پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

عاقبت یک هفته هیاهو در بازار ارز دیجیتال / بازدهی هفتگی انواع ارز دیجیتال

26 آذر 1402
عاقبت یک هفته هیاهو در بازار ارز دیجیتال / بازدهی هفتگی انواع ارز دیجیتال

 بیت‌کوین یک هفته بعد از سرک‌کشیدن به کانال ۴۴ هزار دلار، از قله سالانه خودش پایین آمده است. اگر آن موقع پولتان را به بازار ارز دیجیتال می‌بردید و با آن برای خرید بیت‌کوین اقدام می‌کردید، متحمل ضرر چهار درصدی می‌شدید.

به گزارش بانک اول در روز‌هایی که روند صعودی بیت‌کوین متوقف شده، اوضاع برای اغلب آلت‌کوین‌های سرشناس هم تعریفی ندارد و مثلا آن‌هایی که در کیف پولشان دوج‌کوین و ریپل داشتند، چیزی نزدیک هشت درصد سرمایه‌شان را از دست دادند. این وسط فعلا فقط آوالانچ از ریزش قیمت بیت‌کوین در امان مانده و بایننس‌کوین هم عملکرد قابل قبولی از خودش نشان داده است.

ریزش بیت‌کوین، دوج‌کوین و ریپل

دوج‌کوین و ریپل در یک هفته گذشته بدترین عملکرد را بین انواع ارز دیجیتال سرشناس داشتند. ریپل که از نظر تسلط به بازار ارز دیجیتال فعلا جایگاه پنجم را دراختیار دارد، نسبت به شنبه هفته قبل هشت درصد قیمتش را از دست داده و همین اتفاق برای دوج‌کوین تکرار شده است.

قیمت ریپل یا همان XRP در این مدت از ۰.۶۸ دلار به ۰.۶۲ دلار یعنی چیزی حدود ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده و دوج‌کوین درحالی الان حدود ۰.۰۹۴ دلار معامله می‌شود، که هفته قبل ۰.۱۰۲ دلار ارزش داشت. شیبااینو و اتریوم از این حیث در رتبه دوم قرار می‌گیرند.

بیت‌کوین به‌عنوان پرچمدار بازار کریپتو امروز در محدوده ۴۲ هزار و ۲۰۰ دلار معامله می‌شود، درحالی که شنبه هفته قبل بیت‌کوین با ایستادن روی مرز ۴۴ هزار دلار، بهترین شرایطش از فروردین پارسال را تجربه کرد، اما نسبت به هفته قبل شاهد کاهش چهار درصدی ارزش بیت‌کوین هستیم.

قیمت اتریوم که بعد بیت‌کوین دومین رمزارز مهم دنیاست، نسبت به هفته قبل پنج درصد آب رفته و سرمایه‌گذاران شیبااینو تقریبا به همین اندازه متحمل ضرر شدند.

اتریوم که یک هفته قبل با رسیدن به محدوده دو هزار و ۳۷۰ دلار روی قله سالانه ایستاد بود، فعلا بیشتر از دو هزار و ۲۴۵ دلار ارزش ندارد و در یک هفته ریزش پنج درصدی داشته است. مثل شیبااینو که بادراختیار داشتن سه‌دهم درصد از سهم بازار در جایگاه شانزدهم بهترین رمز‌ارز‌های دنیا قرار دارد.

پولکادات و ترون رفتاری مثل بیت‌کوین داشتند و آن‌ها هم نسبت به شنبه هفته قبل افت قیمت چهار درصدی را تجربه کردند.
ترون یکی از ۱۰ رمزارز برتردنیاست و پولکادات با سهم نیم‌درصدی از کریپتو در رتبه دوازدهم قرار دارد. قیمت ترون در عرض یک هفته گذشته از ۰.۱۰۷ دلار به ۰.۱۰۳ دلار برگشته و پولکادات که الان ۷.۱ دلار قیمت دارد، شنبه قبلی کمی بیش از ۷.۵ دلار خریدوفروش می‌شد.

سولانا و کاردانو هم بازدهی هفتگی منفی داشتند و به‌ترتیب ۲.۵ و یک درصد از ارزششان را از دست دادند. سولانا با نماد SOL درحالی ۷۴.۳۰ دلار قیمت دارد که یک هفته قبل حدود ۷۶ دلار قیمت داشت و در همین مدت ارزش کاردانو با کاهش جزیی از ۰.۶۲ به ۰.۶۱ دلار تقلیل پیدا کرد.

رستگاری آوالانچ و صعود بایننس

آوالانچ و بایننس‌کوین جزو معدود رمز‌ارز‌های سرشناسی محسوب می‌شوند که از یک هفته قبل بازدهی مثبت داشتند.

آوالاچ بدون هیچ اغراقی شگفتی‌ساز این روز‌های بازار کریپتو است و ظرف یک هفته بازدهی خیره‌کننده ۲۵ درصدی از خودش به‌جا گذاشته است.

قیمت آوالانچ در این مدت از حدود ۳۳ به مرز ۴۲ دلار رسیده است. همزمان با افزایش قیمت آوالانچ و بالارفتن تب خرید آوالانچ، ارزش بازار این ارز دیجیتال به حدود ۱۵.۵ میلیارد دلار ارتقا کرده و این عدد از حجم معاملات رمز‌ارز‌های سرشناسی مثل دوج‌کوین و ترون پیشی گرفته.

بایننس‌کوین یا همان BNB هم برخلاف اغلب آلت‌کوین‌های معروف بازار، مسیرش را از بیت‌کوین جدا کرده و فعلا هولدر‌های آن نسبت به هفته قبل حدود دو درصد سود نصیبشان شده است. قیمت بایننس‌کوین در یک هفته اخیر از ۲۴۱ به ۲۴۶ دلار یعنی ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تبدیل شده است.

بازدهی هفتگی انواع ارز دیجیتال

انواع ارز دیجیتال

قیمت

بازدهی هفتگی

بیت‌‌کوین

42 هزار و 200 دلار

منفی چهار درصد

اتریوم

دو هزار و 245 دلار

منفی پنج درصد

بایننس‌کوین

246 دلار

مثبت 2.5 درصد

ریپل

0.62 دلار

منفی هشت درصد

سولانا

74.30 دلار

منفی 2.5 درصد

کاردانو

0.61 دلار

منفی یک درصد

آوالانچ

0.61 دلار

مثبت 27 درصد

دوج‌کوین

0.094 دلار

منفی هشت درصد

ترون

0.103 دلار

منفی چهار درصد

پولکادات

7.1 دلار

منفی چهار درصد

شیبا اینو

0.000009 دلار

منفی پنج درصد

لایت‌کوین

72.2 دلار

منفی شش درصد

اخبار مرتبط
با همه این‌ها لازم است که بدانیم بهترین صرافی ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد تا بتوانیم به عنوان یک کاربر با دیدگاه باز انتخاب داشته باشیم. لذا ما در ادامه این مطلب شما را با معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال آشنا می‌کنیم.
با گذشت زمان، این ثبات ناشی از تقاضای جهانی منجر به کاهش تورم، افت نرخ بهره برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان آمریکایی شده و به ایالات متحده اجازه داده تا کسری‌های مالی و تجاری خود را بدون تحمل پیامدهای منفی جبران کند. البته ایالات متحده با استفاده از ابزار دلار می‌تواند با جمع‌آوری داده‌های تجارت جهانی و دسترسی به حساب‌های دلاری و سیستم مالی اهرم فشاری را در اختیار داشته باشد.
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها