملی مسکن سهمی برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شود.

وزیر راه و شهرسازی در مورد افزایش قیمت بلیت هواپیما گفت: با توجه به افزایش هزینه داخلی مجوز افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت‌های داخلی داده شده است. در مورد خطوط هوایی خارجی هم قیمت آنها بالا رفته است که باید جبران کنیم اما در راستای سیاست مهار تورم، با توجه به اینکه قیمت خدمات حمل و نقل افزایش یافته، در کنار افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت، تلاش داریم با خدمات جانبی بخشی از این افزایش هزینه‌ها را جبران کنیم.

بذرپاش گفت: تقاضا بیش از عرضه در بخش حمل و نقل هوایی است و ما تلاش داریم شرکت‌های هواپیمایی علاوه بر پلتفرم‌های مجازی به‌طور مستقیم نسبت به عرضه بلیت به متقاضیان اقدام کنند.

وی در مورد افزایش لوکوموتیو گفت: با توجه به محدودیت تولید داخل و وجود مغایرت قانونی درخواست مجوز برای وارد لوکوموتیو داده‌ایم، از طرفی با شرکت‌های داخلی که دارای بارهای زیادی هستند مذاکره کرده‌ایم که در صنعت حمل و نقل ریلی سرمایه‌گذاری کنند، از جمله فولاد مبارکه در بخش ناوگان ریلی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

اخبار مرتبط
در ادامه تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر تأمین رضایت جامعه کارگران، شورای عالی کار در این هفته چندین جلسه داشت. بر اساس سخن برخی از اعضای شورای عالی کار افزایش حق مسکن در مصوبه حداقل مزد ۱۴۰۳ محتمل است و این عدد حدود ۳۰ درصد برآورد می‌شود.
قبل از اقدام به انعقاد قرارداد خرید املاک، حتما منزلی که قصد خرید آن را دارید، حضوری مشاهده و بررسی کنید. نکات مهم در زمان بازدید حضوری خانه به شرح زیر است:
وزیر اقتصاد می‌گوید: برای موجرانی که اجاره بها را از حد مشخصی افزایش نمی‌دهند مشوق‌هایی درنظر گرفته شده است.
بر این اساس، متقاضیان به چنین وعده‌هایی اعتماد نکرده و در صورت مشاهده چنین پیشنهاداتی موارد را به حراست شرکت عمران شهر جدید سهند به شماره ۰۴۱۳۳۴۳۷۷۱۴ اطلاع دهند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها