پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

چگونه با سفته وام بگیریم؟ / وام قرض الحسنه بانک رسالت و بانک مهر ایران با سفته

26 آذر 1402
چگونه با سفته وام بگیریم؟ / وام قرض الحسنه بانک رسالت و بانک مهر ایران با سفته

دریافت وام با سفته به منظور تسهیل در فرآیند وام‌دهی بانک‌ها است و هر بانک با توجه به ضوابط خود و حسب مورد، دریافت سفته را جایگزین شرایط خاص ضامن (مثل نامه کسر از حقوق یا فیش حقوقی و …) می‌کند.

به گزارش بانک اول، اگر به دنبال وام فوری با سفته هستید، باید همین ابتدا به شما بگوییم که به دنبال آگهی‌های وام یکروزه و شماره تلفن وام فوری با سفته نباشید، چرا که فرآیند دریافت وام با سفته هم در تمام بانک‌ها حداقل چند روزی زمان می‌برد.


حال اگر به وام با سفته نیاز دارید، در ادامه با ما همراه باشید، آی کاپ بررسی کرده است که کدام بانک با سفته وام میدهد و بعد از آن، شرایط دریافت وام بانک رسالت با سفته را بررسی کنیم، چرا که سفته این بانک از نوع الکترونیکی بوده و می‌توانید آن را به راحتی از طریق تلفن همراه خود در هرزمانی که بخواهید دریافت کنید.

دریافت وام با سفته به منظور تسهیل در فرآیند وام‌دهی بانک‌ها است و هر بانک با توجه به ضوابط خود و حسب مورد، دریافت سفته را جایگزین شرایط خاص ضامن (مثل نامه کسر از حقوق یا فیش حقوقی و …) می‌کند.

اینکه بانک وام فوری بدون ضامن با سفته را تا چه مبلغی به شما پرداخت می‌کند، بستگی به ضوابط هر بانک دارد. از آنجا که قوانین بانک‌ها در گذر زمان در حال تغییر هستند، بهتر است هرزمان که قصد گرفتن وام با سفته را داشتید، شرایط جدید را از بانک مربوطه جویا شوید.

البته لازم به ذکر است که تمام بانک‌ها در ایران وام فوری با سفته ارائه نمی‌دهند و در ادامه بررسی می‌کنیم که کدام بانک با سفته وام می‌دهد.


کدام بانک با سفته وام میدهد؟

در حال حاضر از بانک‌های زیر می‌توانید برای دریافت وام با سفته اقدام کنید. از آنجا که بانک قرض‌الحسنه رسالت و بانک مهر ایران ارائه دهنده وام با سفته الکترونیکی هستند و فرآیند دریافت سفته آن‌ها به راحتی با تلفن همراه شما امکان‌پذیر است، شرایط دریافت وام از این دو بانک را به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

    قرض الحسنه رسالت
    قرض‌ الحسنه مهر ایران
    توسعه صادرات ایران
    صنعت و معدن
    مسکن
    سپه
    تجارت
    رفاه کارگران
    توسعه تعاون
    پست بانک ایران
    ملت
    صادرات
    ملی

نکته بسیار مهم: اساسی‌ترین ویژگی برای افرادی که می‌خواهند مشمول وام بدون ضامن با سفته باشند، رتبه اعتباری بالا و داشتن سوابق خوب در سیستم بانکی کشور است.

وام بانک رسالت با سفته الکترونیکی

به طور کلی، وام بانک رسالت با کارمزد ۲ درصد اعطا می‌شود. در ادامه، اطلاعات دریافت وام بانک رسالت با سفته و کارمزد ۲ درصدی را اعلام می‌کنیم.

پیش از درخواست وام با سفته بانک قرض الحسنه رسالت باید اعتبارسنجی مرآت را در اپلیکیشن آی‌کاپ انجام بدهید.

بعد از دریافت نتیجه اعتبارسنجی مرآت لازم است از خدمات برآورد تسهیلات اپلیکیشن آی‌کاپ استفاده کنید.

در گام بعد، سفته الکترونیکی را هم از اپلیکیشن آی‌کاپ دریافت کنید. برای دریافت سفته الکترونیکی، از طریق دکمه زیر آی‌کاپ را نصب کنید.

دریافت آی‌کاپ برای گرفتن سفته الکترونیکی

با روی کار آمدن سفته الکترونیکی در فرآیند وام‌دهی بانک قرض الحسنه رسالت، می‌توانید به صورت کاملا آنلاین وام با سفته دریافت کنید.

اگر برای دریافت سفته الکترونیکی از آی‌کاپ نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید مطلبی که در این باره نوشته‌ایم را مطالعه نمایید. 


۱ وام بانک مهر ایران با سفته

بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز دارای وام بانکی با سفته الکترونیکی است (در مواردی، نیاز به وجود یک ضامن برای دریافت وام با سفته است که در ادامه به آن اشاره کردیم).

سود این بانک هم در ۲ درصد است و تا ۲ سقف ۵۰ و ۱۰۰میلیون تومان می‌توانید وام دریافت کنید. شرایط دقیق‌تر آن را از سایت رسمی بانک قرض الحسنه مهر ایران بخوانید.


شرایط گرفتن وام بانک مهر ایران

این تسهیلات از بانک قرض الحسنه به افرادی تعلق می‌گیرد که حساب واریز حقوق آن‌ها در بانک مهر ایران است. به طور دقیق‌تر، مشمولین گرفتن وام با سفته از این بانک شرایط زیر را دارند:

۱- تمامی افراد شاغل و مستمری بگیر در دستگاه‌های اجرایی دولتی (این مشمولان عبارتند از: شرکت‌های دولتی، وزارتخانه‌ها، سازمان‌های دولتی و …) و نهادهای عمومی اعم از دولتی و غیر دولتی و سایر شرکت‌های بخش خصوصی که حقوق آن‌ها در بانک مهر ایران است.

همچنین، این افراد باید دارای رتبه اعتباری A-B و C باشند تا بتوانند از سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام بدون ضامن به همراه نامه کسر از حقوق از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

۲- کارکنان سایر شرکت‌های بخش خصوصی که براساس تشخیص بانک، مشمول بند ۱ نیستند، اما واریز حقوق آن‌ها در بانک مهر ایران است و دارای رتبه اعتباری A و B می‌باشند. این افراد می‌توانند تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال وام بدون ضامن و به همراه نامه کسر از حقوق دریافت کنند.

اخبار مرتبط
در حال حاضر بانک‌های ملت، ملی، مسکن، صادرات، بانک رفاه کارگران، سپه، تجارت، شهر، سامان، پاسارگاد، خاورمیانه، پارسیان، سینا، کارآفرین، آینده، گردشگری، اقتصاد نوین، ایران زمین، پست بانک و موسسه اعتباری ملل به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام ودیعه مسکن معرفی شده‌اند.
طبق ابلاغیه جدید، بانک‌های عامل، برای پرداخت این وام باید فقط یک ضامن رسمی از متقاضی بخواهند؛ اما این وام قرض‌الحسنه که به نام وام خرد و فوری هم معروف است، خیلی هم دریافتش فوری نیست!
موضوع وام با کارت یارانه از سال ۱۳۹۶ و با بخشنامه بانک مرکزی آغاز شد که در همان زمان بانک‌ها اعلام کردند منابع لازم برای پرداخت وام یارانه به مشمولان را ندارند و البته بانک مرکزی هم تکلیفی را بر دوش شبکه بانکی نگذاشت. دو سال بعد همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران، دولت دوازدهم وام‌های یک میلیون تومانی پرداخت کرد که اقساط آن هر ماه از حساب کارت یارانه متقاضیان کسر می‌شد.
بانک رفاه کارگران به منظور تداوم سیاست های حمایتی خود از جامعه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، کارکنان شرکت ها و سازمان های متعامل با بانک، در قالب “طرح امید رفاه”تسهیلات پرداخت می کند. تسهیلات طرح امید رفاه به مستمری بگیران ارجمند سازمان تامین اجتماعی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می کنند و کارکنان محترم بازنشسته بانک رفاه، در قالب عقد قرض الحسنه به میزان بیست میلیون تا یکصد میلیون ریال با نرخ کارمزد سالانه ۴ درصد پرداخت می شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها