ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

هشدار خیلی مهم به دارندگان ارزهای دیجیتال

26 آذر 1402
 هشدار خیلی مهم به دارندگان ارزهای دیجیتال

سازنده کیف پول‌های سخت افزاری ارز دیجیتال، روز گذشته ۱۴ دسامبر گرفتار هک مخربی شده که منجر به سرقت تقریباً ۴۸۴ هزار دلار در قالب دارایی‌های رمزارزی شده است.

به گزارش بانک اول طبق گزارش‌ها، در این حمله، یکی از کارمندان سابق لجر قربانی یک حمله فیشینگ شد که به مهاجم اجازه دسترسی به حساب NPMJS او و تزریق کد مخرب در کیت اتصال لجر را داد. سپس، یک نسخه مخرب از کیت اتصال لجر برای نسخه‌های ۱.۱.۵، ۱.۱.۶ و ۱.۱.۷ منتشر شد.

بلافاصله با تیم امنیتی تماس گرفته شد و در عرض ۴۰ دقیقه پس از آگاه شدن لجر، راه‌حلی برای رفع مشکل ارائه شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که این حمله با همکاری WalletConnect، یک پروتکل ارتباطی برای وب ۳ غیرفعال شده و تتر نیز به فریز کردن کیف پول هکر و تقویت امنیت بلاکچین کمک کرده است.

به گزارش رمز ارز به نقل از پلتفرم ردیابی Lookonchain، شرکت لجر به طور مداوم اطلاعاتی را در مورد این حمله برای مشتریان خود منتشر می‌کرد تا زمانی که در نهایت اعلام کرد این محصول یک بار دیگر برای استفاده ایمن شده است. بر اساس توییت لجر، کد مخرب غیرفعال شده و کیت اتصال (Connect Kit) آن، قابل استفاده مجدد است. برای این منظور، لجر نسخه جدید کیت اتصال خود، ۱.۱.۸، را عرضه کرده و از کاربران خواسته که پس از یک دوره انتظار ۲۴ ساعته، از آخرین نسخه استفاده کنند.

به گفته لجر، گزارش جامعی از این حادثه در حال آماده‌سازی است و به زودی منتشر خواهد شد. در این میان، لجر به کاربران توصیه کرده که امنیت تراکنش‌های خود را به شدت در اولویت قرار دهند و هرگونه تفاوت بین دستگاه و صفحه نمایش رایانه یا تلفن را به عنوان نگرانی‌ فوری تلقی کرده و به سرعت تراکنش‌ها را متوقف کنند.

اخبار مرتبط
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.
ارزهای رمزپایه بزرگ ضرر کردند و اتریوم تا ۱۰ درصد کاهش یافت.
اولین قدم را با ایمن‌سازی دارایی‌های باقیمانده خود بردارید. به سرعت تمام رمزهای عبور مرتبط با حساب‌های ارز دیجیتال خود را تغییر دهید. این به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز بیشتر کمک را می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها