پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

مراحل ثبت نام در سامانه وام بازنشستگان/ اولویت دریافت وام بازنشستگی + مبلغ و نحوه بازپرداخت

26 آذر 1402
مراحل ثبت نام در سامانه وام بازنشستگان/ اولویت دریافت وام بازنشستگی + مبلغ و نحوه بازپرداخت

وام بازنشستگان تامین اجتماعی آذر ۱۴۰۳ – وام‌های بازنشستگی و قرض‌الحسنه از مهمترین منابع مالی برای حل مشکلات زندگی بازنشستگان محسوب می‌شوند.

به گزارش بانک اول بازنشستگان تامین اجتماعی نیز می‌توانند از وام بازنشستگان تامین اجتماعی بهره‌مند شوند، که این تسهیلات به صورت غیرحضوری در دسترس بازنشستگان قرار دارد و فرآیند ثبت نام را برای آن‌ها آسان‌تر می‌کند. در این مقاله، اطلاعات لازم درباره وام بازنشستگان تامین اجتماعی و روند ثبت نام از طریق سامانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وام بازنشستگان تامین اجتماعی چیست؟

سازمان تامین اجتماعی برای بازنشستگان خود تسهیلات مختلفی را فراهم می‌آورد که وام بازنشستگان تامین اجتماعی یکی از این تسهیلات است. بر اساس اعلام معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی، مبلغ این وام در سال جاری افزایش یافته است.

وام بازنشستگان تامین اجتماعی برای افراد بازنشسته و مستمری‌گیران تامین اجتماعی ارائه می‌شود و برای دریافت آن شرایط خاصی وجود دارد. این افراد نیازی به مراجعه حضوری به مراکز خاصی ندارند. برای ثبت نام، کافی است به آدرس وب‌سایت vaam.kabtatamin.ir مراجعه کرده و به صورت آنلاین درخواست خود را ثبت نمایند.

با توجه به تعداد زیاد درخواست‌ها، وام بازنشستگان تامین اجتماعی با اولویت‌بندی خاصی پرداخت می‌شود. اولویت اعطا این وام به افرادی است که قبلاً هیچ وامی دریافت نکرده‌اند، و همچنین افرادی که در حال حاضر اقساط وام‌های گذشته تامین اجتماعی را پرداخت می‌کنند، امکان درخواست برای این وام را ندارند.

در نتیجه، وام بازنشستگان تامین اجتماعی از مزایای زیادی برخوردار است و برای حل مشکلات مالی بازنشستگان تأثیرگذار است.

مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی و بازپرداخت

وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال گذشته با مبلغ ۱۲ میلیون تومان و کارمزد ۴ درصد ارائه می‌شده است. طبق توافق‌های صورت گرفته و پیگیری‌های انجام شده، در سال جاری میزان پرداختی این وام بازنشستگی بر اساس چیزی که از سمت سازمان تامین اجتماعی اعلام شده ۲۰ میلیون تومان و با همان میزان کارمزد خواهد بود. با توجه به محدود بودن سهم هر کانون بازنشستگی تامین اجتماعی، از میان ثبت نام کنندگان حدود ۵۰۰ هزار نفر می‌توانند این وام را دریافت کنند.

لازم به ذکر است بازپرداخت وام بازنشستگی تامین اجتماعی در طی ۲۴ ماه صورت می‌گیرد.

وام بازنشستگی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

برای دریافت وام بازنشستگان اولویت با بازنشستگانی است که تاکنون وامی دریافت نکرده اند.بیماران خاص و صعب العلاج

افرادی که فرزندان آن ها در شرف ازدواج هستند

افراد در حال جابجایی مسکن جهت اجاره نشینی
شرایط لازم برای اخذ وام بازنشستگان تامین اجتماعی

ثبت نام وام بازنشستگان

طبق سامانه دریافت وام‌های بازنشستگی تامین اجتماعی، شرایط دریافت این وام به شرح زیر است:

بازنشسته عضو کانون میبایست حقوق خود را از شعب بانک رفاه شهر تهران دریافت نماید. (سایر بانک‌ها به دلیل عدم امکان کسر اقساط توسط بانک عامل نمی‌توانند وام پرداخت کنند)

با توجه به قوانین بانک مرکزی سن بازنشسته متقاضی وام باید کمتر از ۷۷ سال تمام باشد.

بازنشسته باید فاقد بدهی بانکی،‌ چک برگشتی و اقساط معوقه وام از سایر بانک‌های کشور باشد (مطابق مقررات بانک)

بازنشسته نباید در ۳ سال گذشته از تسهیلات وام بانک رفاه استفاده کرده باشد.

مبلغ وام ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال معادل بیست میلیون تومان بوده و باز پرداخت مطابق مقررات بانک است.

سیم کارت متقاضی (بازنشسته یا مستمری بگیری) باید به نام خود باشد و شماره وارد شده باید متعلق به شخص بازنشسته/مستمری بگیر باشد

این درخواست صرفا جهت پیش ثبت نام وام بوده و به دلیل محدودیت در تعداد وام چنانچه به هر دلیل با پرداخت وام شما موافقت نگردید، کانون بازنشستگان هیچ گونه مسئولیتی در قبال پرداخت وام به بازنشسته ندارد.

در صورت اشتباه در درج مندرجات فرم، مسئولیت آن به عهده بازنشسته است.

در صورت موافقت بانک رفاه با درخواست شما از طریق پیامک به شماره موبایل شخص بازنشسته اعلام می‌شود.

آن دسته از افرادی که پیامک وام را از بانک رفاه دریافت نمودند موجودی حساب بانک رفاه خود را حداقل بملغ ۵۰۰۰۰۰ ریال جهت کسر مبلغ تمبر برای واریز وام درخواستی نگه دارند و به هیچ عنوان موجودی حساب را صفر نکنند.

مراحل ثبت نام در سامانه وام بازنشستگان تامین اجتماعی

همان طور که گفته شد، مراحل ثبت نام این وام به صورت آنلاین بوده و نیاز به مراجعه حضوری نیست. در ادامه راهنمایی کاملی از مراحل ورود به سامانه vaam.kabtatamin.ir​ و ثبت نام در آن را آورده‌ایم.

متقاضیان وام بازنشستگی برای ورود به سامانه، باید در مرورگر خود آدرس وب‌سایت vaam.kabtatamin.ir​ را وارد کنند.

پس از ورود به وب‌سایت در صفحه اصلی آن با ارائه توضیحات کامل مشخص شده که این وب‌سایت برای درخواست وام بازنشستگان تامین اجتماعی است.

زمانی که صفحه اصلی سایت را اسکرول کرده و به پایین آن می‌روید، تصاویری را مشاهده می‌کنید که با ذکر مثال مراحل ثبت نام در این سامانه را توضیح داده است. لطفا با دقت آن‌ها را مطالعه کنید.

انتهای صفحه، دکمه سبز رنگی وجود داشته که با کلیک بر روی آن و وارد کردن اطلاعات و مشخصاتتان، وارد سامانه شده و ثبت نام خود را انجام دهید.

اطلاعیه مهم درباره وام فوری برای بازنشستگان خوزستان

مدیر صندوق بازنشستگی استان خوزستان گفت: پرداخت ۷۲۳۷ فقره وام ضروری به بازنشستگان و وظیفه بگیران در استان خوزستان انجام شده است

«آرش رشادتمند» مدیر صندوق استان خوزستان در این باره اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون طی پنج نوبت، ۷۲۳۷ فقره وام ضروری با کارمزد ۴ درصد از سوی صندوق بازنشستگی کشوری به مشترکین استان خوزستان پرداخت شده است.

وی در ادامه افزود: در مرحله پنجم واریز وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی به بازنشستگان کشوری، به ۱۴۵۵ نفر بازنشسته و وظیفه‌بگیر در استان خوزستان این وام پرداخت شده است.

رشادتمند در پایان گفت: همزمان با واریز مرحله پنجم وام ضروری، وام حمپاد(حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی) نیز در مقطع کارشناسی ارشد به مبلغ ۶ میلیون تومان به حساب ۱۴ نفر و در مقطع دکتری به مبلغ ۸ میلیون تومان به حساب ۵ نفر از بازنشستگان استان خوزستان واریز شد

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها