پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن برای بازنشستگان و کارمندان + نحوه دریافت

25 آذر 1402
پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن برای بازنشستگان و کارمندان + نحوه دریافت

به گزارش بانک اول چند روزی است  که خبر پرداخت وام 100 میلیونی به کارمندان و باز نشستگان در فضای مجازی منتشر شده است . قابل ذکر است این خبر مربوط به دو سال پیش یعنی سال 1400 است و اکنون این وام در بانک ها پرداخت نمی شود.

 وام صد میلیونی بدون ضامن به همه حقوق‌بگیران و بازنشستگان دولتی داده می‌شود. کارمندان دولتی می‌توانند حقوق خود را ضامن وام و تسهیلات بانکی قرار بدهند و تا سقف صد میلیون تومان وام از شبکه بانکی وام بدون ضامن بگیرند.

وام صد میلیونی بدون ‌ضامن شامل چه کسانی می‌شود؟

جامعه هدف پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن این‌گونه است و به مرور مشمولان اعلام‌شده را شامل می‌شود:

-شاغلان و بازنشستگان نهادهای عمومی غیر دولتی

-شرکت‌های معتبر بخش خصوصی که حقوق‌شان در بانک‌های زیر مجموعه وزرات اقتصاد پرداخت می‌شود

-شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه‌های دولتی

نحوه دریافت وام بدون ضامن چگونه است؟

افراد بالا که مشمول طرح وام بدون ضامن هستند، به این ترتیبی که در ادامه می‌خوانید، تسهیلات دریافت می‌کنند:

۵۰ میلیون تومان: برای کسانی که رتبه اعتباری قابل‌قبول دارند. حواستان باشد که هرقدر رتبه اعتباری پایین‌تر باشد، به تناسب مبلغ وام بدون ضامن کمتر خواهد بود.

۱۰۰ میلیون تومان: اگر متقاضی تسهیلات بدوم ضامن، رتبه اعتباری عالی داشته باشند، تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان هم می‌تواند از بانک‌ محل دریافت حقوق خود وام دریافت کند.

در مرحله دوم افراد عادی هم امکان دریافت وام بدون ضامن را از بانک‌ها خواهند داشت. مصوبه اعطای این تسهیلات بدون ضامن از ابتدای هفته آینده در شبکه بانکی اجرا خواهد شد و جزئیاتش در آینده مشخص می‌شود.

شرایط دریافت وام بدون ضامن ۱۰۰ میلیونی

اولین شرطی که در ارائه وام صد میلیونی بدون ضامن هربار بر آن تاکید می‌شود، این است که اعطای وام بدون ضامن به کارمندان و بازنشستگان دولتی و بقیه کسانی که در آینده مشمول این وام می‌شوند، داشتن رتبه اعتباری مناسب است. یعنی متقاضی وام بدون ضامن باید چک برگشتی و وام معوقه نداشته باشد و اصطلاحا خوش‌حساب باشد.

پس اگر در پرداخت‌های بانکی و چک سابقه خوبی ندارید و از رتبه اعتباری مناسبی برخوردار نیستید، اتوماتیک مشمول این وام نمی‌شوید. پس قبل از اجرایی شدن این وام برای عموم مردم، به فکر رفع مشکلات بانکی و کسب رتبه اعتباری بالا باشید.

شرایط کلی دریافت وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن چگونه است؟

-دریافت وام تا ۵۰ میلیون تومان تنها با نامه کسر از حقوق

-دریافت وام تا ۱۰۰میلیون تومان یک نامه کسر از حقوق همراه با چک یا سفته

چه بانک‌هایی وام بدون ضامن می دهند؟

در مرحله نخست، بانک‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد مکلف به اعطای این وام هستند، این بانک‌ها طبق توافقنامه‌ای آمادگی خود را اعلام کرده‌اند که از این قرار است؛

بانک ملی/بانک ملت/بانک سپه/بانک مسکن/بانک صادرات/بانک تجارت/بانک کشاورزی/بانک صنعت و معدن/بانک توسعه صادرات ایران/بانک توسعه تعاون/پست بانک ایران/بانک قرض الحسنه مهر ایران/رفاه کارگران/بانک شهر

اخبار مرتبط
در حال حاضر بانک‌های ملت، ملی، مسکن، صادرات، بانک رفاه کارگران، سپه، تجارت، شهر، سامان، پاسارگاد، خاورمیانه، پارسیان، سینا، کارآفرین، آینده، گردشگری، اقتصاد نوین، ایران زمین، پست بانک و موسسه اعتباری ملل به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام ودیعه مسکن معرفی شده‌اند.
طبق ابلاغیه جدید، بانک‌های عامل، برای پرداخت این وام باید فقط یک ضامن رسمی از متقاضی بخواهند؛ اما این وام قرض‌الحسنه که به نام وام خرد و فوری هم معروف است، خیلی هم دریافتش فوری نیست!
موضوع وام با کارت یارانه از سال ۱۳۹۶ و با بخشنامه بانک مرکزی آغاز شد که در همان زمان بانک‌ها اعلام کردند منابع لازم برای پرداخت وام یارانه به مشمولان را ندارند و البته بانک مرکزی هم تکلیفی را بر دوش شبکه بانکی نگذاشت. دو سال بعد همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران، دولت دوازدهم وام‌های یک میلیون تومانی پرداخت کرد که اقساط آن هر ماه از حساب کارت یارانه متقاضیان کسر می‌شد.
بانک رفاه کارگران به منظور تداوم سیاست های حمایتی خود از جامعه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، کارکنان شرکت ها و سازمان های متعامل با بانک، در قالب “طرح امید رفاه”تسهیلات پرداخت می کند. تسهیلات طرح امید رفاه به مستمری بگیران ارجمند سازمان تامین اجتماعی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می کنند و کارکنان محترم بازنشسته بانک رفاه، در قالب عقد قرض الحسنه به میزان بیست میلیون تا یکصد میلیون ریال با نرخ کارمزد سالانه ۴ درصد پرداخت می شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
ناهید خسروی نجف ابادی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 07 فروردین 1403

شرایط وام فوری یک روزه 100میلیون تومانی بانک رسالت

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها