پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

مشاوران املاک زیر تیغ نظارت تعزیرات / ثبت کد رهگیری در معاملات ملکی اجباری است

26 آذر 1402
مشاوران املاک زیر تیغ نظارت تعزیرات / ثبت کد رهگیری در معاملات ملکی اجباری است

به گزارش بانک اول بازار مسکن از چندین بخش تشکیل شده است که شامل خریداران، فروشندگان، مشاوران املاک، تولیدکنندگان ساختمان و متخصصان حقوقی می‌شود. این بازار طبق روند و تغییرات بازارهای دیگر، ممکن است به صورت رو به رشد یا کاهش باشد.

محمد حمیدی ضمن اشاره به بازار املاک استان سمنان و با بیان اینکه فعالیت یک هزار و ۵۴۰ بنگاه معاملات املاک در استان سمنان بیان کرد: نظارت و رصد بنگاه‌ها در سراسر استان در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه از دو هزار و ۸۰۰ بازرسی مشاوران املاک استان سمنان که در امسال صورت گرفته تا کنون نزدیک به ۱۶۰ تخلف محرز شده است، تاکید کرد: از فعالیت این ۶۶ بنگاه مختلف جلوگیری شده است.

معاون عمرانی استاندار سمنان گفت: ۹۲ بنگاه املاک فاید مجوز قانونی نیز در بازرسی‌های امسال در سراسر استان شناسایی شده است.

حمیدی با بیان اینکه در نشست رصد و بررسی معاملات املاک استان سمنان که به میزبانی استانداری سمنان و با حضور اتحادیه املاک برگزار شد، مقرر شده که اتحادیه بنگاه‌ها و مشاوران املاک استان سمنان با این بنگاه‌ها برخورد قانونی کند، تاکید کرد: برای این بنگاه‌ها تشکیل پرونده خواهد شد.

وی با بیان اینکه یا این بنگاه‌ها صدور مجوز خواهند شد و یا تعزیرات حکومتی با آنها برخورد قانونی خواهد کرد، ابراز کرد: در نظارت بر بازار ملک و بنگاه‌های معاملاتی املاک در استان تاکید داریم.

معاون عمرانی استاندار سمنان گفت: طبق قانون مشاوران املاک مکلف هستند که دریافت و ثبت کد رهگیری معاملات مسکن را صورت دهند و در صورتی که این امر انجام نگیرد، تخلف رخ داده است.

حمیدی بیان کرد: با توجه به اینکه خریدار و فروشنده در بنگاه معاملاتی معامله می‌کنند، بعضاً کد رهگیری صادر نمی‌شود از سویی بنگاه‌ها اعلام می‌کنند که خریداران تمایل به دریافت کد رهگیری ندارند در صورتی که این امر نیاز مبرمی است چرا که خیال مردم از معاملات راحت می‌شود.

وی با بیان اینکه در قول نامه‌های دستی و خودکاری امکان بروز مشکلات وجود داشت، افزود: مفاد قرار داد در قول نامه‌های ثبتی جدید به ثبت می‌رسد و مشکلی برای دو طرف پیش نخواهد آمد.

اخبار مرتبط
رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد و درباره اعتراض‌هایی که به قیمت حج امسال شده است، گفت: هزینه ارزی حج نسبت به سال گذشته ۳۱۹ دلار کمتر است، تغییرات نرخ ارز و بلیت هواپیما موجب همپوشانی در هزینه‌ها شده است.
وزارت رفاه ضمن هشدار از هموطنان خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان با بیان نقش و اهمیت ویژه این استان در درآمدهای کشور خاطرنشان کرد: اصفهان پس از تهران، رُتبه دوم را تامین درآمدهای مالیاتی دارد اما در دریافت اعتبارات رُتبه هفتم و در تملک دارایی‌ها رتبه شانزدهم کشور است.
اگرچه کاهش رشد نقدینگی می‌تواند یک نشانه مثبت باشد و کم و بیش این اتفاق نظر میان مکاتب اقتصادی وجود دارد که تورم در بلندمدت با نرخ رشد نقدینگی قابل توضیح است، اما به دلایل متعدد در کوتاه‌مدت نمی‌توان انتظار همبستگی قوی میان این دو متغیر را داشت. بنابراین حتی با فرض پایدار بودن روند کاهش نرخ رشد نقدینگی، در بازه زمانی یک‌ساله عوامل مهم‌تری وجود دارد که در ارائه چشم‌انداز واقع‌بینانه از تورم باید درنظر گرفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها